2021-12-30, 15:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte heller finns den tanken hos SR Ekot.

Försökte lyssna på Lunchekot med ett halvt öra och jag hörde i alla fall inte ett ljud om 'Monstret från Bålsta' aka Lydia Barth..

Helt djävla otroligt men vad fan kan man förvänta sig av DDR-media, SR är så djävla hårt infekterat av diverse aktivister av olika slag men en sak är säker feminism står djävligt högt på agendan och då faller en sådan galning som vår GK bort.

Aftonbladet följer troget samma agenda, inte ett pip från deras håll heller än.
2021-12-30, 16:38
Medlem
Finns FUP till detta, hittar inte?
2021-12-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Blir ju en smula svårt, då Johanna sitter i Ystad. Jaja, men monster kan ju överraska. Monstret som du skrev.
Jag vågar inte diffgissa mellan om du är på riktigt så korkad som du framställer dig, eller om du är asberusad mitt på dan.

Att Johanna Möller sitter i Ystad är sedan länge väl känt.
Att Johanna Möller innan hon hamnade på anstalten i Ystad satt på anstalten i Frövi, nämligen Hinseberg, det är också väl känt, åtminstone för den som kan nånting om hur KV hanterar och sorterar långtidsdömda kvinnor.

Det är därför fullt möjligt att Monstret från Bålsta aka Lydia Barth även hon kan komma att sitta på anstalten i Ystad och då tillsammans med Johanna Möller.

Spice och alkoholhaltiga drycker kan skada förståndet.
Förstod Kapten vad han nu läste här ovanför?
2021-12-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja, jag tror inte att det slutar här.
Och ljudfilen är på G kan jag också nämna. Så då kan vi alla höra.
Det tror inte jag heller faktiskt.
För den uppenbart mentalt kvaddade Lydia Barth kan givetvis inte ta ett "nej" vare sig från Emil eller från Svea HR, så hon kommer givetvis att överklaga till HD.
Det är förstås hennes val, men eftersom vi vet att HD inte kommer att bevilja pt, så får Lydia Barth I väntan på HD:s avvisande vackert sitta kvar som häktad.
Så nej, det slutar inte här.

OffT: Men du Loveangelie, du slutar väl snart här?
Du har haft ditt "roliga", dina veckor av trollande är snart över.
Denna ljudfil du babblar om, vad kommer det sig att den inte kom till hovrättens kännedom? Du ville ju att Lydia Barth skulle få en mildare dom, så kommer ljudfilen att medfölja överklagandet till HD?
2021-12-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Så du menar att ngn måste dö först för att få livstid?
Du måste vara berusad.
Du läser som din begränsade förmåga ger dig utrymme till och därför kan du heller inte tolka text.

Nej, jag menar naturligtvis inte att någon måste dö först för att ett livstidsstraff skall kunna dömas ut.
Man kan dömas till livstid för t ex grov mordbrand trots att ingen enda person kommit till skada eller dött.

Är det nåt mer du undrar över?
2021-12-30, 18:36
Avslutad
ALLANROP!
Lydia Barth är dömd för mord, till 18 års fängelse.
Hovrätten gör samma bedömning som tingsrätten.
Det är mord.
Straffet blir 18 år.
Med tanke på den attityd som Lydia uppvisat lär det komma strafftillägg för hennes del..
Men men

Gällande den ljudfil som åberopats, så är det så att det är samma ljudfiler som åklagaren spelat upp.
Försvaret har valt att spela upp exmakens larmsamtal, för att styrka att Lydia är störd. Men enligt P7an och en stor RPU, så har det framkommit att hon inte var så sjuk, så att hon ska dömas till vård.
Försvaret försökte även förmildra händelsen genom att skuldbelägga skolan, men det fungerade inte heller.
Som sista halmstrå ville man hävda att det hörs i Emils inspelning, någonting som skulle kunna vara ljudet av att ett vapen laddas. Men så var det inte heller.
Det som hörs är hur Lydia kränker och hotar Emil, under tiden som han går runt och släcker lampor, stänger dörrar, rasslar med klockan och nycklar.
Försöka går ju, men till syvende och sist så är Lydia Barth nu dömd för mord.
Helst hade jag sett att hon fått livstid, men det kommer nog lösa sig själv innanför murarna. Att hon skulle hamna på tex färingsö är inte aktuellt. Hon kommer sitta med sina jämlikar.
Hade detta kunnat förhindras? Ja, med rätt uppfostran, trygghet och kärlek.

Vi vet att hon medverkade vid väpnat rån, men var för ung (13) för att straffas.
Lilla söta tjejen..
Hade det funnits antecknat, skulle hon dömts till livstid. Nu var hennes brottregister rent, det ansågs som förmildrande.
Om de bara visste...
2021-12-30, 18:57
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Till vilken nytta? Lydia är redan dömd. Att smutskasta Emil mer gör bara hans anhöriga mer illa.han är död(mördad) och kan inte försvara sig.
Är ser bara för att imponera på flashback? Annars förstår jag inte vitsen
Varför tog inte hovrätten med den i sin bedömning menar du?
Och hur ska nån kunna tro på ljudfiler som plötsligt dyker upp ett halvår efter mordet? Allt verkar fejk
Fejk? Hon kan väl knappast fejka från häktet?

Från domen, sida 3:

HOVRÄTTENS DOMSKÄL
Hovrätten har tagit del av i huvudsak samma utredning som tingsrätten, utom det att hovrätten inte hållit syn på ett hagelgevär och att Lydia Barth här åberopat dels upp-spelning av ytterligare ett larmsamtal, dels ytterligare en filmupptagning.
2021-12-30, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Fejk? Hon kan väl knappast fejka från häktet?

Från domen, sida 3:

HOVRÄTTENS DOMSKÄL
Hovrätten har tagit del av i huvudsak samma utredning som tingsrätten, utom det att hovrätten inte hållit syn på ett hagelgevär och att Lydia Barth här åberopat dels upp-spelning av ytterligare ett larmsamtal, dels ytterligare en filmupptagning.
Om du läser mitt inlägg, så förklarar jag hur det ligger till.
2021-12-30, 19:03
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om du läser mitt inlägg, så förklarar jag hur det ligger till.
Såg detta sedan
2021-12-30, 19:40
Avslutad
Citat:
Klart att en person ska få lov att överklaga, det är därför man ska kunna göra detta.
Roligt? Att du tyckte hela den här historien är rolig är ju bara stört av dig. För jag tycker inte det är ett dugg roligt, utan enbart väldigt tragiskt.
Din vän som kunde sånt här, hade visst missförstått eller vilselett dig.
Showen är slut.
Ridå.
2021-12-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Din vän som kunde sånt här, hade visst missförstått eller vilselett dig.
Showen är slut.
Ridå.

Hemskt ledsen för din skull. Men jag tror detta är bara början..
Så det är lååångt ifrån slut.
2021-12-30, 20:24
Avslutad
Citat:
Hemskt ledsen för din skull. Men jag tror detta är bara början..
Så det är lååångt ifrån slut.
Vad är det du inte förstår? Lydia är dömt i två instanser.
Tror du att högsta domstolen skulle ta upp detta mål?
Vet du vad som krävs?

Vad menar du med att du är ledsen för min skull?

Exakt vad är det som kommer hända?
Hon är dömd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in