2021-12-30, 10:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Frida Karlsson måste tänka på sig själv. Helt värdelöst att slita ut sig..kämpa i motvind..utan att få något tillbaka. Igår så skulle hon ta in 1 minut på Diggins. Det blev 23 sekunder. Dessutom måste hon även ha koll på en finska som kommer från ingenstans och helt plötsligt har världens formtopp.

Nä, det är bättre att bryta om det inte känns bra. Att komma nedtränad till en tuff tour känns som inte så smart ffa inte med Fridas hälsohistoria.

Först har man tränat stenhårt..sedan efter det skall köra flera stenhårda lopp under bara några dagar. Risk för att man går över gränsen..och tappar all energi.

Upplägget låter helt fel.

Att hon skulle ta in en minut på Diggins var väl media och så kallade experters prognos och önsketänkande. Jag tror inte heller Frida på förhand hade som mål att till varje pris vinna hela touren. Det är mer ett mål på vägen mot det stora i vinter. Det viktigaste är snarare att hon vilar efter touren och inte kör på för hårt direkt efter.
Senast redigerad av katw 2021-12-30 kl. 10:14.
Citera
2021-12-30, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Men upplägget är väl lika fel för Diggins och Ebba?

Verkar som Ebba hade ganska pigg igår..piggare än tidigare under säsongen..så hennes stigande i den näst största tävlingen under säsongen verkar vara ett bra upplägg för henne.
Diggins kör nog samma upplägg som det amerikanska laget brukar. Tävlar varenda helg under säsongen.
Citera
2021-12-30, 10:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Dyvik uttagen till OS!

Citat:
- Hon tas i ut som sprintåkare och har även kapacitet att delta i stafett, säger SOK:s truppchef Peter Reinebo.

- Anna Dyvik har visat att hon kan prestera på högsta nivå, bland annat med en semifinalplats och en finalplats på fristilssprint de senaste veckorna. Vi tror och hoppas att hon har ytterligare en växel att lägga in och med tanke på att hon också var med i OS i PyeongChang 2018 har hon en erfarenhet som är viktig på den här typen av mästerskap, säger Svenska Skidförbundets längdlandslagschef Anders Byström.

- Det här betyder väldigt mycket för mig. Att lyckas ta mig till OS i det här starka damlaget som Sverige har just nu. Jag är väldigt stolt att jag gjort det genom att bestämma mig för att gå min egen väg och tro på det, säger Anna Dyvik
Senast redigerad av Alkibiades 2021-12-30 kl. 10:35.
Citera
2021-12-30, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Att hon skulle ta in en minut på Diggins var väl media och så kallade experters prognos och önsketänkande. Jag tror inte heller Frida på förhand hade som mål att till varje pris vinna hela touren. Det är mer ett mål på vägen mot det stora i vinter. Det viktigaste är snarare att hon vilar efter touren och inte kör på för hårt direkt efter.

Frida var 1.13 min före Diggins i Ruka och 1.39 min före i VM 2019. Så med den formen Frida haft så var 1 min relevant att ta in.

Jag är skeptisk till Fridas upplägg relaterat till hennes tidigare hälsotillstånd. Så sent som 7 augusti ställde Frida in ett lopp på rullskidor pga att jon kände sig överbelastad och sliten. Det är otroligt att man har ett sådant här upplägg när man bara för några månader sedan fick varning varningssignaler om överträning. Det verkar som att hon nu känner sig sliten efter höghöjdsträning. Skulle detta påverka OS då är Per Nilsson rökt för all framtid. Det är självklart hon skall avsluta touren om hon känner av samma symtom som under augusti.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mrMjgg/frida-karlsson-avstar-tavling-i-norge
Senast redigerad av Hankypanky14 2021-12-30 kl. 10:37.
Citera
2021-12-30, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dyvik uttagen till OS!

Helt fel! Ni kommer att se det under OS.
Citera
2021-12-30, 10:40
Medlem
bajjenns avatar
Känns märkligt att beskedet kom redan nu. Varför inte vänta till efter sprinten i Les Rousses?
Citera
2021-12-30, 10:40
Medlem
Citat:
Helt rätt enligt mig!
Citera
2021-12-30, 10:41
Medlem
Citat:
Hur då, ska Hagström ta guld i OS på hemmaplan eller?
Citera
2021-12-30, 10:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Det finns något med de svenska uttagningen som nu görs utan krusiduller som jag gillar.
Citera
2021-12-30, 10:45
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Det finns något med de svenska uttagningen som nu görs utan krusiduller som jag gillar.
Du får gärna utveckla
Citera
2021-12-30, 10:46
Moderator
Hjv9s avatar
Jaha, bara att gratulera Dyvik till platsen. Hårt slit lönar sig.
Citera
2021-12-30, 10:48
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Kan du förklara hur du menar, dagens uttagning kan jag förstå, men den tidiga uttagningen av Häggas är märklig för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in