2021-12-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Den "källan", dvs din egna uppfattning, har fel.
Ghost & Sky är redan knäckt, finns ingen ny krypterad telefon som redan är marknadsledande ute i förorterna.

Det finns visst. Både Chatmail Secure och Totalsec används flitigt. Även BC1 används av många i Malmö. Hela Bredäng kör Totalsec och marknadsför och säljer även den. I Göteborg kör man Chatmail, som Angered marknadsför och säljer.
Citera
2021-12-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Éinars texter har aldrig handlat om Dara! Han nämner bara en sak och det är tveksamt att det handlar om Dara utan mer om den där P.J som det skrivits om.

Han rappar i sin osläppta låt "Dem japp din bror, du vågade inte gå ut mannen" (Haval satt inne under tiden, så hur ska han kunna ta sig ut?)

Éinar hade fiender och han förnedrade dem i sina texter, vilket är väldigt fel!

En annan text:
"Jag ska dansa på hans bästa kompis grav och se till att han inte har någon kompis kvar".

Jag menar oavsett hur många fiender han hade så ska man fan inte nämna sådant. Såklart tar folk illa vid om dem känner sig träffade av dessa texter. Han hade "opps" men ingen backup, fel fel fel!

Det är visst Haval han menar, och då menar han Soheil, Havals bästa vän som blev mördad.

I övrigt är dom andra dissarna såklart till Dara. Tror ni Einar hade tillåtits dissa PJ, en av hyenorna, så pass länge och samtidigt umgås med dom? Han hade vart död på två röda.
Citera
2021-12-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om inte nisses texter varit skrivna som de var skrivna, så hade dom väl förmodligen inte dykt upp här i tråden om och om igen (Voi och Dansa tex)?

Biffen med PJ är intressant, både salt till socker och Yeye är ju inga dåliga dissar och borde kanske aldrig släppts (beroende på hur allt slutar nu, men dom satte ju strålkastarn rakt emot Husby)

Att dissa och vara raljant i texter är ju en av de tyngre delarna av hela idén, vissa gör det dessutom bättre än andra. 24K's 100 fick ju massor med uppmärksamhet pga sitt parafraserande, Thrifes Glock försvann skumt nog helt, trots att den fan är vassare och mer intellektuellt skriven. Sickan byggde ju hela sin entré kring Nisse biffen tex.

Men att tro att Nisse ej spelade på Dara, är fan bara naivt.

Vad är det PJ säger om Einar i sina låtar? Har inte lyssnat mycket på han. 24K satte hela svenska rapeliten på plats med den låten men ingen svarade tillbaka. Det finns för övrigt oerhört lite info om 24K jämfört med resten.

Nisse säger ju i en låt ”Jag tror jag aldrig nånsin gjort en fucking läxa i mitt liv”. Inget att vara stolt över som en förälder tänker jag.
Citera
2021-12-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Enligt mods alltså, raderat.

Och den där "100" var ju en enda stor clickbait för deras släpp - de försökte rida på ALLA kända rappares namn i samma låt.

Du har nog missuppfattat allt. 24K har varit med i rapscenen och gatan sen Kartellens tider, långt före alla dessa andra som knappt var födda. Det var helt enkelt bara en statement från 24K’s sida om att dom är bäst i Sverige på sin sak.
Citera
2021-12-31, 13:06
Medlem
Kan inte du hjälpa tråden reda ut några saker? När man snackar husby, så är det likt Tensta, inte bara ett gäng/nätverk?

Du har hyenorna, som är yngre svarta grabbar (med eritreanerna Zim och slice på toppen)

Sen har vi adels klick med Kurda och Leis mm, som genom blodsband är mer associerade med HSL folket.

Sen finns det även ett äldre garde av grabbar, mestadels kurder. Men dom är lugna idag.

Dessutom har du en klick unga i Akalla, som är helt gränslösa och hungriga.

Alla 4a klickarna är uppväxta på samma plats, så de har en viss respekt för varandra, även om alla ej gillar varandra.

Tråden har kört fast i att Husby endast består av hyenorna, men det är inget annat än en trådsanning. Dessutom är väl hyenorna ute på turné nu pga Zims efterlysning? (Ev har de slagit sina påsar ihop med guldtanden runt Afrikas horn)

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Fast nu är det så att Dumle har goat till Husby och inte till Vårby även om det nu också hade vart fullt möjligt. Läser ni Dara tråden sa jag redan där om Bredäng och Husbys samarbete i det mordet. Det verkar ha varit samma grej här. Scar är med största sannolikhet inte andra skytten.
Citera
2021-12-31, 13:17
Medlem
Yasin
Jag e' som Kevin Gates jag har två mobiler

24K
När Kevin Gates släppte två telefoner, hade tio då.
Citera
2021-12-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Nej, 24K är inte lika ”stora” som de andra men de har sin egen fanbase som är tillräckligt stor. Naiv? Att rappare nämner andra rappare i sina låtar har funnits i generationer men det är inte alla som vågar göra det. Majoriteten av rappare gör det inte. De var mycket uppmärksamhet då på dom rapparna han dissade och självklart ger det honom mer push.

Ja, att nämna folk man har beef med är tradition, men att nämna ALLA som är stora kommersiellt i samma låt, och teasa på sociala medier inför släpp av deras projekt/ep eller vad det var... det är nästan för genomskinligt som PR-knep.
Citera
2021-12-31, 14:53
Medlem
maxatdunders avatar
Ny video med spekulationer uppe. Vad tror ni? Capone, Makavelli och sixty inblandade i något hörn?
Citera
2021-12-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ny video med spekulationer uppe. Vad tror ni? Capone, Makavelli och sixty inblandade i något hörn?

Sixty är ju ingen högoddsare. Han har haft mycket att stå i senaste tiden.
Citera
2021-12-31, 15:13
Medlem
Jag har fått en uppdatering från min källa. Polisen har fortfarande inte tillräckligt med bevisning för att häkta, de hade Rashidi under bevakning, och han ska enligt min källa ha gjort några små ”tabbar” vilket kunde styrka misstankarna mot honom. Men sedan åkte han fast för grovt vapenbrott och sitter nu häktad, vilket gör att det är svårt för polisen att hitta mer bevis. Det finns folk i denna chatten som kallar mig för troll, men jag säger bara vad jag får reda på.
Citera
2021-12-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Jag har fått en uppdatering från min källa. Polisen har fortfarande inte tillräckligt med bevisning för att häkta, de hade Rashidi under bevakning, och han ska enligt min källa ha gjort några små ”tabbar” vilket kunde styrka misstankarna mot honom. Men sedan åkte han fast för grovt vapenbrott och sitter nu häktad, vilket gör att det är svårt för polisen att hitta mer bevis. Det finns folk i denna chatten som kallar mig för troll, men jag säger bara vad jag får reda på.

Har du något åt vilket håll utredningen lutar mot? dvs vilket gäng släckte einar? vem goa? vem var det som försökte kontakta han flera gånger under kvällen som han inte haft mycket umgänge med innan? kan det vara dumle även om han faktiskt var där under kvällen?
Citera
2021-12-31, 15:58
Medlem
Glöms inte kurdas bror och co bort nu?
Nu är dom i och för sig lite äldre, men dom är fortfarande inte lastgamla och dom om några har väl "rätt" att kalla sig torpeder?
(HSL grabbarna som greps på Östermalm)

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in