2022-01-02, 00:15
Medlem
nidhoogens avatar
Jag är rasist.

Jag tycker att negrer och araber har inget att göra i vita länder.

/Rasist
Citera
2022-01-02, 00:22
Medlem
Här i Sverige. Kanske hela världen( inget jag har större kunskap om) är ju extremt duktig på att kalla folk vad som helst. Rasist för att man uttryck en fundering kring invandring, hora för att man verkar dras till många av de motsatta könet, bög för att man klär sig annorlunda en resten av gänget, idiot för att man inte håller med den andre.

Varför är det så viktigt att sätta ett namn på allt? Lika så med diagnoser. Är någon överaktiv är har plötsligt ADHD eller något ännu mer nedsättande damp. Någon som vill ha struktur i livet är autistisk.

Alla har drag åt något håll. Men det innebär inte att man är det. Och oavsett om man nu är rasist eller har ADHD vad får de för nytta att det får ett namn som man går runt och kallar en individ?

Självklart menar jag inte att dessa uttryck eller diagnoser INTE ska finnas. Menar mer att vi är väldigt frikostig med att sätta etikett på allt och alla. Sen är inte alla lämplig för allt. Men det är en helt annan fråga.

Jag mer till ts första inlägg. Jag anser mig inte som rasist, men kan det finns säkert folk som satt den etiketten på mig här på forumet.Till vilken nytta? Ja ingen.
Citera
2022-01-02, 00:52
Medlem
acid marias avatar
Ungefär som att bli kallad våldsam misshandlare när nödvärn praktiserats.
Citera
2022-01-02, 03:44
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Många av er invandringskritiker är rasister så därför blir ni kallade rasister.

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?

Det finaste som finns måste ju givetvis vara att släppa in och försörja lågintelligenta och våldsamma och kvinnohatande nebrer, araber osv. Är det det finaste du vet? Berätta lite för mig om t ex somalier i Sverige. Hur försörjer dom sig? Hur många av deras mångtaliga barn har det som bland somalier kallas "the swedish disease"? Autism kallas det på svenska. Våldsamma idiotungar på ren svenska.
Citera
2022-01-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Många av er invandringskritiker är rasister så därför blir ni kallade rasister.

Sen finns det vissa av er invandringskritiker som inte är rasister men som uttrycker er rasistiskt så därför blir ni också kallade rasister.

Det betyder däremot inte att alla invandringskritiker är rasister eller uttrycker sig rasistiskt. De personerna blir därför aldrig kallade för rasister, som t.ex. jag själv.

1: Hur kommer det sig att ni som är rasister eller uttrycker er rasistiskt blir provocerade när ni blir kallade för rasister och varför förstår ni inte varför ni blir kallade det?
2: Varför förstår inte ni att det är fullt möjligt att kritisera invandringen utan att bli kallad rasist?

Definera ordet ras.
Citera
2022-01-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bra trådstart. Till och med rasisterna kallar sig rasister nu då de inte kan hålla masken. Vi antirasister måste bekämpa denna högerextremism varje dag och inte låta oss tystas.

Trams och floskler. Berätta vad du antirasist gör och tycker som vi ”rasister” uppenbarligen inte gör och tycker.
Citera
2022-01-02, 10:41
Medlem
Det finns ingen som helst anledning att skämmas för att man är rasist. Det finns bra folkslag och det finns dåliga folkslag. Europeer är bra, araber är dåliga, somalier ännu sämre. Det är ju bara att se vad de olika folkslagen presterat. Människor har inte samma värde. Fråga Engla Höglunds mamma om hon tycker att alla människor är lika mycket värda.
Citera
2022-01-02, 10:43
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Kritik från idioter ska man inte bry sig om, dessa syntax error-människor tjatar om feminism och värdegrund men importerar samtidigt muslimer. Men vi som påpekar deras feltänk får hatet mot oss direkt. Det är ju en enda stor fars detta.

Precis.
Den dubbelmoralen är fan svår att ens försöka begripa.
Dessa avarter som massimporteras är allt tvärtemot dessa feminister.
Citera
2022-01-02, 12:00
Medlem
BigFatCones avatar
Däremot skulle jag nog inte tveka på att kalla mig för kulturellt rasistisk. Vissa kulturer håller jag helt klart som lägre än andra.
Citera
2022-01-02, 23:38
Medlem
Sladdarens avatar
Jag är realist inte rasist.. Jag gör inte avkall på dom jag anser mig tillhöra både tekniskt och kulturellt speciellt när de som inkommer av en annan kultur inte gynnar dom jag tillhör.

Se på djuren. Inte i tusan samsas dom med andra djurarter där man inte kan komma överens på olika plan. Djuren drar sig ochså till sin egen art eftersom det är det mest naturliga man kan göra. Djuren är smart, inte människan som ska blanda sig med alla möjliga människokulturer på samma landsyta
Senast redigerad av Sladdaren 2022-01-02 kl. 23:45.
Citera
2022-01-02, 23:58
Medlem
Det är omöjligt att inte bli kallad rasist, och opponera mot massinvandring - hur vältalig och saklig man kritiserar den. Den kritiska teorin ger vid handen att systemet är rasistiskt och att alla som inte inser detta är per definition rasister - oavsett om dom vet om det eller ej.

Värdegrunden är definitionen av rasismen, och om du inte har tagit till dej den marxistiska maktanalysen (crt) och insett att gruppaggregerade medelvärdesskillnader är bevis för rasism - är du rasist.

Precis som du är misogyn, om du inte är feminist.

Eftersom alla är lika, är alla skillnader bevis för förtryck. Förtryck och diskriminering är den främsta förklaringen till skillnader - därmed är sexism, homofobi och rasism systematiska.
Citera
2022-01-26, 00:23
Medlem
LillTurkens avatar
Den här gubben är han rasist? Haha. Vilken skön gubbe. Det gnälls över rasism. Här har ni en riktig rasist. Fattar ni? Det ni kallar rasism. Ingenting. Den här gubben är 100% rasist https://www.youtube.com/watch?v=EvONCUCA8G8

Saknar dom här gubbarna. Som var vanliga när man var liten.

Ge gubben ett eget TV PROGRAM !!
Senast redigerad av LillTurken 2022-01-26 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in