2021-12-31, 23:45
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

så står det på jobbannonsen

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning.

vilket skall jag välja jag får olika val
se bild

https://ibb.co/rpLXWm4
Citera
2022-01-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
sökte ett jobb som kräver Utdrag ur belastningsregistret nu när jag googlar så skall man betala 99kr finns der gratis man kan få eller det är bara att betala

Kostar inget på polisen hemsida, tar max 5 min att göra kommer sedan hemskickat till din bostadsadress
Citera
2022-01-01, 00:23
Medlem
Citat:
så står det på jobbannonsen

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning.

se bild

Det är väl bara du som vet vilket du ska välja.
Citera
2022-01-01, 00:30
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Det är väl bara du som vet vilket du ska välja.

jag valde kontroll av egna uppgifter är det rätt
Citera
2022-01-01, 00:33
Medlem
Citat:

ähm nej

Alltså meningen med "kontroll av egna uppgifter" är att bara du ska ta del av det utdraget. Då ska du inte visa det för några arbetsgivare, det är mer om du är själv är nyfiken om vad som står på belastningsregistret.

Det står ju olika typer av yrken på valen du kopierade. Du vet väl vilken typ av jobb du ansökt om? Och då får man helt enkelt tänka vilken kategori den hamnar på.
Citera
2022-01-01, 00:35
Medlem
Citat:

"så står det på jobbannonsen

se bild"

---
Så skrev du.
Citera
2022-01-01, 00:51
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
"så står det på jobbannonsen

se bild"

---
Så skrev du.

åja men vad skall jag välja

Citera
2022-01-01, 00:53
Medlem
Citat:
åja men vad skall jag välja

Men bara du vet vilket jobb du sökt till va? Vi alla andra är ju inte tankeläsare lixom, så vilket typ av jobb har du sökt då?
Citera
2022-01-01, 01:08
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Men bara du vet vilket jobb du sökt till va? Vi alla andra är ju inte tankeläsare lixom, så vilket typ av jobb har du sökt då?

receptionist och städare
Citera
2022-01-01, 08:56
Medlem
Citat:
receptionist och städare

Kommer du ha regelbunden kontakt med barn?

Räknas städare på en skola som regelbunden kontakt med barn eller måste man vara lärare för det?

Var skall du städa o vara receptionist? På en skola eller ett vanligt företag?
Citera
2022-01-01, 11:10
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Kommer du ha regelbunden kontakt med barn?

Räknas städare på en skola som regelbunden kontakt med barn eller måste man vara lärare för det?

Var skall du städa o vara receptionist? På en skola eller ett vanligt företag?

kommunalt verksamhet
Citera
2022-01-01, 11:49
Medlem
Citat:
kommunalt verksamhet

Är du förståndshandikappad?
Om du inte kan redogöra för exakt vad du skall arbeta med så kan ingen här hjälpa dig.

Kommunal verksamhet är allt från simtränare till parkarbetare.
Har du kontakt med barn eller inte? Hur jävla svårt skall det vara att svara på frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in