Citat:
Ursprungligen postat av
ElvisTheMan
Om GME går i konkurs, försvinner alla aktier automatiskt då? Annars skulle det inte förvåna mig om den fortsätter hålla sig över 150 dollar.
Det finns inte på tapeten att Gamestop kommer gå i konkurs. Absolut noll som indikerar det med deras likviditet, nästan obefintliga skulder och ökade omsättning där den nya NFT-marknaden inte finns i beräkningen. Jag tror inte aktierna ”försvinner”, det ser man på tex Blockbuster och Sears hur de Exploderat och de har varit delistade från Nasdaq och NYSE i flera år(Dock vet jag inte om de konkade).
Grejen är den att efter ett bolag blivit bortplockat från börsen så stänger inte blankarna sina positioner utan håller dom öppna för alltid sägs det och därav rusningarna i dessa Zombiestocks senaste tiden för att av nån anledning så har någon varit tvungen att stänga sina positioner där.
Anledningen till att blankarna aldrig stänger sina positioner är för att då realiseras aldrig vinsten, när dom blankar aktier så får dom ju pengarna direkt och stänger dom aldrig sina positioner så behöver dom aldrig skatta på dessa pengar.
DFV har prickat senaste botten jävligt nära varje köp, först på $40 o senast på $150 så ligger den runt där så handlar jag väldigt aktivt. Vi hade ju en dip ner till $128 men den höll sig en dag och kändes verkligen som en sista hail mary nu innan det bär av åt andra hållet.