2021-12-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Chihab sitter på häktet med restriktioner. Inget fängelse.
Är din källa advokat eller hur går din info?
Är 99% säker att detta är trollande.

Det är trollande. Fanns det pengar på Nisse från C, så var det sen gammalt. Men det har ju stötts och blötts i flera hundra sidor. Inget nytt.
Citera
2021-12-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Yes självklart.. att han inte vet om det bevisar att han är ett jävla troll.
Nej jag trollar inte din pessimist detta är vad min källa har sagt.
Citera
2021-12-31, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Nej jag trollar inte din pessimist detta är vad min källa har sagt.
Jag tror att det är rätt lätt att säga till en besökare att han vill döda Einar för en mille, det är 3 ord. Tänk lite.
Citera
2021-12-31, 01:18
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Har hört nätverken kommunicerar med en ny metod (liknande encro) Så om någon sätter ett pris så får alla som har enheten reda på det.
Den "källan", dvs din egna uppfattning, har fel.
Ghost & Sky är redan knäckt, finns ingen ny krypterad telefon som redan är marknadsledande ute i förorterna.
Citera
2021-12-31, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag tror du eventuellt har missförstått ett par saker din bevakande vän sagt, Leis lär knappast ha begärt pengar för sin inblandning i Dara mordet. Snarare har han i så fall krävt böter/"skadestånd" av Nisse pga mordet. Nisse kanske raljerade om mordet eller till och med fyllesnackade om att han hade del i de (eftersom hans texter var skrivna för att kunna tolkas så och för att skända Dara/Haval). Att Dara och Havals barndomsvänner skulle ha skjutit honom, dessutom bara några gator bort från sina egna hem, känns för osannolikt.
Att dom däremot sökte hämnd för sin barndomsvän, känns mer troligt och att Nisse tappat de totalt och hugger Leis på Nosh.

Det mest tragiska i allt detta skulle vara om Nisse skjutits som hämnd för Dara och det nu visat sig att han inte alls beställt de mordet, snarare utpressats kring de (men spelat på mordet i sina texter och de kanske är kränkande nog)

Éinars texter har aldrig handlat om Dara! Han nämner bara en sak och det är tveksamt att det handlar om Dara utan mer om den där P.J som det skrivits om.

Han rappar i sin osläppta låt "Dem japp din bror, du vågade inte gå ut mannen" (Haval satt inne under tiden, så hur ska han kunna ta sig ut?)

Éinar hade fiender och han förnedrade dem i sina texter, vilket är väldigt fel!

En annan text:
"Jag ska dansa på hans bästa kompis grav och se till att han inte har någon kompis kvar".

Jag menar oavsett hur många fiender han hade så ska man fan inte nämna sådant. Såklart tar folk illa vid om dem känner sig träffade av dessa texter. Han hade "opps" men ingen backup, fel fel fel!
Senast redigerad av ZstarZscream 2021-12-31 kl. 02:04.
Citera
2021-12-31, 02:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Éinars texter har aldrig handlat om Dara! Han nämner bara en sak och det är tveksamt att det handlar om Dara utan mer om den där P.J som det skrivits om.

Han rappar i sin osläppta låt "Dem japp din bror, du vågade inte gå ut mannen" (Haval satt inne under tiden, så hur ska han kunna ta sig ut?)

En annan text:
"Jag ska dansa på hans bästa kompis grav och se till att han inte har någon kompis kvar".

Jag menar oavsett hur många fiender han hade så ska man fan inte nämna sådant. Såklart tar folk illa vid om dem känner sig träffade av dessa texter. Han hade "opps" men ingen backup, fel fel fel!
Att texterna inte var riktade till Dara är säkert möjligt.

Jag är dock övertygad om att han var medveten om att texten kommer missuppfattas. Du ser ju själv hur många som diskuterat kring låttexten - även innan han blev mördad, så visst lyckades han.

Där kan man tycka att hans skivbolag bör ha tagit ansvar.

