2022-01-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men varför litar du på användaren Agniezska men inte på användaren Barby? Det finns inga bevis för att Agniezska kände någon av de två och om hon ens gjorde det så vad är det då som säger att hon talar sanning? I teorin så kan Agniezska faktiskt ljuga om omständigheterna kring paret? Vad syftet sen skulle vara kan vi alltid diskutera?

Kan inte B istället ha planerat in en Polenresa i hemlighet? Sen blev hon påkommen av C och vilt bråk utbröt om detta?

Om vi backar i tiden så försvann hon från exmaken och barnen i Polen på ett väldigt märkligt sätt enligt exets uppgift.

Varför kan inte en liknande planering ha ägt rum i Malmö 8 år senare?

Jag har bara berättat saker som ni i här redan vet, för att det barby sagt är konstig och känns som det inte stämmer. Och då känner jag dessa människor. Jag förstår att det är var du säger ”debattforum” men jag undrar hur du orkar varje dag bestämt vifta bort allt som inte stämmer din teori.

Jag sa från början jag är inte här för att ge er info utan bara rätta det konstiga.
Citera
2022-01-01, 14:45
Medlem
Nu är det nytt år, jag önskar alla i här en bra start och god tur!

Jag tänker inte lägga mig i all tröttnade debatter för det ändrar inte det att hon är död och han häktad. Men jag tackar de som inte faller in i hat om båda två. Beata var en väldigt fin mamma och kvinna. Min äldsta är tillräckligt gammal att minnas och sakna ”tjejen som lekte med henne”. Cezary är ingen dålig person på sätt som vissa få till det men svartsjuka kan göra den snällaste mannen till från helvete.

Med vänner i förhör vet jag som jag kanske inte kan berätta i här utan brott papper och undersökningar kommer ju sen att läsa. Men jag kan säga att många i här tyvärr inne på rätt spår
Citera
2022-01-01, 14:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Jag har bara berättat saker som ni i här redan vet, för att det barby sagt är konstig och känns som det inte stämmer. Och då känner jag dessa människor. Jag förstår att det är var du säger ”debattforum” men jag undrar hur du orkar varje dag bestämt vifta bort allt som inte stämmer din teori.

Jag sa från början jag är inte här för att ge er info utan bara rätta det konstiga.
Jag och många med mig är tacksamma för att du kom in och berättade om B och C. Dravlet som Barby skrivit är det nog bara Lawnmover som tror på.
Citera
2022-01-01, 15:00
Medlem
Citat:

Jag tänker inte lägga mig i all tröttnade debatter för det ändrar inte det att hon är död och han häktad. Men jag tackar de som inte faller in i hat om båda två. Beata var en väldigt fin mamma och kvinna. Min äldsta är tillräckligt gammal att minnas och sakna ”tjejen som lekte med henne”. Cezary är ingen dålig person på sätt som vissa få till det men svartsjuka kan göra den snällaste mannen till från helvete.

Med vänner i förhör vet jag som jag kanske inte kan berätta i här utan brott papper och undersökningar kommer ju sen att läsa. Men jag kan säga att många i här tyvärr inne på rätt spår

Du har gjort ett sansat och objektivt intryck när du beskrivit Beata och Cezary. Tack för det!

Ingen människa förtjänar att mördas så klart, men det blir extra tragiskt när man hör hur omtyckt hon var av både vänner, arbetskollegor och släkt. Sjukt tragiskt att henne barn börjar det nya året utan sin mamma. Tankarna går främst till dom!

Jag hoppas verkligen C berättar precis vad som hänt och visar ånger. Om inte för polisen, så iaf för hennes närmsta.
Citera
2022-01-01, 15:13
Medlem
Jag är förvånad över hur svårt det är för vissa att analysera de kända fakta. Om C skulle döda sin fru, varför sa han till mig dagen innan hon försvann att de skulle träffas? Borde han inte ha dolt för alla sina planer på att träffa henne. Om han planerade att döda henne, varför skulle han behöva ta sin son med sig?

Om B var rädd för honom, varför satte hon sig i hans bil på fotbollsplanen inför alla sina vänner? Varför berättade hon inte för någon om sina rädslor?Varför tog hon inte barnet ur bilen? Varför ringde hon inte polisen? Kanske, för hon behövde fler vittnen som såg att hon gick därifrån med sin man.
Citera
2022-01-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag är förvånad över hur svårt det är för vissa att analysera de kända fakta. Om C skulle döda sin fru, varför sa han till mig dagen innan hon försvann att de skulle träffas? Borde han inte ha dolt för alla sina planer på att träffa henne. Om han planerade att döda henne, varför skulle han behöva ta sin son med sig?

Om B var rädd för honom, varför satte hon sig i hans bil på fotbollsplanen inför alla sina vänner? Varför berättade hon inte för någon om sina rädslor?Varför tog hon inte barnet ur bilen? Varför ringde hon inte polisen? Kanske, för hon behövde fler vittnen som såg att hon gick därifrån med sin man.

