2021-12-30, 21:17
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du måste vara berusad.
Du läser som din begränsade förmåga ger dig utrymme till och därför kan du heller inte tolka text.

Nej, jag menar naturligtvis inte att någon måste dö först för att ett livstidsstraff skall kunna dömas ut.
Man kan dömas till livstid för t ex grov mordbrand trots att ingen enda person kommit till skada eller dött.

Är det nåt mer du undrar över?

Jaha, är jag det. Där ser man. Jadu, säg det du inte kan tillskriva andra medlemmar. Det kan inte vara så att du inte ser själv hur luddigt du skriver. Sen bör du absolut korta ner dina inlägg annars blir en annan medlem arg.

Det här med straff det kan jag, men tack ändå.

Fick du tag i Ekot, eller vill dom inte lyssna på på dig? Bry dig inte om det isf. En dag så kommer nog ngn att lyssna på dig.
2021-12-30, 21:27
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
ALLANROP!
Lydia Barth är dömd för mord, till 18 års fängelse.
Hovrätten gör samma bedömning som tingsrätten.
Det är mord.
Straffet blir 18 år.
Med tanke på den attityd som Lydia uppvisat lär det komma strafftillägg för hennes del..
Men men

Gällande den ljudfil som åberopats, så är det så att det är samma ljudfiler som åklagaren spelat upp.
Försvaret har valt att spela upp exmakens larmsamtal, för att styrka att Lydia är störd. Men enligt P7an och en stor RPU, så har det framkommit att hon inte var så sjuk, så att hon ska dömas till vård.
Försvaret försökte även förmildra händelsen genom att skuldbelägga skolan, men det fungerade inte heller.
Som sista halmstrå ville man hävda att det hörs i Emils inspelning, någonting som skulle kunna vara ljudet av att ett vapen laddas. Men så var det inte heller.
Det som hörs är hur Lydia kränker och hotar Emil, under tiden som han går runt och släcker lampor, stänger dörrar, rasslar med klockan och nycklar.
Försöka går ju, men till syvende och sist så är Lydia Barth nu dömd för mord.
Helst hade jag sett att hon fått livstid, men det kommer nog lösa sig själv innanför murarna. Att hon skulle hamna på tex färingsö är inte aktuellt. Hon kommer sitta med sina jämlikar.
Hade detta kunnat förhindras? Ja, med rätt uppfostran, trygghet och kärlek.

Vi vet att hon medverkade vid väpnat rån, men var för ung (13) för att straffas.
Lilla söta tjejen..
Hade det funnits antecknat, skulle hon dömts till livstid. Nu var hennes brottregister rent, det ansågs som förmildrande.
Om de bara visste...

Menar du att de ljudfiler som spelats upp är hela ljudfilen?

Och då kommer automatiskt nästa fråga, har experter konstaterat att det är Emil som pillar med sin klocka m.m som du säger?

En annan sak jag undrar över är: Du skriver att Emil gick runt och släckte lampor, pillade med sin klocka, stänger dörrar m.m.m.m. under tiden som hon kränker och hotar honom. Hur vet du att han gjorde det?

Satt inte Emil snällt på en stol medan hon hotade honom?

Vi får sannerligen hoppas att ljudfiler, ja allt släpps. Eller vad tycker du?
2021-12-30, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jaha, är jag det. Där ser man. Jadu, säg det du inte kan tillskriva andra medlemmar. Det kan inte vara så att du inte ser själv hur luddigt du skriver. Sen bör du absolut korta ner dina inlägg annars blir en annan medlem arg.

Det här med straff det kan jag, men tack ändå.

Fick du tag i Ekot, eller vill dom inte lyssna på på dig? Bry dig inte om det isf. En dag så kommer nog ngn att lyssna på dig.
Varför är du så dryg?
Svara gärna på mina frågor om Lydia. Det är högst relevant.
Vad menar du med dina inlägg? Lydia är dömd, två gånger.
2021-12-30, 21:40
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Varför är du så dryg?
Svara gärna på mina frågor om Lydia. Det är högst relevant.
Vad menar du med dina inlägg? Lydia är dömd, två gånger.

Vad talar du om??

Du har frågat tidigare om varför Lydias föräldrar brast i sin uppfostran. Att det är deras fel m.m

Tycker du inte själv att det blir lite fånigt att svara på detta?

Ska alla världens föräldrar anklagas för vad deras barn en dag kan tänkas göra?

