2021-12-28, 07:36
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tala för dig själv!
Du beter dig som en barnunge som bölar i varje inlägg och har sen dag ett attackerat alla som har ngt att säga. Alla ska tystas som försöker få reda på svar. Du hugger efter alla som har en annan åsikt eller som försöker hitta svaren. Du och din polare Vemgalen har försökt tysta alla. Nu skrev jag om ljudfilen och direkt sätter du igång. Du ska styra denna tråd som en obstinat unge som inte får vad den pekar på.

Vad är det du inte fått bekräftat? Hon är ingen som snackar runt, fatta det enkla i det!!

Rånet du snackar om, hon var ihop med denna grabb. Hon var 13 år. Hon satt kvar i bilen. Hade kanske inte så mycket erfarenhet av livet precis. Men hon gjorde INGET rån!

Så då var alltså Lida 13 år tillsammans med en grabb som var minst 18 år eftersom han körde bilen?

Det är en rätt stor åldersskillnad i den åldern..
2021-12-28, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tala för dig själv!
Du beter dig som en barnunge som bölar i varje inlägg och har sen dag ett attackerat alla som har ngt att säga. Alla ska tystas som försöker få reda på svar. Du hugger efter alla som har en annan åsikt eller som försöker hitta svaren. Du och din polare Vemgalen har försökt tysta alla. Nu skrev jag om ljudfilen och direkt sätter du igång. Du ska styra denna tråd som en obstinat unge som inte får vad den pekar på.

Vad är det du inte fått bekräftat? Hon är ingen som snackar runt, fatta det enkla i det!!

Rånet du snackar om, hon var ihop med denna grabb. Hon var 13 år. Hon satt kvar i bilen. Hade kanske inte så mycket erfarenhet av livet precis. Men hon gjorde INGET rån!
Du skriver att Lydia inte snackar runt, det känns lite väl godtroget, med tanke på att flera av varandra oberoende källor har bekräftat att Lydia mer än gärna skröt om sina bravader? Det var inte bara så att hon satt som en oskyldig 13-åring, helt ovetandes om vad som skulle ske, eller hur?
Hon är stolt över att hon "kom undan", hon var högst delaktig. Kanske var det då hon siktade mot en människa för första gången? Var det som Lida, hon deltog? Saker man gjort sig skyldig till försvinner inte bara för att man byter namn.
Hennes ömme fader har också bytt namn, varför? Vad blir bättre?
Du påstår dig känna Lydia, är du säker på det?
Varför sket hennes föräldrar i henne? Det var ju så att de sökte sig till Järna och flumskolan, eller hur? Det var deras mål i livet, leva fritt, fri sex, fria örter, fri uppfostran, naturliga droger, osv.
Vad tycker du om resultatet?
Borde inte föräldrarna ta ansvar?
Bara för att man skiljer sig, upphör inte föräldraansvaret.
Hur kommer det sig att Lydias föräldrar såg ner på Emils föräldrar i tingsrätten?
Vem fan tar med fika in på en rättegång där ditt barn är åtalad för mord?!
Ta en kaka till?
2021-12-28, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Så då var alltså Lida 13 år tillsammans med en grabb som var minst 18 år eftersom han körde bilen?

Det är en rätt stor åldersskillnad i den åldern..
Eller hur, 13 år, inte byxmyndig, men får hänga med äldre killar.
Vad gjorde föräldrarna?
Det är pedofili, ett barn. Jag tror att Lida då som nu visste hur hon skulle använda sin kropp för att få sin vilja fram.
2021-12-28, 08:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hovrättsdom meddelas 30/12
Hon sitter häktad
Hoppas på livstid.
2021-12-28, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hoppas på livstid.
Ja, allt annat är en rättsskandal.
Det finns inga förmildrande omständigheter.
Hon dödade en 39-årig fyrabarns pappa.
Varför?
Hon blev förbannad för att han inte gjorde som hon sa.
2021-12-28, 08:18
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Eller hur, 13 år, inte byxmyndig, men får hänga med äldre killar.
Vad gjorde föräldrarna?
Det är pedofili, ett barn. Jag tror att Lida då som nu visste hur hon skulle använda sin kropp för att få sin vilja fram.

Tror jag också, jag tror också att Emil mördades för att Lida inte kan ta ett nej inte heller kan hon låta sig avvisas.

Emil förstörde Lidas planer och då går hon och hämtar sitt gevär, undrar hur hon tänkte där?
Att Emil skulle ändra sig och vilja ha tillbaka Lida med ett gevär riktat mot sig?
Hon måste vara sjuk eller ha väldigt höga tankar om sig själv..
2021-12-28, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tror jag också, jag tror också att Emil mördades för att Lida inte kan ta ett nej inte heller kan hon låta sig avvisas.

Emil förstörde Lidas planer och då går hon och hämtar sitt gevär, undrar hur hon tänkte där?
Att Emil skulle ändra sig och vilja ha tillbaka Lida med ett gevär riktat mot sig?
Hon måste vara sjuk eller ha väldigt höga tankar om sig själv..
Det är uppenbart att hon inte bryr sig om andra än sig själv.
Man behandlar inte människor som slit och släng. Som en chokladkaka, vars papper man slänger när den är slut.
2021-12-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Du är väl medveten om att det är avslutat för den ena sidan? Den boken står det redan THE END på. Du kommer hit och snackar skit om en död man och låtsas att du bryr dig om honom.
Vad tror du egentligen de gör i domstolen?
De går igenom den bevisning som finns i fallet och ser om den räcker till en fällande dom. Det är det som är rättvisa.
Men den kan aldrig göra handlingen ogjord, aldrig återkalla E från graven. Aldrig ge barnen sin far tillbaka. Och för mig är att ta en annan människas liv en oåterkallelig gärning. När du tagit det steget blir du aldrig densamma igen. Kanske finns det förlåtelse för det någonstans men jag tror aldrig jag skulle förlåta mig själv.
Jag hoppas innerligt att du inte är kvinna utan bara en gubbe som trollar.