Money talks. 💰
Citera
2021-12-31, 10:17
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Jag tror att det är rätt lätt att säga till en besökare att han vill döda Einar för en mille, det är 3 ord. Tänk lite.

Besökare när man sitter häktad med fulla restriktioner låter märkligt
Citera
2021-12-31, 11:32
Medlem
Om inte nisses texter varit skrivna som de var skrivna, så hade dom väl förmodligen inte dykt upp här i tråden om och om igen (Voi och Dansa tex)?

Biffen med PJ är intressant, både salt till socker och Yeye är ju inga dåliga dissar och borde kanske aldrig släppts (beroende på hur allt slutar nu, men dom satte ju strålkastarn rakt emot Husby)

Att dissa och vara raljant i texter är ju en av de tyngre delarna av hela idén, vissa gör det dessutom bättre än andra. 24K's 100 fick ju massor med uppmärksamhet pga sitt parafraserande, Thrifes Glock försvann skumt nog helt, trots att den fan är vassare och mer intellektuellt skriven. Sickan byggde ju hela sin entré kring Nisse biffen tex.

Men att tro att Nisse ej spelade på Dara, är fan bara naivt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream

En annan text:

Citera
2021-12-31, 12:11
Medlem
Mitt inlägg om Thrifes Glock var OT tydligen...
Ja, Nisse måste förstås förstå hur det skulle tolkas. Jag misstänker som sagt att det var medvetet tvetydigt. För att återupprätta sig själv efter förnedringen men ändå med deniability. Han lät en massa folk tro att han (kanske) låg bakom. Om han inte gjorde det så var det väl ett sätt att äta kakan och ha den kvar.
Citat:
Om inte nisses texter varit skrivna som de var skrivna, så hade dom väl förmodligen inte dykt upp här i tråden om och om igen (Voi och Dansa tex)?
Biffen med PJ är intressant, både salt till socker och Yeye är ju inga dåliga dissar och borde kanske aldrig släppts (beroende på hur allt slutar nu, men dom satte ju strålkastarn rakt emot Husby)

Att dissa och vara raljant i texter är ju en av de tyngre delarna av hela idén, vissa gör det dessutom bättre än andra. 24K's 100 fick ju massor med uppmärksamhet pga sitt parafraserande, Thrifes Glock försvann skumt nog helt, trots att den fan är vassare och mer intellektuellt skriven. Sickan byggde ju hela sin entré kring Nisse biffen tex.

Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-31 kl. 12:17.
Citera
2021-12-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Mitt inlägg om Thrifes Glock var OT tydligen...

Nej fan, jag menade bara medialt. Hur mycke media 24K's 100 fick i relation till Thrifes Glock tex.
Citera
2021-12-31, 12:16
Medlem
Citat:

Det där med PJ bevisar ju kanske att det faktiskt är beef mellan HH och Einars umgänge, dvs Adel Dumle ZE. HH kan absolut ha en fot i E död...
Citera
2021-12-31, 12:19
Medlem
Citat:
Nej fan, jag menade bara medialt. Hur mycke media 24K's 100 fick i relation till Thrifes Glock tex.
Enligt mods alltså, raderat.

Och den där "100" var ju en enda stor clickbait för deras släpp - de försökte rida på ALLA kända rappares namn i samma låt.
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Det där med PJ bevisar ju kanske att det faktiskt är beef mellan HH och Einars umgänge, dvs Adel Dumle ZE. HH kan absolut ha en fot i E död...

Det verkar väl så - samtidigt är det väl alltid utrymme för tolkning. Eller är det konsensus om vilka låtarna gäller?
Och vad tänker du om Thrifes diss? För visst låter den (Glock) som en Einar-diss, eller?EDIT: 149k views på Youtube. Det går inte så bra för Thrife. Känner inte så mycket sympati för backstabs efter allt som hänt men som artist måste jag säga att han är underskattad och inte riktigt får den uppmärksamhet han förtjänar. Sådant kan ju väcka lite mörka känslor... Som låt är den ju bra.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-31 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in