2021-12-27, 19:55
Medlem
Annika Strandhäll, Jonas Gardell och Greta är min trio i topp. Hur Strandhäll kan ha en så hög politisk position är bara pinsamt
Citera
2021-12-27, 20:41
Medlem
hängballens avatar
Lars Noren är väl solklar?
Citera
2021-12-28, 00:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag vet att det är att svära i kyrkan men varför ser alla upp till en torr stofil som Leif GW Persson? Han är ju idag betraktad som något orakel som ska ha åsikter om allt men har han ens haft rätt i något inom sin profession? Han har ju knappast löst Palmemordet fast han mumlar om att han tror att han vet…

.

Du kan nog ha rätt där, vad gäller överskattad. Många här tar upp personer som de inte gillar tex simmerskan Sjöström, men detta är ju inte samma sak som att någon är överskattade.
Citera
2021-12-28, 08:49
Medlem
Maud Olofsson
Annie Lööf
Lars Winnerbäck
Greta Thunberg
Ingmar Bergman
Jockiboy
Alex Schulman
Mia Skäringer
Citera
2021-12-28, 19:22
Medlem
Finns så många att man måste dela in dem i kategorier.

Idrottspersonlighet: Calle Halfvarsson. Större, självömkande sopa får man leta efter.

Nöjespersonlighet: Pernilla Wahlgren. Hur denna b-kändis från åttiotalet lyckades bli en svensk Kris Jenner kommer jag aldrig förstå. Banalitetens drottning.

Kulturpersonlighet: Jonas Gardell. Gränslös narcissist som ger bögar ett dåligt rykte och varken är rolig eller intressant. Enbart känd för att han vågade vara öppet gay när det inte var socialt accepterat och på så sätt fått något slags monopol på att föra talan å svenska bögars vägnar utan deras medgivande.

Politiker: Margot Wallström. Hennes politiska kompetens visade sig vara obefintligt när hon härjade som värst som utrikesminister och ställde till med fiaskon som att erkänna Palestina. Hennes storhet bestod enbart i att hon var det knullbara alternativet till Mona Sahlin som S-kronprinsessa efter Anna Lindhs bortgång.

Forskare/intellektuell: Anders Tegnell. Hur denna man tillåts fortsätta efter att ha skämt ut Sverige internationellt och orsakat PR-damage som säkerligen uppgår i miljardbelopp.
Citera
2021-12-28, 20:14
Medlem
Jan Eliasson.Hyllade Staffan Hildebrand på 80-talet.Flyttade ner Anders Kompass i källaren på FN högkvarteret nä han larmade om Franska soldaters övergrepp på kvinnor i Kongo.Det finns mer om den Superdiplomaten och sossehjälten.
Citera
2021-12-29, 06:30
Medlem
jarhoiss avatar
Kul tråd! Spontant kommer jag att tänka på Mikael Niemi som slog igenom med dunder o brak genom att sammanställa en gäng skrönor som berättats på byn i generationer till en egen liten skrift genom Populärmusik från Vittula. I kulturmedia hyllades han likt en somalisk gangsterrappare av idag som berättade om ett Sverige få journalister på Södermalm visste intet om. Minns att jag under 2000-talets första år var på en strand runt Medelhavet och kunde spotta svenska turister genom att fan alla hade den där gula skitboken bredvid sig i solstolen. Han försökte förgäves följa upp den med egna berättelser men insåg nog ganska snabbt att den egna begåvningen var föga tillräcklig för framtida Augustpriser.
Citera
2021-12-29, 09:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Kul tråd! Spontant kommer jag att tänka på Mikael Niemi som slog igenom med dunder o brak genom att sammanställa en gäng skrönor som berättats på byn i generationer till en egen liten skrift genom Populärmusik från Vittula. I kulturmedia hyllades han likt en somalisk gangsterrappare av idag som berättade om ett Sverige få journalister på Södermalm visste intet om. Minns att jag under 2000-talets första år var på en strand runt Medelhavet och kunde spotta svenska turister genom att fan alla hade den där gula skitboken bredvid sig i solstolen. Han försökte förgäves följa upp den med egna berättelser men insåg nog ganska snabbt att den egna begåvningen var föga tillräcklig för framtida Augustpriser.
Gör om, gör rätt

Sitt fan inte här o smutskasta en av de största poeterna, författarna o livsåskådare norra Sverige har. Ett geni, en man som lever med o i naturen. En man som ser världen rättvist, klart o rent utan filter.

Så fel du har i din lilla patetiska analys.

