2022-01-01, 04:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
En "bra pappa" som dödar mamma? Seriöst, det räcker.

Men nu vet inte vi hur kvinnan i det aktuella fallet avled?

I teorin kan väl det hela lika gärna handla om en tragisk olyckshändelse i samband med bråk om vem som skulle ha vårdnaden?

Du drar helt enkelt förhastade slutsatser.

En intressant aspekt på det hela är dock användaren Barbys inlägg där denne återgett hur han haft kontakt med C som då ska ha uppvisat en bild där han var slagen? Men om detta nu stämmer så kan man väl börja fundera över om det gifta parets sista möte kan ha slutat med ett slagsmål där båda parter var involverade? Vad tror du om den hypotesen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-01 kl. 04:07.
Citera
2022-01-01, 04:56
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu vet inte vi hur kvinnan i det aktuella fallet avled?
Det är semantik, C har erkänt att han har orsakat Bs död?
Citat:
En intressant aspekt på det hela är dock användaren Barbys inlägg där denne återgett hur han haft kontakt med C som då ska ha uppvisat en bild där han var slagen? Men om detta nu stämmer så kan man väl börja fundera över om det gifta parets sista möte kan ha slutat med ett slagsmål där båda parter var involverade? Vad tror du om den hypotesen?
Är det verkligen intressant med information från anonyma användare på FB? Du värderar det högt? Jag har lite högre krav?
Det har säkert varit handgemäng vid tillfället när B förlorade livet? Den som attackeras försöker säkert försvara sig? Nu utreder polisen vem som är skyldig till att B är död? Tror du att C agerade i självförsvar? Han klarade inte att springa ifrån Bs angrepp och ringa polisen?
Senast redigerad av Drooid 2022-01-01 kl. 05:03.
Citera
2022-01-01, 05:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Tror inte han vill ha nån vårdnad ens, detta har aldrig handlat om det. Det gör det aldrig! Handlar alltid om män som inte kan ta att kvinnan vill lämna för att han är ett as. Barnen har de inte en tanke på. De mördar ju till och med mammorna framför ögonen på barnen. Och man får verkligen hoppas att barnen slipper se denna människan igen som dödade deras mamma.
Han är högst olämplig vårdnadshavare dessutom. En sämre är svårt att tänka sig för barnen.
Tyvärr är det inte helt otänkbart. Det hade inte varit första gången en mammamördare tilldöms vårdnaden.
Jag har för mig att ändring är/var på gång men vet inte om det gått igenom.
Citera
2022-01-01, 10:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nu vet vi dock inte hur hans fru uppträdde i anslutning till deras sista bråk men vi kan väl anta att de var osams och grälade?

Men om vi ska lita på Barbys uppgifter om hans samtal med maken så var det kanske fler personer som inte hade spärrar? Barby nämnde nåt om en bild som C visade upp där han inte mådde så bra?

Tror du att C (och Barby) kan ha talat sanning om detta?
Vi har bestämt blivit senil. Vi får backa bak och om igen läsa vad jag anser om Barbys inlägg.
Citera
2022-01-01, 12:15
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Nu vet vi dock inte hur hans fru uppträdde i anslutning till deras sista bråk men vi kan väl anta att de var osams och grälade?

Men om vi ska lita på Barbys uppgifter om hans samtal med maken så var det kanske fler personer som inte hade spärrar? Barby nämnde nåt om en bild som C visade upp där han inte mådde så bra?

Tror du att C (och Barby) kan ha talat sanning om detta?

Om och om igen slås jag av en sådan förundran om du är ett prakttroll, har en eller flera diagnoser, eller bara har en särdeles otur när du tänker.

"Nu vet vi dock inte hur hans fru uppträdde i anslutning till deras sista bråk"

Du yrar om vilka osannolika scenarion som inte går att utesluta. Ett sannolikt scenario som inte heller går att utesluta är att C var vansinnig över vad B i hans ögon "ställt till med" senaste tiden, att hon inte vågade annat än att följa med när han dök upp på fotbollen, att hon var livrädd när han körde henne till ett undanskymt ställe och kanske tog ut all sin uppdämda aggression på henne, att hon grät och bönade honom att sluta, att hon upplevde svår smärta och dödsångest när han fick tag i axelremmen och drog åt den allt hårdare. Det är ett mycket möjligt scenario, och att du förkastar det med att det skulle vara en feministisk fabricering säger så mycket om dig. Om du inte kan ta till dig det scenario jag beskriver ovan och koppla det till hur empatilös du framstår när du enbart utforskar vad offret gjort för att förtjäna sitt öde, kallt förutsätter att hon måste ha gjort något för att provocera honom, då borde du utforska vilken störning du lider av, om du inte redan vet det.
Citera
2022-01-01, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vi har bestämt blivit senil. Vi får backa bak och om igen läsa vad jag anser om Barbys inlägg.

Jag tänkte mest på om du till slut har ändrat uppfattning om Barbys trovärdighet?

Det är nytt år nu och du kan göra en nystart här i tråden genom att acceptera att C verkar ha anförtrott sig åt Barby och att uppgifterna kanske kan stämma?

Det finns väl inget i nuläget som talar för att C inte kan ha blivit slagen?