Är det Emils föräldrars fel att han blev alkoholist?
2021-12-30, 21:41
Avslutad
Citat:
Menar du att de ljudfiler som spelats upp är hela ljudfilen?

Och då kommer automatiskt nästa fråga, har experter konstaterat att det är Emil som pillar med sin klocka m.m som du säger?

En annan sak jag undrar över är: Du skriver att Emil gick runt och släckte lampor, pillade med sin klocka, stänger dörrar m.m.m.m. under tiden som hon kränker och hotar honom. Hur vet du att han gjorde det?

Satt inte Emil snällt på en stol medan hon hotade honom?

Vi får sannerligen hoppas att ljudfiler, ja allt släpps. Eller vad tycker du?
Det är två filmer, mig veterligen, som åberopats.
Från Emils telefon.
Om man tar reda på fakta och inte förlitar sig på enbart flashback, utan använder sitt sunda förnuft och efterforskar, söker svar, så kan man få reda på en hel del.
Det är lätt att leka världsmästare från läktaren, en helt annan sak att spela.
2021-12-30, 21:44
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Det är två filmer, mig veterligen, som åberopats.
Från Emils telefon.
Om man tar reda på fakta och inte förlitar sig på enbart flashback, utan använder sitt sunda förnuft och efterforskar, söker svar, så kan man få reda på en hel del.
Det är lätt att leka världsmästare från läktaren, en helt annan sak att spela.

Nu var det ju inte det jag fråga dig om.

Du ger ju sken av att du vet exakt allt som hänt och sker. Då vet du ju också svaret på det jag frågar. Det har inget med Flashback att göra.
2021-12-30, 21:46
Avslutad
Citat:
Vad talar du om??

Du har frågat tidigare om varför Lydias föräldrar brast i sin uppfostran. Att det är deras fel m.m

Tycker du inte själv att det blir lite fånigt att svara på detta?

Ska alla världens föräldrar anklagas för vad deras barn en dag kan tänkas göra?

Är det Emils föräldrars fel att han blev alkoholist?
Det är inte samma sak. Dessutom är Lydia alkoholist, blandmissbrukare.
Jag ifrågasatte hennes bristande uppfostran, du vet, drog på rånarturne, som 13 åring, flyttade hemifrån vid 14, osv.
Du skrev att föräldrarna inte har något ansvar, efyersom Lydia är vuxen. 35 år.
Jag undrar varför de inte brydde sig om sitt barn? Mariapolbesök vid 9 års ålder, vad gjorde föräldrarna? Färgade batikmönster och rökte fredspipa? Nakenyoga och herbs?
2021-12-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Fejk? Hon kan väl knappast fejka från häktet?

Från domen, sida 3:

HOVRÄTTENS DOMSKÄL
Hovrätten har tagit del av i huvudsak samma utredning som tingsrätten, utom det att hovrätten inte hållit syn på ett hagelgevär och att Lydia Barth här åberopat dels upp-spelning av ytterligare ett larmsamtal, dels ytterligare en filmupptagning.
Dom filerna kan inte haft nån betydelse eftersom det inte påverkat domen. Vad är syftet att ett halvår efter mordet påstå att det finns nya filer som komner påverka Lydias skuld.
Inte trovärdigt alls. Och vad är syftet nu när hon redan är dömd?
Vad tror du själv?
2021-12-31, 00:30
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Dom filerna kan inte haft nån betydelse eftersom det inte påverkat domen. Vad är syftet att ett halvår efter mordet påstå att det finns nya filer som komner påverka Lydias skuld.
Inte trovärdigt alls. Och vad är syftet nu när hon redan är dömd?
Vad tror du själv?
Jag vet inte men hade varit intressant att veta.
2021-12-31, 00:35
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Om du läser mitt inlägg, så förklarar jag hur det ligger till.
Men faktum är att Loveangelie faktiskt hade rätt i det där med ljudupptagning om ljud som ifrågasattes då 😚
2021-12-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Men faktum är att Loveangelie faktiskt hade rätt i det där med ljudupptagning om ljud som ifrågasattes då 😚
Vad för nytt ner än larmsamtalwt till kimmo var det som kom fram i hovrätten?
2021-12-31, 00:40
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad för nytt ner än larmsamtalwt till kimmo var det som kom fram i hovrätten?
Inlägg 7359 av bullmumset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in