När du sitter i här på flashback och skyddar honom så lider hans familj och nära. Du är den enda som vet om någon bild eller han slagen. Så varför pratar du inte med media eller familj? Betyder bara flashback?
Citera
2022-01-01, 15:29
Medlem
Citat:

Han förstod väl att Beata berättade för sin omgivning att dom skulle ses. Att försöka hålla mötet hemligt vore ju verkligen suspekt. Dom kanske inte hade barnvakt till sonen, han kan ju varit med för att få in henne i bilen.

Hon har ju berättat att hon var rädd. Även anmält honom för både hot och misshandel. Nu tror jag tyvärr inte detta stoppade henne helt från att träffa honom. Vårdnaden om barnen var ju inte löst, så dom träffades väl vid överlämning.
Citera
2022-01-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han förstod väl att Beata berättade för sin omgivning att dom skulle ses. Att försöka hålla mötet hemligt vore ju verkligen suspekt. Dom kanske inte hade barnvakt till sonen, han kan ju varit med för att få in henne i bilen.

Hon har ju berättat att hon var rädd. Även anmält honom för både hot och misshandel. Nu tror jag tyvärr inte detta stoppade henne helt från att träffa honom. Vårdnaden om barnen var ju inte löst, så dom träffades väl vid överlämning.

Din naivitet överraskar mig. Om de bara ville prata det behövdes inte gå in i bilen för det. Hon kunde prata med sin man på fotbollsplanen. Varför skulle hon sätta sig i bilen? Om yngste sonen: det var mycket folk runt omkring. Hon kunde plocka upp sin son från bilen utan problem. Men hon bestämde sig för att sätta sig i bilen trots att hon påstods vara rädd för honom.
Citera
2022-01-01, 16:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Jag tror inte att han planerade det. Det är fler vittnat att han kunde inte behärska sina sinnen och sista tidens händelser säkert påverkat honom mycket-

Det är inte sant att hon inte berättat om sina rädslor. Hennes vänner visste att hon var skiträdd för honom. Varför sätter sig en kvinna i bilen med nån hon är rädd för? Det kan finnas flera anledningar. Han kunde ha tvingat, utpressat henne. Han var vansinnig enligt vittnen så hon ville inte att bråket urartar framför folk? Sonen var med och hon ville att han sliper se sin pappa i vansinnig tillstånd?
Men som vanligt tar du inte sånt i ditt omdöme. Alltid måste du misstänkliggöra hennes förehavanden men inte hans.
Citera
2022-01-01, 16:10
Medlem
Citat:
Din naivitet överraskar mig. Om de bara ville prata det behövdes inte gå in i bilen för det. Hon kunde prata med sin man på fotbollsplanen. Varför skulle hon sätta sig i bilen? Om yngste sonen: det var mycket folk runt omkring. Hon kunde plocka upp sin son från bilen utan problem. Men hon bestämde sig för att sätta sig i bilen trots att hon påstods vara rädd för honom.

Det är som bekant inte ovanligt att kvinnor fortsätter träffa männen efter dom anmälts. Jag tror dom umgåtts till och från veckorna innan mordet. Dom hade ju barn tillsammans. Varför är detta ett sånt stort mysterium för dig?

Ang naivitet, så tycker jag du borde granska dig själv. Du litar till 100% på en man som du enbart träffat flyktigt dagarna innan han häktas för mord. Han har berättat helt osannolika personliga saker för dig som du svalt utan minsta fundering om det stämmer. Inga motfrågor, inget kritiskt tänkande, inga alternativa sanningar!

Du tror fortfarande att han inte har med hennes död att göra fast han erkänt det. Hör du inte själv hur tokigt det låter?

Antingen är du en person som står honom väldigt nära och befinner dig fortfarande i förnekarstadiet eller så trollar du på ett vedervärdigt sätt. Oavsett vilket, så tycker jag du ska fundera på vilka avtryck du lämnar i tråden.
Citera
2022-01-01, 16:14
Medlem
Citat:

Lite nyfiken på just det här att många här inne är på rätt spår.
En liten hint om vad det spåret är och varför du tror det?
Du svarar med det som känns rätt och bra för dig.
Citera
2022-01-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tror inte att han planerade det. Det är fler vittnat att han kunde inte behärska sina sinnen och sista tidens händelser säkert påverkat honom mycket-

Det är inte sant att hon inte berättat om sina rädslor. Hennes vänner visste att hon var skiträdd för honom. Varför sätter sig en kvinna i bilen med nån hon är rädd för? Det kan finnas flera anledningar. Han kunde ha tvingat, utpressat henne. Han var vansinnig enligt vittnen så hon ville inte att bråket urartar framför folk? Sonen var med och hon ville att han sliper se sin pappa i vansinnig tillstånd?
Men som vanligt tar du inte sånt i ditt omdöme. Alltid måste du misstänkliggöra hennes förehavanden men inte hans.

Din naivitet överraskar mig ännu mer. Ingenting, absolut ingenting, hindrade henne från att plocka upp barnet från bilen. Hennes vänner var i närheten. Varför tog hon inte barnet ur bilen, varför ringde hon inte polisen? Varför satte hon sig i bilen och åkte med sin man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in