2021-12-28, 09:45
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi fick en Bullish Engulfing candle på veckografen.
https://pbs.twimg.com/media/FHktFJVXEAMUZsH?format=png&name=large

Ta upp din volym indikator och titta om den candeln kom in med hög volym, njaaaa
Citera
2021-12-28, 09:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Ta upp din volym indikator och titta om den candeln kom in med hög volym, njaaaa
Ja, och jag har inte någon erfarenhet att engulfing candles betytt lika mycket på kryptografer så som på aktiegrafer.

Men många bäckar små liksom...
Citera
2021-12-28, 22:45
Medlem
Dumpa BTC! Dump it hard!
Klart vi ska fira in det nya året under 46k!
Citera
2021-12-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Din förklaring låter helt legitim. Låt oss säga att den är korrekt. Halveringsperioderna har ju bevisligen följt sin förutspådda tanke. Men nu det senaste så verkar fler och fler röster tala för att kommande halveringar inte nödvändigtvis kommer följa den trenden. Kan DET också ha funnits med i beräkningarna tro? Nu har det ju gått 10 år sedan starten och vanligt folk börjar så smått få upp ögonen för crypto och blockkedjor. (web 3.0) Kurvan kanske tenderar att plana ut. Men... den som lever får se. Spännande är det iaf.

Jag tror så här: Bitcoiners har stora visioner och ser en utveckling som jag tror kommer att bli verklighet. Men när det inte händer exakt vid den tidpunkten alla förväntar sig som nu vid årsskiftet, då sjunker motivationen och allt hopp är helt plötsligt ute.

Nej, vi har överskattat hur lång tid som behövs för ideér att mogna och vinna acceptans. Det som vi tror ska hända kommer att hända, men kanske tar längre tid än vi har trott.

Jag tror inte att kurvan kommer att plana ut, eftersom Bitcoin har svårt att vara en inflationshedge samtidigt som det är en risc-on asset. Däremot tror jag att topparna sker med längre mellanrum i varje cykel.
Citera
2021-12-28, 23:50
Medlem
hazenectars avatar
Men det var väl då själva fan vad Bitcoin går krabbgång för tillfället. Kanske är dags för semester ifrån prisgraferna
Citera
2021-12-29, 08:57
Medlem
Muppetys avatar
Trist för #im3w1l; (FB) Skänkes: 1 bitcoin. Kul för #Denzen
Citera
2021-12-29, 09:27
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dumpa BTC! Dump it hard!
Klart vi ska fira in det nya året under 46k!

Push 2 uppåt är fortfarande in play om vi inte dömpar mera nedåt härifrån min vän, be careful trading guys
Citera
2021-12-29, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det blir givetvis spekulativt eftersom det inte finns något skrivet om det, och det inte går att fråga Satoshi. Men jag tror att det kan ha funnits en tanke bakom designen, och särskilt då halveringarna, och att vi skulle få dessa höga toppar och djupa dippar för att göra det mer rättvist för de som ville komma in i Bitcoin när de hörde talas om det senare, och då får möjlighet att köpa Bitcoin till ett väldigt bra pris.

Annars hade det blivit mer av en "one-shot" för de som var med från absoluta början och sen ingenting mer.

Tack för denna intressanta och sympatiska tes.
Citera
2021-12-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Push 2 uppåt är fortfarande in play om vi inte dömpar mera nedåt härifrån min vän, be careful trading guys
Hur lång nedåt menar du? Håller inte på med trading dock.

BTC kämpar för att hålla sig över 47k.
Citera
2021-12-29, 15:02
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hur lång nedåt menar du? Håller inte på med trading dock.

BTC kämpar för att hålla sig över 47k.

New york session öppna precis, dem är kända för 2 saker och den ena är revers it, vi får se vad dem erbjuder idag

Hur långt ner dem droppar det är den stora gåtan.. Exakt har vi väldigt svårt att veta men VCR zoner är rätt populärt att gå tillbaka till.
Citera
2021-12-29, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det blir givetvis spekulativt eftersom det inte finns något skrivet om det, och det inte går att fråga Satoshi. Men jag tror att det kan ha funnits en tanke bakom designen, och särskilt då halveringarna, och att vi skulle få dessa höga toppar och djupa dippar för att göra det mer rättvist för de som ville komma in i Bitcoin när de hörde talas om det senare, och då får möjlighet att köpa Bitcoin till ett väldigt bra pris.

Annars hade det blivit mer av en "one-shot" för de som var med från absoluta början och sen ingenting mer.
Menar du att det skulle finnas någon slags välgörenhetstanke bakom Bitcoin?
Citera
2021-12-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Alla får vi lära oss tålamod nån gång. Håll ett par månader så ska du se att det löser sig. Som sagt Q1 2022 lär marknaden ta fart igen.
Tradi-fi har gått på semester nu, så förvänta dig inget spektakulärt kommande 2 veckor.

20k lmao, då blir Microstrategy likviderade. Skulle inte tro det.
gäsp,
brypto guys har lekstuga nu när big boys är på semester
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in