2021-12-31, 12:08
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
IDIOT är vad du är. Hon känner ingen sexlust för att hon fött barn och för att hon inte har tid till o ens tänka på sex!!! Inte för att hon är nån jävla fittbärare som kommer para sig med första bästa hane när hon får chansen. Usch. Kvinnor är inte som män på det sättet.

Ännu ett känslosvar som bekräftar red flags som koncept. Hur dum kan du vara som tror att "idiot" ska förolämpa anonyma främlingar till tystnad?
Citera
2021-12-31, 12:09
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Är själv mitt uppe i en "kris" med sambon. 2st småbarn på kort tid har satt sina käppar i hjulet. Nu finns det inget som helst intresse från hennes sida till intimitet eller sex, och man blir ständigt avvisad och känner sig förminskad och nedtryckt. Vi går i parterapi och har lovat varandra att kämpa oss igenom det här. Tiden får utvisa vad som händer, men gud skall veta att MÅNGA gånger funderar jag på att bara dra! Kanske kommer att ångra mig senare, men den dagen den sorgen.

Dra bara, förhållande är en konstruktion av samhället.

Varför ska du kämpa för att hålla nånting vid liv med en kärring som du inte lägre har känslor för?

För barnens skull?
Tro mig, dom mår bättre av en förälder som mår bra och är i tillfreds med sig själv.
Citera
2021-12-31, 12:09
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Barn mår INTE bra av att växa upp i en miljö där föräldrar inte vill vara ihop egentligen.

Barn mår bäst i queerdagis med singelmammor, det är vetenskap!
Citera
2021-12-31, 12:11
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blev jag nyfiken. På vilket sätt var deras liv rikare när de bodde ihop? Är livet alltid rikare om man bor ihop med en person av motsatt kön (eller önskat kön, för att vara lite PK) kön, än om man bor med en tonåring och/eller en katt? Vilka intressen är coolare och häftigare i medelåldern, än bakning? Och varför kan man bara ha de intressena om man är gift?

Det var bättre för hela familjen som nu är splittrad.
Citera
2021-12-31, 12:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Det var bättre för hela familjen som nu är splittrad.

Man kan inte se allt svart och vitt.

En familj som inte är funktionell som involverar bråk.

Är definitivt inte bättre än 2 föräldrarar som lever separerat.
Citera
2021-12-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Det går alltså inte att sätta likhetstecken mellan ditt och barnens välbefinnande.

Du kan t.ex. må kanon med en tjugo år yngre ny fru men detta påverkar inte nödvändigtvis dina barns livssituation positivt. Det är faktiskt troligare att det innebär en påfrestning för dem.
Hur vet du det?

Studierna du drar upp säger bara något generellt.

Det betyder inte att det skulle vara positivt för barnen om föräldrarna stannar med varandra trotts att de inte vill.

Snarare beror det på barnen mår bäst av att bo med föräldrar som trivs med varandra.
Men att barnens välbefinnande dras ner när de får bo med föräldrar som inte trivs med varandra.
Alla barn mådde ju inte toppen trotts att de bodde i en kärnfamilj.

Vidare så var skillnaden väldigt liten mellan barn som bodde växelvis och de som bodde hos båda föräldrarna på samma ställe.

Självklart tär de på barnen när föräldrarna går isär men det är värre om de ska leva med föräldrar som har en dysfunktionell relation till varandra.

Man hade lika gärna kunnat göra en specifik jämförelse mellan familjer där föräldrarna inte trivs med varandra men bor ihop och där föräldrarna har skiljt sig och bor var för sig.

