2021-12-31, 10:49
Medlem
[
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Med tanke på Bs anmälan ang misshandel m m så misstänker jag att hon har inte tagit upp denna fråga med C direkt (hon var nog för rädd för honom).

Nu har det framkommit i tråden att C var kallad till någon "hörning" efter att B anmält honom (jag kommer inte ihåg om det hann bli något förhör ang Bs anmälan). Kanske fick han reda på det i samband med kallelsen...
I samband med misshadelsanmälan så förhördes B första veckan i sept. C kallades, och hördes, den andra veckan i sept.
Citera
2021-12-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
[

I samband med misshadelsanmälan så förhördes B första veckan i sept. C kallades, och hördes, den andra veckan i sept.

Tack för svar!

Efter det brann väl stubinen...
Citera
2021-12-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svar!

Efter det brann väl stubinen...
Han blev nog också sur över skilsmässoansökan, vårdnadsansökan och kontaktförbudsansökan. Även om den sista inte blev godkänd. Plötsligt hände en "tragisk olycka", mycket lämpligt i tiden. Vi får snart svar vari den "olyckan" bestod.
Citera
2021-12-31, 12:22
Medlem
Citat:
Han blev nog också sur över skilsmässoansökan, vårdnadsansökan och kontaktförbudsansökan. Även om den sista inte blev godkänd. Plötsligt hände en "tragisk olycka", mycket lämpligt i tiden. Vi får snart svar vari den "olyckan" bestod.
Ja den där kontaktförbudsansökan... jag gissar att C inte publicerade sina kärleksinlägg på Facebook mellan ca 14/9-18/9-21 för att visa hur mycket han älskade sin fru. Utan för att den perioden fick han nog rådet att hålla sig undan B. Ansökan inkom 14/9-21 och handläggningen av den är på 4 dagar då det avser gemensam bostad.
Var nog en utväg att nå fram till henne, även söka sympatier från deras vänner och bekanta.
För 18/9 kom avslagsbeslutet och C publicerade inget mera efter det.
Är "min" teori om de hela.
Citera
2021-12-31, 13:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja den där kontaktförbudsansökan... jag gissar att C inte publicerade sina kärleksinlägg på Facebook mellan ca 14/9-18/9-21 för att visa hur mycket han älskade sin fru. Utan för att den perioden fick han nog rådet att hålla sig undan B. Ansökan inkom 14/9-21 och handläggningen av den är på 4 dagar då det avser gemensam bostad.
Var nog en utväg att nå fram till henne, även söka sympatier från deras vänner och bekanta.
Tror du han är en fult beräknande 👹?
Citera
2021-12-31, 13:10
Medlem
Citat:
Tror inte man får några råd att hålla sig ifrån någon innan beslut. Vore ju lite märkligt. Vem ska kunna lämna ett sådnt råd? Får CR ens veta om en sådan ansökan lämnats in om hon själv inte nämner det? Känns riskabelt.
Citera
2021-12-31, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Japp. Barnet har rätt till mor och far. Tom bådas familjer MEN. Inte varje förälder klarar av att ge barnet/barnen vardagstrygghet och då begränsar man rättigheter.
Ensam vårdnad betyder inte att barnet få inte träffa den andre förälder. Att en parter ansöker om det betyder inte att den få den. Det är rätten som bestämmer och man måste ha väldigt stora bevis på att den andre förälder klarar inte barnens bästa för att få det. Dömer rätten till ensam vård då finns det skäll för det.

Tror du att C kommer att få ensam vårdnad nu?
Citera
2021-12-31, 13:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du att C kommer att få ensam vårdnad nu?
Det får han säkert. Han har ju visat sig vara sååå lämplig med att undanröja mamman.
Citera
2021-12-31, 13:49
Medlem
Citat:
Tror inte man får några råd att hålla sig ifrån någon innan beslut. Vore ju lite märkligt. Vem ska kunna lämna ett sådnt råd? Får CR ens veta om en sådan ansökan lämnats in om hon själv inte nämner det? Känns riskabelt.
C måste få veta att ansökan inlämnats då man gör en personutredning och det innefattar även att ha samtal med den förbudet ska gälla för.
Citera
2021-12-31, 13:57
Medlem
Citat:
C måste få veta att ansökan inlämnats då man gör en personutredning och det innefattar även att ha samtal med den förbudet ska gälla för.
Så då visste han? Man kikade inte på förutsättningarna först? Dvs belastningsregistret och den gemensamma bostaden? För det var de två sakerna som gjorde att hon nekades enl media. Kanske kom det inte fram till CR ens? Jag spekulerar självklart.
Citera
2021-12-31, 14:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Visa tacksamhet till Trolly?
Trovärdigheten till Trolly försvann upp i det blå i ett väldigt tidigt skede..

Citat från Trolly:
- Hon slog förmodligen sina barn också..
- hennes älskare kan ha styckat kroppen, lagt dom i en cykelkorg och sen spridit ut kroppsdelarna..

Ska dom här meningarna verka trovärdiga?
Då är det här bara 2 meningar av fler sjuka teorier och påståenden Trolly har kommit med.

Barby har presenterat några teorier när han har spekulerat samtidigt som han har vittnat i tråden om vad C ska ha sagt, är det något att hetsa upp sig över?

Kan inte du göra en lista över Barbys olika teorier? Du verkar ha all tid i världen?

Vad vet du förresten om parets privatliv? Varför utgår du ifrån att bara maken var skurken i dramat och ensam skyldig till allt dåligt som inträffade?

Du är dessutom knappast i position att hindra andra skribenter från att spekulera och presentera olika teorier.
Citera
2021-12-31, 14:34
Medlem
Citat:
Så då visste han? Man kikade inte på förutsättningarna först? Dvs belastningsregistret och den gemensamma bostaden? För det var de två sakerna som gjorde att hon nekades enl media. Kanske kom det inte fram till CR ens? Jag spekulerar självklart.
Han visste för underrättelseskyldighet gäller här, och när det gäller gemensam bostad hålls förhör med den förbudet ska gälla. Före ett beslut tas har han rätt att få veta alla uppgifter som samlats in i ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in