2022-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt fortsatta engagemang men det finns väl en möjlighet här att han anser sig vara oskyldig till flera av de misstankar som riktas mot honom?

Om vi tittar på det aktuella fallet ur ett krasst perspektiv så går det inte att utesluta att kvinnans bortgång kanske handlar om en tragisk olycka i anslutning till gräl samtidigt som de andra misstankarna är felaktiga?

Det finns väl ingen okänd naturlag som entydigt pekar på att C måste vara skyldig till allt det som han anklagas för?

Man får intrycket när man begrundar din posthistorik att du anser att polisens och åklagarens misstankar är de enda rätta i det aktuella fallet?

Om vi tittar tillbaka lite på helt andra fall och ren rättsröta så står det ju helt klart att ibland eller rätt ofta tom så begås enorma misstag i samband med olika utredningar?

Om C motsätter sig förlängning av häktningen så måste det ju finnas starka skäl till detta?
Du har skrivit över 1000 (!) inlägg i tråden men lyckats undvika att skriva minsta fakta. Hur lyckas man med något sådant? Jag tror du skall, om du inte vill läsa i tråden, samla ihop de ganska många artiklar som finns från media. Kanske något fastnar och att även du kan hitta en röd tråd.
Citera
2022-01-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Snälla du, En riktig man misshandlar inte eller mördar en kvinna oavsett vad kvinnan gör.

Hörru white knight.

Jag är inte för ngn form av misshandel, varken från en man eller en kvinna.

Sluta dock idealisera dig själv. Finns massa situationer där en man kan nödgas att försvara sig. Men du kanske låter en psyksjuk tjej som kommer springandes med kniv mot dig att bara gå loss.

Luktar din skit bättre än andras eller?

PK-tönt
Citera
2022-01-17, 23:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Kan någon vänlig själ berätta vad det betyder för mig? Åtalet ska flyttas men försvaret medger ej förlängning. Jag förstår inte alla termer om någon kan hjälpa!!

Åklagaren har kanske för svag bevisning för att kunna väcka åtal mot C med förhoppning att få honom fälld?

Därav flytten av åtalet mot C?

Utifrån detta verkar det ju logiskt att försvaret ej medger förlängning?
Citera
2022-01-17, 23:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Åklagaren har kanske för svag bevisning för att kunna väcka åtal mot C med förhoppning att få honom fälld?

Därav flytten av åtalet mot C?

Utifrån detta verkar det ju logiskt att försvaret ej medger förlängning?
Det visar sig under förhandlingen. Om Tingsrätten går på din linje blir C en fri man i morgon. Vi får väl se.
Citera
2022-01-17, 23:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det visar sig under förhandlingen. Om Tingsrätten går på din linje blir C en fri man i morgon. Vi får väl se.

Om det inte finns tillräckligt med bevis för en fällande dom så kan man väl inte skjuta upp ett åtal hur länge som helst?

Vad anser du, ska C släppas på fri fot om det inte finns tillräcklig bevisning?
Citera
2022-01-17, 23:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om det inte finns tillräckligt med bevis för en fällande dom så kan man väl inte skjuta upp ett åtal hur länge som helst?

Vad anser du, ska C släppas på fri fot om det inte finns tillräcklig bevisning?
Det var ju precis det jag skrev. Svarar du utan att läsa vad du svarar på?
Citera
2022-01-18, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var ju precis det jag skrev. Svarar du utan att läsa vad du svarar på?

Jag frågade vad DU anser? Min åsikt är redan känd. Din linje är dock mer diffus förutom att du vill kasta all skit i världen på C.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Ställer frågan igen: Om C släpps fri, kan han anses som oskyldig eller i vart fall friad från en del av anklagelserna?
Citera
2022-01-18, 04:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag frågade vad DU anser? Min åsikt är redan känd. Din linje är dock mer diffus förutom att du vill kasta all skit i världen på C.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Ställer frågan igen: Om C släpps fri, kan han anses som oskyldig eller i vart fall friad från en del av anklagelserna?
Min ståndpunkt i den frågan har jag redogjort för tidigare. Du får börja läsa vad folk skriver och inte tjata om samma frågor.
Citera
2022-01-18, 07:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Om någon släpps fri har inget med om man är skyldig eller ej att göra
Citera
2022-01-18, 07:30
Medlem
Citat:

Som vi vet mördas ca 15 kvinnor per år av sina män. Dessa män sitter häktade några månader innan rättegång. Någon enstaka per år anses oskyldig medans majoriteten döms skyldiga. Finns det något fall du kan ge exempel på där du trott att mannen varit skyldig innan domen fallit?
Citera
2022-01-18, 08:50
Bannlyst
Ni behöver nog inte vara så oroliga.

Ingen kommer släppas ur häktet idag.
Allt handlar om att Åkl inte har hunnit att utreda klart än utan begär mer tid.
Med tanke på att han har "orsakat" hennes död, så kommer han inte att gå nånstans innan detta är helt utrett och prövat i domstol.
Som vanligt så är det NFC som ligger efter med analyssvaren, och i takt med att analyssvaren kommer så måste man hålla nya förhör.
Vanligtvis så går det 4 veckor mellan förhandlingarna under själva utredningen, och sen brukar det kortas ner till 2 veckor när det närmar sig slutdelgivning och slutförhör, och sist så blir det åtal.
Sen behöver inte C medge en häktnings förlängning utan har såklart C sin fulla rätt att begära en förhandling och säga sin sak om häktningen. Det är hans rättighet.
Philip Grahn i Elin-fallet valde att INTE ha nån förhandling, så där fick rätten erinra honom om sin rätt till förhandling, och i detta fallet så väljer C att ha en förhandling.
Kan nog vara gött för C att sträcka lite på benen, kolla upp vad åklagaren har att komma med (även om åkl bara lägger fram det som endast behövs) och få lite överblick om vad som händer runt omkring.
Detta är helt normalt och jag tror även att det blir förlängning den 14 Feb med 4 veckor.
Så nej, han kommer inte att släppas ut utan detta kommer gå hela vägen till åtal.
Han har ju som sagt erkänt att han orsakat hennes död.

Personligen är jag övertygad om att han döms för Mord till 18 år, eller livstid.

En råtta som han förtjänar inte att leva fritt med oss andra.

Ha en bra dag.
Citera
2022-01-18, 09:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ni behöver nog inte vara så oroliga.

Ingen kommer släppas ur häktet idag.
Allt handlar om att Åkl inte har hunnit att utreda klart än utan begär mer tid.
Med tanke på att han har "orsakat" hennes död, så kommer han inte att gå nånstans innan detta är helt utrett och prövat i domstol.
Som vanligt så är det NFC som ligger efter med analyssvaren, och i takt med att analyssvaren kommer så måste man hålla nya förhör.
Vanligtvis så går det 4 veckor mellan förhandlingarna under själva utredningen, och sen brukar det kortas ner till 2 veckor när det närmar sig slutdelgivning och slutförhör, och sist så blir det åtal.
Sen behöver inte C medge en häktnings förlängning utan har såklart C sin fulla rätt att begära en förhandling och säga sin sak om häktningen. Det är hans rättighet.
Philip Grahn i Elin-fallet valde att INTE ha nån förhandling, så där fick rätten erinra honom om sin rätt till förhandling, och i detta fallet så väljer C att ha en förhandling.
Kan nog vara gött för C att sträcka lite på benen, kolla upp vad åklagaren har att komma med (även om åkl bara lägger fram det som endast behövs) och få lite överblick om vad som händer runt omkring.
Detta är helt normalt och jag tror även att det blir förlängning den 14 Feb med 4 veckor.
Så nej, han kommer inte att släppas ut utan detta kommer gå hela vägen till åtal.
Han har ju som sagt erkänt att han orsakat hennes död.

Personligen är jag övertygad om att han döms för Mord till 18 år, eller livstid.

En råtta som han förtjänar inte att leva fritt med oss andra.

Ha en bra dag.
Jag tror att jag kan ge mig till tals för flertalet här och påstå att det nog inte är någon som är orolig. Vi bara fördriver tiden medan vi väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in