2021-12-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faggotlord
jag skulle vela ge dig en rejäl pungspark om du sitter och hoppas på att avanza/nordnet kommer till räddningen.

Du har haft sedan september att DRS:a sedan det blev populärt, flertalet guider som uppdateras varje dag.

på lappen/brevet du får hem första gången. Står det och jag citerar.

Transaction Description

Dtc stock withdrawal (Drs)

ingen kan leka med dina aktier längre efter du gjort det.

https://www.youtube.com/watch?v=F4PsQDpVVoE

Lite som jag funderat. Men jag är inte anti DRS.
Citera
2021-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Har läst flera ställen att det är lätt att sälja på ComputerShare (CS), via telefon eller innloggat på deras hemsida.
Det finns mycket om detta på Reddit, stora tråden om DRS. Exempel:

Du kan ju också bara ringa dem [CS] och fråga.

Men tanken är ju att dina DRS:ade aktier inte ska säljas men vara en Infinity Pool, som ”gisslan” för att tvinga SHF att köpa tillbaks Syntetiska aktier för Fantasipriser.

Så länge hela Floaten är låst hos ComputerShare (CS) fortsätter MOASS, men så fort de [SHF] får tag i äkta aktier kan de börja Naked shorta igen och manipulera priset ned. Så det bästa är väl att ha typ 1-10% av dina aktier på flera olika välrennomerade Brokers för att sälja under MOASS, och resten (90-99%) hos CS som aldrig ska säljas. Det är vad jag tänker göra iaf

End note

Tack för svaret. Jag ska läsa på lite till om detta. Hur lång tid tog det för er att föra över från mäklare i Sverige?
Citera
2021-12-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Tack för svaret. Jag ska läsa på lite till om detta. Hur lång tid tog det för er att föra över från mäklare i Sverige?

det är brevet som tar tid, inte själva transfern.

avanza/nordnet 9 dagar till ibkr.

ibkr till CS 5 dagar. brevet tar en jävla lång tid fast du har aktier säkra.

MEN jag har läst att det är lag på att de endast får ta 3 dagar =) kanske du kan förespråka.
Citera
2021-12-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Från Telegram idag:

” Ascendiant Capital Markets analytiker har sänkt riktkursen för spelåterförsäljaren Gamestop till 23 dollar (24), vilket antyder en nedsida på 85 procent i aktien. Det rapporterar Bloomberg News.

Gamestop har stigit hela 700 procent hittills i år, då aktien blev en favorit bland privatinvesterare under meme-vågen.

Analytikern bedömer att Gamestops värdering kommer falla och reflektera bolagets svaga finansiella resultat och guidning”

Herregud alltså😂

Den här kom upp i Webull imorse

https://www.zacks.com/commentary/184...y-gamestop-gme

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Citera
2021-12-28, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Den här kom upp i Webull imorse

https://www.zacks.com/commentary/184...y-gamestop-gme

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Man ska nog skratta. Ser nästa lite uppenbart ut om du frågar mig.

Varför blankas aktien så hårt just nu sista veckan av året? Är det ett sammanträffande att vi också ser en medial offensiv om hur dåligt det kommer få för GME?

Hedgefonderna har ganska stort inflytande och något säger mig att de desperat försöker få så många som möjligt att sälja innan nyår.

Är det en hake med det nya året?
Citera
2021-12-28, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av faggotlord
jag har 1 aktie på nordnet också.

så ja det är 99.99999% av mina aktier hos computershare

jag ber om ursäkt för att det inte är 100% varför det inte är 100% vet jag inte själv.

har dragit mig ur degiro, avanza helt.

Varför Computer Share och inte Nordnet?

Borde man byta alltså? Varför? Kan du förklara lite kort?

Kommer det hända nåt efter nyår eller kan man vänta med att byta?
Citera
2021-12-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Man ska nog skratta. Ser nästa lite uppenbart ut om du frågar mig.

Varför blankas aktien så hårt just nu sista veckan av året? Är det ett sammanträffande att vi också ser en medial offensiv om hur dåligt det kommer få för GME?

Hedgefonderna har ganska stort inflytande och något säger mig att de desperat försöker få så många som möjligt att sälja innan nyår.

Är det en hake med det nya året?

