2021-12-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
En ljudfil där det framgår att Emil laddar sin pistol?
Är det inte lite konstigt, har du själv "hört" denna ljudfil? Man kan inte höra det någon ser, så hur vet du att det finns en ljudfil, som det klart och tydligt framgår att Emil laddar sin pistol? Hör du inte hur dumt det låter? Vilken av alla pickor var det? Du som vet?

Ser att du INTE har läst det jag skrivit.
Det handlar om en ljudfil från en film där han laddar magasinet till pistolen. Åklagaren hade hört sig för och det ska låta så när Emil tog på sig sin klocka.
Normala personer vet själv att det är en stor skillnad på ljud om man tar på sig en klocka, eller trycker i kulor i ett magasin. Varje fall om man kan något om vapen.
Och som jag också påpekat innan så var jag inte ens i Sverige den kvällen, så hur ska jag då kunna veta vilken av pistolerna han laddade?
2021-12-28, 15:18
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Det handlar om en ljudfil från en film där han laddar magasinet till pistolen. Åklagaren hade hört sig för och det ska låta så när Emil tog på sig sin klocka.
Normala personer vet själv att det är en stor skillnad på ljud om man tar på sig en klocka, eller trycker i kulor i ett magasin. Varje fall om man kan något om vapen.
Och som jag också påpekat innan så var jag inte ens i Sverige den kvällen, så hur ska jag då kunna veta vilken av pistolerna han laddade?

Åklagaren hade hört sej för? Ringde åklagaren en urmakare å frågade hur det låter när man tar på sej en klocka, eller tror du att åklagaren blandade in experter på klickljud, detta blir ju bara å bara mer osannolikt, att ta på sej en klocka låter som att man laddar ett mag, söte jesus, hade han ett gökur som han drog upp, och därav klickandet, ☻
2021-12-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Åklagaren hade hört sej för? Ringde åklagaren en urmakare å frågade hur det låter när man tar på sej en klocka, eller tror du att åklagaren blandade in experter på klickljud, detta blir ju bara å bara mer osannolikt, att ta på sej en klocka låter som att man laddar ett mag, söte jesus, hade han ett gökur som han drog upp, och därav klickandet, ☻

Tack för att du bekräftar det jag menar, att det är helt olika ljud. Det är ljud som inte ens är i närheten av varandra ju.
2021-12-28, 15:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Tack för att du bekräftar det jag menar, att det är helt olika ljud. Det är ljud som inte ens är i närheten av varandra ju.

Varsegod, vad menar du med att åklagaren hade hört sej för, angående ljudet, ringde hon en kompis, å frågade vad tycker du detta låter som ?, eller förklara gärna, är ljudfilen utredd eller inte, finns den på riktigt, är den avfärdad, i utredningen, hört sej för, flyger inte högt i min bok, men har du fakta angående den så presentera dom gärna, fakta alltså
2021-12-28, 15:50
Medlem
Citat:
Är ljudfilen när han sätter på sig klockan?Eller vad menar du? Detta är så rörigt så man förstår inte.
Var denna ljudfil från samma kvällEmil mördades? Annars kan den ju inte ha så stor betydelse
2021-12-28, 16:06
Medlem
Citat:
Varsegod, vad menar du med att åklagaren hade hört sej för, angående ljudet, ringde hon en kompis, å frågade vad tycker du detta låter som ?, eller förklara gärna, är ljudfilen utredd eller inte, finns den på riktigt, är den avfärdad, i utredningen, hört sej för, flyger inte högt i min bok, men har du fakta angående den så presentera dom gärna, fakta alltså

Vad jag fick höra från min vän, så har åklagaren hört sig för med någon eller några av Emils anhöriga, så det här varit dom som sagt det till åklagaren.
Och ljudfiler är ju från en film som också fanns i mobilen. Förhoppningsvis blir själva ljudfiler offentlig, så att vi alla kan lyssna på det.
Senast redigerad av Loveangelie 2021-12-28 kl. 16:12.
2021-12-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är ljudfilen när han sätter på sig klockan?Eller vad menar du? Detta är så rörigt så man förstår inte.
Var denna ljudfil från samma kvällEmil mördades? Annars kan den ju inte ha så stor betydelse

Ja åklagaren vill ju varje fall påstå att det är från när Emil sätter på sig sin klocka.
Men som de flesta säkert vet, så är det stor skillnad på ljud.
Och ja, det är från samma kväll som jag har hört. Så ja, då kan det ju ha väldigt stor betydelse.
2021-12-28, 16:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Vad jag fick höra från min vän, så har hört sig för med någon eller några av Emils anhöriga, så det här varit dom som sagt det till åklagaren.
Och ljudfiler är ju från en film som också fanns i mobilen. Förhoppningsvis blir själva ljudfiler offentlig, så att vi alla kan lyssna på det.

Så åklagaren eller advokaten har alttså inte tagit upp detta på nån av rättegångarna, utan det är alltså, lite av jag mötte Lassie över det hela, alltså jag har en kusin som har en vän som mötte nån som sa,,,,,,,
trovärdighet noll till fakta kommer fram alltså
2021-12-28, 16:13
Medlem
Citat:
Så åklagaren eller advokaten har alttså inte tagit upp detta på nån av rättegångarna, utan det är alltså, lite av jag mötte Lassie över det hela, alltså jag har en kusin som har en vän som mötte nån som sa,,,,,,,
trovärdighet noll till fakta kommer fram alltså

Jo, det har ju tagits upp nu i hovrätten liksom.
2021-12-28, 16:16
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jo, det har ju tagits upp nu i hovrätten liksom.
Ok det var ju min fråga, det togs alltså upp, i vilket sammanhang då i var det så att det laddades en pistol i nära anslutning till skjutningen, eller tidigare på kvällen bara så jag förstår
Senast redigerad av BMC64 2021-12-28 kl. 16:30.
2021-12-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ok det var ju min fråga, det togs alltså upp, i vilket sammanhang då i var det så att det laddades en pistol i nära anslutning till skjutningen, eller tidigare på kvällen bara så jag förstår
Den som var på rättegången i hovrätten komner nog snart kunna tala om ifall det togs upp nåt om ljudfilen i hovvrätten. Ängelen var INTE där.
2021-12-28, 17:28
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Den som var på rättegången i hovrätten komner nog snart kunna tala om ifall det togs upp nåt om ljudfilen i hovvrätten. Ängelen var INTE där.

Nej så är det nog, jag blir bara så konfunderad av hennes ena sida som bara berättar #sanningen#
å å hennes andra sida som hänvisar till hörsägen, Loveangelie har inte kunnat visat ett uns av trovärdighet i min bok, jag vill nog ha lite påtagliga fakta, innan jag ens överväger henne som trovärdig,
sen kan folk gapa strupen torr om att alla har rätt att säja sitt. Men att säja sitt är inte alltid sant, det är bevisat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in