2022-01-01, 18:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nåja, jag är bara in-group före out-group precis som dom flesta andra.

Förstod inte den kommentaren men god fortsättning på dig 😄
Citera
2022-01-01, 18:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Håller med.
Alla är rasister eller tribala. Alla har in grupp preferenser för att vi är evolutionärt programmerade till det.
De flesta väljer att föröka sig med sin egna ras. En far vill se sig själv i sitt barn för att beskydda det osv..
Man kanske skall säga hat-rasist om de som ogillar andra pga deras hudfärg?

Själv hatar jag inte folk utefter hudfärg men jag hatar folk eller snarare ogillar folk baserat på etnicitet och egenskaper.

Ogillar indier, somalier och albaner mycket.
Citera
2022-01-01, 18:59
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Själv hatar jag inte folk utefter hudfärg men jag hatar folk eller snarare ogillar folk baserat på etnicitet och egenskaper.

Ogillar indier, somalier och albaner mycket.
-
Right.
Hat kanske är ett för starkt ord.
Personligen "undviker" jag Zigenare och Araber.
Citera
2022-01-01, 19:02
Medlem
varför inte bara säga goyer så folk fattar?
Citera
2022-01-01, 19:04
Medlem
Bra trådstart. Till och med rasisterna kallar sig rasister nu då de inte kan hålla masken. Vi antirasister måste bekämpa denna högerextremism varje dag och inte låta oss tystas.
Citera
2022-01-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Många av er invandringskritiker är rasister så därför blir ni kallade rasister.

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?
Du är inte tvåa på bollen....Du är 2022 på bollen. Kom med något eget. Något nytänkande...
Att kritisera rasister....Jiiiiisus...
Citera
2022-01-01, 19:08
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorhenCrow
Någon mer som är less på detta judiska uttryck?

Det är snarare muslimer som använder rasistkortet mest av alla folk på planeten.
Citera
2022-01-01, 19:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?

Då blir den stora frågan: Vad är egentligen innebörden av ordet "rasism"?

Jag tänker att européerna ska ha företräde till dom länder som utgör Europa. På samma sätt anser jag att andra folkslag ska ha företräde till sina egna hemländer. Jag förespråkar alltså att alla folkslag ska ha samma rättigheter.

Är det rasistiskt att förespråka att vita människor ska ha samma rättigheter som pigmenterade människor?
Citera
2022-01-01, 19:22
Medlem
Visst finns det rasism men det egentliga problemet i debatten är att allt möjligt kallas rasism som inte är det. Ordet rasist är nu närmast ett invektiv.
Citera
2022-01-01, 19:25
Medlem
godboys avatar
Ärligt talat så skiter jag fullkomligt om jag kallas rasist eller inte. Jag anser att alla ska behandlas lika. T ex betala för sig på bussen (när jag körde buss på 90 talet blev jag kallad rasist mer än en gång då jag tvingade den hudfärgshandikappade att betala. Varför ska inte blattar betala om vita måste det. Jag var mer liberal förr, men idag så är jag litar jag mindre på blattar än vita till motsatsen är bevisad då det gång på gång visar att de har bedrägligt beteende.
Citera
2022-01-01, 19:30
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:

Ni har fel definition på vad begreppet rasism innebär står för.
Jag är rasist tror alltså på att det finns olika raser inom människosläktet. Alltså som det gör
med andra däggdjur vilka vi är besläktade med.
Däggdjur är djur som parar sig genom att hannen sprutar sperma i honas slida.
Sedan simmar de till livmodern och befruktar ägget.
Våra barn diar sedan honan.
Detta är precis samma med hundar, katter, diverse primater och så vidare.
Vi har alltså ett antal raser på vår jord.
Svårt att förneka eller hur.
Alltså är jag rasist på grund av att jag vet att det finns olika raser på jorden av
vetenskapliga rön kliniska studier empiri och så vidare.
Det innebär inte att jag skall bli påhoppad och få mig till livs åsikter med mera som
inte stämmer med min åsikt om att vara rasist.
Anser mig vara en pragmatisk humanist och republikan.
Samt Svensk nationalist.
Citera
2022-01-01, 19:45
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Det är snarare muslimer som använder rasistkortet mest av alla folk på planeten.

Det var den ishackeskallande juden LeonTrotskij som kom med begreppet "rasism" dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in