Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Jennekvist
Återkopplar om min julklapp som jag gav bort.
Själva konsolen var ju succé. Ungen började nästan lipa, klart oväntad present.
Call of duty = succé.
Ratchet & Clank = så där ingen direkt wow
Spiderman Miles Morales = succé.
Nu till min fråga. Ni som spelat Driveclub tidigare på PS4 hur är Gran Turismo i jämförelse? Funderar på att köpa det när nya släpps under 2022 och ratt med tillhörande stol som present.
Herregud människa, skaffade du inte Devil May Cry 5 till ungen? Våld kan ju inte vara ett problem om du köper CoD till honom. Ska du höja din brorsons IQ så är det DMC5: Special Edition som gäller. Det är ganska likt Ratchet & Clank till hur man spelar, bara betydligt mer utmanande, roligare, snabbare, kräver mer skicklighet, en långt intressantare handling och ungefär tusen gånger mer badass. DMC5 är
hardcore gaming i ett nötskal. Efter att han har varvat DMC5 så kommer han att ha 40 IQ poäng högre och vara redo för polishögskolan nästa år. DMC5 är liksom rent testosteron!
Jag kan inget om racingspel (bortsett från WipeOut så spelar jag inte racingspel), däremot om du ändå ska köpa extra tillbehör så hade jag köpt virtual reality headset och något ballt VR spel (finns ju bland annat Spiderman osv, många gratis VR spel på PSN+ också). Det är en betydligt bättre present än ett bilspel och en ratt om du frågar mig. Ratt och bilspel kan du ge honom nästa gång.
Sist jag kollade så finns det bara PS4:ans VR till PS5, men PS5 ska få ett eget VR headset snart.