1983 – Rusning (häfte ur serien "under trettio")
1988 – Näsblod under högmässan (diktsamling)
1988 – Mitt i skallen! (rapportbok om gymnasieskolan)
1989 – Änglar med mausergevär (diktsamling)
1989 – Med rötter här uppe (rapportbok om Tornedalen)
1994 – Kyrkdjävulen (ungdomsroman)
1997 – Blodsugarna (ungdomsroman)
2000 – Populärmusik från Vittula (roman, filmatiserad 2004: Populärmusik från Vittula)
2004 – Svålhålet – Berättelser från rymden (science fiction-novellsamling)
2006 – Mannen som dog som en lax (kriminalberättelse)
2006 – Jag gjorde Vietaskuppen (dramatik, premiär på Norrbottensteatern 2006)
2010 – Skjut apelsinen (ungdomsroman)
2012 – Fallvatten (roman)
2017 – Koka björn (roman)

Seså..upp med ditt cv nu bigboy.
Citera
2021-12-29, 09:42
Medlem
TheKhurgans avatar
Thomas Ledin
Nicklas Strömstedt

Kräks lite i munnen varje gång jag ser dom.
Citera
2021-12-29, 09:48
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Lars Noren är väl solklar?

Ja fyfan vilken sopa.
Försökte läsa hans narcissistiska, storvulna "En dramatikers Dagbok" en gång. Fy i helvete vilken jävla dynga. 600 sidor självupptaget svammel och falsk blygsamhet. Lyckades bara läsa 50 sidor ungefär innan ögonen skrumpnade ihop av den vidriga smörjan.
Citera
2021-12-29, 11:54
Medlem
Känns som att många här glömmer att någon, för att vara överskattad, faktiskt måste vara inte bara dålig, utan folkkär eller åtminstone populär också.

Musik
Yasin. Förstår verkligen inte hur han kan ha över 100milj spelningar på Spotify och dessutom blivit årets artist. Även om vi bortser från att han är kriminell så kvarstår faktumet: Han är en ytterst medioker rappare.

Miriam Bryant. Gör hela tiden samarbeten med artister som ibland faktiskt är talangfulla, men varför? Alla hennes låtar är otroligt överproducerade och saknar själ trots att de ska vara "djupa". Hennes röst är dessutom förjävlig. Det är nånting nasalt och intryckt och förjävligt med den, som att hon har rökt gula blend under fläkten och sedan kört upp en pinne i tvåan. Att hon dessutom ger ett intryck av att vara den pretantiösaste människan någonsin hjälper inte.

Mest överskattad på flashback måste ju helt klart vara: Eddie Meduza. Maken till barnsligt trams finns ju inte. Riktigt förjävligt med mycket få undantag.

Håkan Hellström har blivit nämnd så många gånger så att en förklaring är överflödig

Petter. Verkligen urusel, har på något vänster blivit folkkär, antagligen genom så mycket bättre.

När vi ändå är inne på det spåret: 25% av alla som medverkat i så mycket bättre. Usch.

Kultur
Jan Guillou. Han har så mycket kärlek för sig själv så svenska folket inte borde ge honom mer. Dessutom är hans böcker inte så bra som man skulle kunna tro utifrån hur mycket de sålt.

Jonas Gardell. Hade jag varit gay hade min största rädsla varit att bli förknippad med honom. Många andra här har redan förklarat varför.

Al Pitcher. Han har ett skämt: "Haha svenskar är så här men jag är så här," och publiken sitter och vrider sig av garv varje gång.

Kristoffer Appelquist. Varför fick han ta över svenska nyheter efter Jesper Rönndahl? Att det är samma manusförfattare som är kvar märker man, för innehållet har potential att vara fortsatt roligt, men hans totala brist på utstrålning och komisk timing förstör hela utförandet. Han har även varit med i humorpodden tfk och gjorde hela avsnittet, som brukar vara en timme av sjuka skämt och god stämning, till en pretentiös snarkfest om sig själv.

Flashback Forever/Emma Knyckare. Riktigt kul koncept, och för det mesta, innehåll, som totalt även här förstörs av två skrikiga kvinnor, främst Emma Knyckare, som sitter och skrattar som grisar åt sina egna skämt och som går på långa tangenter som intresserar absolut ingen.

Johanna Nordström. Dra åt helvete vad tråkig hon är.

Avslutar även här med: 75% av alla din varit med på stjärnorna på slottet! In och läs på Wikipedia om ni inte tror mig!
Citera
2021-12-29, 12:34
Medlem
RabiatModerats avatar
Jan Guillou har väl inte varit relevant sedan 60/70-talens vänstervåg, men han hörs och syns likväl varje vecka trots att han numera mest likt en dåre försvarar islamister och hetsar mot högern (fascisterna till höger om V).

Visst har han släppt några spänningsromaner för pojkar i övre tonåren och övervintrade MÖP (i konkurrens med Lars Wilderäng). Men annars är det väl i recensioner av viner och i reportage som ”Östermalmsexpert” som han får sitt eftertraktade mediautrymme. Och som den hopplösa 2:an i ”kampen” mot GW.

I vilket annat land skulle en kommunistisk misslyckad hobbyspion och fosterlandshatare få sådant utrymme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in