Ja nånting närmar vi oss nog mot, det enda jag sett som närmar sig är ju ungefär 30 miljoner aktier som ligger i puts som går ut 22 Januari där alla är OTM, spekuleras i att det är där blankningarna är gömda.

Sen har ju både RC och DFV hintat om Julsäsongen och dom har nog haft bäst koll från start vad som pågår medans vi andra här ute spekulerar grovt.
Senast redigerad av Ideologi 2021-12-28 kl. 23:10.
Citera
2021-12-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ja nånting närmar vi oss nog mot, det enda jag sett som närmar sig är ju ungefär 30 miljoner aktier som ligger i puts som går ut 22 Januari där alla är OTM, spekuleras i att det är där blankningarna är gömda.

Sen har ju både RC och DFV hintat om Julsäsongen och dom har nog haft bäst koll från start vad som pågår medans vi andra här ute spekulerar grovt.

Just denna är mycket intressant att följa och tror också att här finns köptrycket. Finns det några spekulationer om potentiella prisnivåer ifall dessa triggas?
Citera
2021-12-28, 23:38
Medlem
Om GME går i konkurs, försvinner alla aktier automatiskt då? Annars skulle det inte förvåna mig om den fortsätter hålla sig över 150 dollar.
Citera
2021-12-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Just denna är mycket intressant att följa och tror också att här finns köptrycket. Finns det några spekulationer om potentiella prisnivåer ifall dessa triggas?

Ingen aning faktiskt, allt är en guessing game för tillfället. Som sagt tidigare jag tror definitivt RC och DFV har full koll på läget och vad det är som pågår och jag ser inte med hans historia att han skulle posta såna saker som han gör utan att det är nåt på g.

Varje gång The Miracles - You’ve really got a hold on med kommer på spotify så får jag en betryggande känsla

Har du nån prisnivå du siktar på?
Citera
2021-12-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisTheMan
Om GME går i konkurs, försvinner alla aktier automatiskt då? Annars skulle det inte förvåna mig om den fortsätter hålla sig över 150 dollar.

Det finns inte på tapeten att Gamestop kommer gå i konkurs. Absolut noll som indikerar det med deras likviditet, nästan obefintliga skulder och ökade omsättning där den nya NFT-marknaden inte finns i beräkningen. Jag tror inte aktierna ”försvinner”, det ser man på tex Blockbuster och Sears hur de Exploderat och de har varit delistade från Nasdaq och NYSE i flera år(Dock vet jag inte om de konkade).

Grejen är den att efter ett bolag blivit bortplockat från börsen så stänger inte blankarna sina positioner utan håller dom öppna för alltid sägs det och därav rusningarna i dessa Zombiestocks senaste tiden för att av nån anledning så har någon varit tvungen att stänga sina positioner där.

Anledningen till att blankarna aldrig stänger sina positioner är för att då realiseras aldrig vinsten, när dom blankar aktier så får dom ju pengarna direkt och stänger dom aldrig sina positioner så behöver dom aldrig skatta på dessa pengar.

DFV har prickat senaste botten jävligt nära varje köp, först på $40 o senast på $150 så ligger den runt där så handlar jag väldigt aktivt. Vi hade ju en dip ner till $128 men den höll sig en dag och kändes verkligen som en sista hail mary nu innan det bär av åt andra hållet.
Citera
2021-12-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ingen aning faktiskt, allt är en guessing game för tillfället. Som sagt tidigare jag tror definitivt RC och DFV har full koll på läget och vad det är som pågår och jag ser inte med hans historia att han skulle posta såna saker som han gör utan att det är nåt på g.

Varje gång The Miracles - You’ve really got a hold on med kommer på spotify så får jag en betryggande känsla

Har du nån prisnivå du siktar på?

Har DFV postat något mer sen April? Detta måste jag läsa isf.

Tror köptrycket från optionerna kan ta oss till över 500 iaf och förhoppningsvis vägrar folk sälja. När de inte köpas så drar vi ännu högre över 1000 och sedan kickar eventuellt squeezen igång i bästa världar. Hoppas de inte fifflar med putsen på något sätt bara.

Når vi 100 000 USD per aktie någon dag så kommer jag åka till jobbet och slänga en tårta i ansiktet på min chef
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in