Det blir ju väldigt missvisande i frågan om vi tar med familjer där föräldrarna bor ihop och trivs med varandra och ställer dessa emot familjer där föräldrarna har gått isär.
När frågan är huruvida det är bättre för barnen att bo med föräldrar som inte vill vara med varandra eller bo med föräldrar som skiljt sig och bor var för sig.
Citera
2021-12-31, 12:16
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

Där börjar feministflosklerna. Din feministdikotomi är ett helvetes dysfunktionell familj eller splittrade civiliserade överlyckliga individer som älskar livet så mycket att de konstant har orgasm av hur bra de har det när de har krossat patriarkatets bojor.
Citera
2021-12-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

Hur vet du det?
Citera
2021-12-31, 12:35
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hur vet du det?

Så om till exempel farsan slår ungarna?

Grovt exempel, men du förstår min poäng.
Allt är inte alltid bättre bara man följer den ariska kärnfamiljsmodellen.

Jag är långt ifrån feminist, men som sagt, allt är inte svart eller vitt.
Citera
2021-12-31, 12:36
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Du gör det lite väl enkelt för dig. Kvinnor har - förutom möjligen en kort sväng på 50-taket - alltid förvärvsarbetat. Ja inte de välbesuttna kanske, som hade husa och jungfru och pigor, men alla andra. Det var inte bara att sköta det egna hemmet och barnen och sen var det bra, utan kvinnorna jobbade genom att ta uppdrag de kunde utföra i hemmet, de jobbade också borta och barnen fick vara själva hemma (i bästa fall råkade de inte ut för nån olycka när de var utan övervakning). Osv.
Men herregud det är väl självklart. Livet har varit svårt och tungt. Men när vanliga människor äntligen hade råd så blev det en naturlig utveckling att låta kvinnan vara hemma slippa det tunga fysiska och psykiska arbetet.

Men det gillade inte politikerna och med psykiskt sjuka Alva Myrdal i spetsen (Alva tyckte inte om barn vilket framgår tydligt av Jans biografi).

Så du menar att eftersom livet var fysiskt och psykiskt tungt för kvinnorna genom århundrandena är det vårt naturliga tillstånd och det var sunt att återinföra 8 timmars arbetsdag för båda könen plus 7,5 timmars obetalt servicearbete? Vi hade det för bra kanske?

Tyvärr är fysikkunskaperna dåliga. Ett dygn har bara ett visst antal timmar. När är det tänkt att man skall umgås med sin 4-åring? Dessutom en 4-åring som tillbringat 9 timmar på dagis? Folk som du är helt puckade. Det är därför det är ett stort rätt åt er som fått denna utveckling.
Ni har blivit blåsta. Det var bara möjligt att blåsa er för att ni var helt blåsta.

Dessutom har ni inte fått ta del äv någon som helst tillväxt och effektivisering. Reallönerna har legat stilla i hela västvärlden sedan början på 70-talet. Men detta har du naturligtvis ingen aning om.
Citera
2021-12-31, 12:48
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Är själv mitt uppe i en "kris" med sambon. 2st småbarn på kort tid har satt sina käppar i hjulet. Nu finns det inget som helst intresse från hennes sida till intimitet eller sex, och man blir ständigt avvisad och känner sig förminskad och nedtryckt. Vi går i parterapi och har lovat varandra att kämpa oss igenom det här. Tiden får utvisa vad som händer, men gud skall veta att MÅNGA gånger funderar jag på att bara dra! Kanske kommer att ångra mig senare, men den dagen den sorgen.

Samma sits här. Dock inte hunnit/orkat börja med någon terapi.

Allt känns bara uppgivet och ett av mina nyårslöften är att börja tänka mycket mer på mig själv.

Förstått att ilskan/irritationen om man viker sig ändå kommer senare bara (från sambon alltså).
Då är det bättre att göra sig själv glad och ändå få lika mycket skit i slutändan.
Citera
2021-12-31, 12:50
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Man överger inte sin familj...

Haha för att? Bättre att må piss och brytas ned och ändå bli en helt annan person som man själv inte ens gillar längre?

Min familj finns väl kvar (barnen) även om vi separerar?
Låter inte som du ens har en unge hemma. Kanske inte ens sambo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in