Citat:
Ursprungligen postat av
joow
Ja jag tyckte väl inte det var lönt att upprepa mig. Jag tycker det finns ett visst utrymme i reglerna för min tolkning men jag får nog hålla med t0xx0m och EatableAcrobat att det inte är avsiktligt. Typiskt FIS som sagt att skriva otydliga regler.
Ja men om hon inte är diskvalificerad från kvalet är hon väl inte diskvalificerad från hela tävlingen och därmed bör det inte bli något tidstillägg? OK jag erkänner att jag letar kryphål här

Jag måste säga att som reglerna är skrivna (av det som plockats fram här av dig och andra, jag har inte läst hela) så är 3 minuters tidstillägg konstigt.
Tiden man tar med sig i touren är från kvalet. Där är hon inte diskad står uttryckligen, så på den tiden kan hon inte få tidstillägg.
I finalheaten är hon diskad. Där tar man inte med sig någon tid utan kör man om bonussekunder och man kan aldrig få mindre än 0 bonussekunder (eller minst 1 bonussekund om man fullföljer). Diskning där borde ge 0 bonussekunder, nu får hon -180 bonussekunder vilket är märkligt.
Men reglementet verkar långt ifrån klockrent skrivet.