Citat:
Ursprungligen postat av
JEGS76
Din förklaring låter helt legitim. Låt oss säga att den är korrekt. Halveringsperioderna har ju bevisligen följt sin förutspådda tanke. Men nu det senaste så verkar fler och fler röster tala för att kommande halveringar inte nödvändigtvis kommer följa den trenden. Kan DET också ha funnits med i beräkningarna tro? Nu har det ju gått 10 år sedan starten och vanligt folk börjar så smått få upp ögonen för crypto och blockkedjor. (web 3.0) Kurvan kanske tenderar att plana ut. Men... den som lever får se. Spännande är det iaf.
Jag tror så här: Bitcoiners har stora visioner och ser en utveckling som jag tror kommer att bli verklighet. Men när det inte händer exakt vid den tidpunkten alla förväntar sig som nu vid årsskiftet, då sjunker motivationen och allt hopp är helt plötsligt ute.
Nej, vi har överskattat hur lång tid som behövs för ideér att mogna och vinna acceptans. Det som vi tror ska hända kommer att hända, men kanske tar längre tid än vi har trott.
Jag tror inte att kurvan kommer att plana ut, eftersom Bitcoin har svårt att vara en inflationshedge samtidigt som det är en risc-on asset. Däremot tror jag att topparna sker med längre mellanrum i varje cykel.