Du har helt uppenbart ett stort intresse för det här fallet, problemet verkar dock vara att du är cementerad i fördomar om hur destruktiva relationer ofta ser ut. Det är mkt sällan bara en person som ska lastas för allt det dåliga som inträffar.

Sett ur detta perspektiv så borde du kanske överväga om Barby kan ha talat sanning om sina samtal med C?
Citera
2022-01-01, 14:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag tänkte mest på om du till slut har ändrat uppfattning om Barbys trovärdighet?

Det är nytt år nu och du kan göra en nystart här i tråden genom att acceptera att C verkar ha anförtrott sig åt Barby och att uppgifterna kanske kan stämma?

Du har helt uppenbart ett stort intresse för det här fallet, problemet verkar dock vara att du är cementerad i fördomar om hur destruktiva relationer ofta ser ut. Det är mkt sällan bara en person som ska lastas för allt det dåliga som inträffar.

Sett ur detta perspektiv så borde du kanske överväga om Barby kan ha talat sanning om sina samtal med C?
Ja, det är nytt år och vi kan göra en nystart och sluta med det här tramset för att fördriva tiden till FUP släpps.
Citera
2022-01-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Bästa inlägget i denna tråd just nu!
Håller med dig!
Högre nivå kan hållas om vi diskuterar målet och inte svarar på dumheter.
Det finns inget som försvarar att en man slår en kvinna vilket ett par st i tråden försöker göra. Detta är mord. Just nu finns heller ingen alternativrubricering ens efter CRs bekännelse.
Citera
2022-01-01, 14:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Jag märker att du inte vill svara på frågor varför du anser att Barbys inlägg är trovärdiga, medan vänner till B OCH C avfärdas å de snaraste. När Barby skriver att kroppsdelar kan ha spritts ut ur en cykelkorg, reagerar du inte ens lite, stannar upp, och tänker; vänta lite nu...

Kan du för en sekund tänka efter och agera rationellt för att svara på dessa frågor? Jag är riktigt nyfiken på hur du värderar skribenternas inlägg

Jag anser att Barby har noll trovärdighet med tanke på alla inlägg och tankevurpor denne gör. Noll...

B och Cs vän skriver däremot återhållsamt och verkar trovärdig. I mina ögon iaf. Många intressanta inlägg och inte bara svartmålning av C vilket man hade kunnat vänta sig om den här personen var ute efter C.

Tänk efter hårt, och svara gärna
Citera
2022-01-01, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror faktiskt det med tanke på agnieszkaa beskrivning av Be*t* som person. Icke konfliktsökande, en person som hellre håller tyst och drar sig undan när C blivit upprörd.

Men varför litar du på användaren Agniezska men inte på användaren Barby? Det finns inga bevis för att Agniezska kände någon av de två och om hon ens gjorde det så vad är det då som säger att hon talar sanning? I teorin så kan Agniezska faktiskt ljuga om omständigheterna kring paret? Vad syftet sen skulle vara kan vi alltid diskutera?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror t.o.m att en Polenresa var inplanerad men att han antingen inte fick biljett eller att han blev skraj för att bli upptäckt och avvek ifrån planen i sista sekund.

Kan inte B istället ha planerat in en Polenresa i hemlighet? Sen blev hon påkommen av C och vilt bråk utbröt om detta?

Om vi backar i tiden så försvann hon från exmaken och barnen i Polen på ett väldigt märkligt sätt enligt exets uppgift.

Varför kan inte en liknande planering ha ägt rum i Malmö 8 år senare?
Citera
2022-01-01, 14:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Högre nivå kan hållas om vi diskuterar målet och inte svarar på dumheter.
Det finns inget som försvarar att en man slår en kvinna vilket ett par st i tråden försöker göra. Detta är mord. Just nu finns heller ingen alternativrubricering ens efter CRs bekännelse.

Just nu vet inte vi ens om det är fråga om mord. Vi vet inte heller vem som slagit vem i detta drama.

C har dock tydligen erkänt att han på nåt sätt orsakat kvinnans död men vi vet fortfarande ingenting överhuvudtaget om omständigheterna kring detta.

Din nuvarande uppgift i tråden verkar tyvärr bara vara att posta fördomar och förutfattade meningar, man kan fråga sig vem som tjänar på detta?
Citera
2022-01-01, 14:36
Medlem
Citat:
Men varför litar du på användaren Agniezska men inte på användaren Barby? Det finns inga bevis för att Agniezska kände någon av de två och om hon ens gjorde det så vad är det då som säger att hon talar sanning? I teorin så kan Agniezska faktiskt ljuga om omständigheterna kring paret? Vad syftet sen skulle vara kan vi alltid diskutera?

Kan inte B istället ha planerat in en Polenresa i hemlighet? Sen blev hon påkommen av C och vilt bråk utbröt om detta?

Om vi backar i tiden så försvann hon från exmaken och barnen i Polen på ett väldigt märkligt sätt enligt exets uppgift.

Varför kan inte en liknande planering ha ägt rum i Malmö 8 år senare?

Du har redan fått detta förklarat för dig av både mig och andra! Så läs BoISarens inlägg som postades strax innan ditt egna, och passa på att svara skribentens frågor.

Visst, det påhittade bråket kan ha handlat om en Polenresa. Tycker du det ska räknas som en förmildrande omständighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in