Och ändå skriver dom och tackar ner på folk som har frågor, som vill veta mer, och som berättar mer. Konstigt sätt att ha avslutat.
Jag snackar fortfarande inte skit, utan jag har berättat vad jag varit med om, vad jag vet. Om du sen inte tål sanningen och vad man varit med om, ja det är inte mitt problem, snarare ditt.
Domstolarna ska förhoppningsvis basera sin dom på all information, och inte på delar.
Klart som tusan att Emil aldrig kommer tillbaka, och det Är fruktansvärt. Men för den sakens skull skall man väl inte strunta i information som finns.
2021-12-28, 09:02
Medlem
Citat:
Vad menar du med det fetade?
Var du på plats under rättegången?
Eller baserar du din övertygelse på de korta tingsrättsförhör som går att lyssna på från rättegångsförhandlingarna i Uppsala?
Det är rent av korkat att inte ta reda på vad som framkommer i förundersökningsprotokollet, jämnfört med det som går att lyssna på i en pod.
Det blir väldigt rumphugget att inte veta vad som förmedlas mellan förhören som finns tillgängliga i poden. Det vill säga allt som åklagaren förmedlar, kontra försvarsadvokaten.
Att envist hävda att du vet hur det ligger till, utan att ha tagit reda på underlaget, blir skevt, särskilt med tanke på att du påstår att du skulle dela ditt liv med brottsoffret.
Du skuldbelägger offret och hyllar förövaren.
Det brukar vara svårt att överhuvudtaget förmå sig att se någonting positivt i en människa som förstört ens liv.

Brukar du skuldbelägga brottsoffer, tycka att de fick vad de förtjänade? Det finns en uppsjö av mord, begångna av förövare som inte klarade att bli avvisade.
Tycker du att tex Wilma förjänade att mördas av Tishko?
Eller att Tova hade bäddat för att dödas av Billy?
Lena som dödades av Stefan?
Eller barnen som brändes till döds av sin pappa i Dalarö?

Om du någon gång kunde läsa vad man skriver, men det verkar vara för mycket begärt.
NEJ, jag var inte på rättegången. JA, jag har hört rättegången.
Menar du att man inte ska ta in vad som sägs i en rättegång? Men vad är då vitsen med rättegångar? Är du ett troll eller vad är det frågan om?
Men jag skriver det igen i hopp om att du ska förstå:
JAG BASERAR SAKER PÅ DET JAG VARIT MED OM, DET JAG HÖRT FRÅN EMIL, DET JAG HÖRT NÄR JAG LYSSNAT PÅ RÄTTEGÅNGEN OCH SEN VAD JAG HAR LÄST.
Ja, jag har skrivit med stora bokstäver nu, men det ska inte uppfattas som om jag skriker, för det gör jag inte. Jag skrev det så för att Mumsbulle kanske lättare kan läsa då.
2021-12-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Och ändå skriver dom och tackar ner på folk som har frågor, som vill veta mer, och som berättar mer. Konstigt sätt att ha avslutat.
Jag snackar fortfarande inte skit, utan jag har berättat vad jag varit med om, vad jag vet. Om du sen inte tål sanningen och vad man varit med om, ja det är inte mitt problem, snarare ditt.
Domstolarna ska förhoppningsvis basera sin dom på all information, och inte på delar.
Klart som tusan att Emil aldrig kommer tillbaka, och det Är fruktansvärt. Men för den sakens skull skall man väl inte strunta i information som finns.
Om det som du framfört som du beskriver son "sanningen" skulle ha nån betydelse för Lydias straff skulle väl du blivit kallad som vittne till Lydias fördel på rättegången?
Vart du kallad som vittne?
2021-12-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Om det som du framfört som du beskriver son "sanningen" skulle ha nån betydelse för Lydias straff skulle väl du blivit kallad som vittne till Lydias fördel på rättegången?
Vart du kallad som vittne?

Nu syftar jag till den ljudfil som tydligen skall finnas, där Emil laddar den pistol han hade.
Det kan jag ju tycka är en väldigt viktig sak i detta ärende.
Och det överensstämmer med mina egna erfarenheter, det är därför jag tror att det stämmer.
2021-12-28, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nu syftar jag till den ljudfil som tydligen skall finnas, där Emil laddar den pistol han hade.
Det kan jag ju tycka är en väldigt viktig sak i detta ärende.
Och det överensstämmer med mina egna erfarenheter, det är därför jag tror att det stämmer.
En ljudfil där det framgår att Emil laddar sin pistol?
Är det inte lite konstigt, har du själv "hört" denna ljudfil? Man kan inte höra det någon ser, så hur vet du att det finns en ljudfil, som det klart och tydligt framgår att Emil laddar sin pistol? Hör du inte hur dumt det låter? Vilken av alla pickor var det? Du som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in