2021-12-28, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sälja mer vaccin?
Går de trögt så får man justera passen så folk ställer sig i kö igen.
I Israel så verkar det vara ett 4a dos vaccin dessutom, dom är ju lite före
Kommer även 2 doser räknas som ovaccinerade i statistiken framöver?

Jag lyssnade på David Eberhard på nyheterna i morse, tycker han har en del vettiga inlägg i debatten just nu. Han undrar vart vi är på väg med den här förda politiken, vad är tanken, när man inför vaccinpass och restriktioner med den låga smittspridning som vi faktiskt har i Sverige i dag.

Om något skulle behövas så är det ju riktade stöd till regionerna så att de kan anställa mer personal på bättre löner och införskaffa mer utrustning!
Citera
2021-12-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Största besvikelsen är ju att vi som är vaccinerade får inga fördelar alls

Kommer en tredje spruta räcka? Enda fördelen är att det krävs enligt riksdagen endast en till spruta så långt. Därav borde det gå snabbare att få alla att bli vaccinerade

Vi alla tog ju sprutan under våren och sommaren med hopp omnattndp tillbaka ett vanligt liv , vi fick den i två hela månader som oktober och november och sedan blev det kaos.

Se som fick till sina events under november hade det bra

Hmm och här trodde jag man vaccinerar sig mot en sjukdom för att inte bli sjuk/inte så värst sjuk. Du vaccinerar väl inte dig för att gå på event?
Citera
2021-12-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag lyssnade på David Eberhard på nyheterna i morse, tycker han har en del vettiga inlägg i debatten just nu. Han undrar vart vi är på väg med den här förda politiken, vad är tanken, när man inför vaccinpass och restriktioner med den låga smittspridning som vi faktiskt har i Sverige i dag.

Om något skulle behövas så är det ju riktade stöd till regionerna så att de kan anställa mer personal på bättre löner och införskaffa mer utrustning!

Ja, det är inte baserat på vetenskap längre.
Dom som har som yrke att basera sina beslut på vetenskapliga underlag kommer att få svårt att behålla sina positioner när psykosen slutligen släpper.
Citera
2021-12-28, 14:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om du vill skydda både dig själv och andra går du all in på vaccinet och ser till att isolera dig till dess att stormen blåst över. Ingen vinner något på att du blir sjuk.

Stormen blåser över först när omikron smittat alla. Du bara gör det jobbigt för alla med din Omikron rädsla som bara fördröjer det oundvikliga....

Om du vill leva i ständig lockdown rekommenderar jag dig att emigrera till Kina
Citera
2021-12-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Tanken har alltid varit att så snabbt som möjligt stoppa det virus som amerikanarna har läckt ut. De vet hur viruset agerar och de vet vad de har gjort. Nu försöker de dra i nödbromsen på ett skenande tåg. Tur för dem är att deras lilla hjärtebarn har råkat modifiera sig själv med ett av de naturliga varianterna av Coronaviridae (HCov-229E) och lyckats på så vis att tämja sig själv. Den smittar mer, men den är väldigt lågpotent nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rippo84
Återstår att se om staten kommer hitta på nya tvångsåtgärder snart, inte för att det skulle förvåna mig särskilt mycket.

Sossarna har ju sin smånazistiska historik med allehanda medicinska tvångsingrepp, såsom Vipeholmsexperimenten, rasbiologiska institutet och på det alla dessa tvångssteriliseringar som genomfördes.

samt, tyvärr en lång relation med Tyskland att ta hänsyn till
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Goda nyheter!

"Smittan ökar i Skåne och Västra Götaland: ”Tror det finns ett mörkertal”
Den senaste veckan har antalet nya bekräftade fall ökat med 36 procent i Västra Götaland, rapporterar GP. Totalt konstaterades 3 862 nya fall förra veckan.

– Jag tror också att en hel del bara antigentestat sig, att det finns ett mörkertal. Egentligen tror jag smittspridningen är större än våra siffror antyder, säger biträdande smittskyddsläkare Leif Dotevall, som påpekar att det varit svårt att testa sig runt jul.

I Skåne har antalet bekräftade fall ökat med 24 procent, jämfört med veckan innan. Det skriver i Region Skåne i ett pressmeddelande."
Citera
2021-12-28, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, det är inte baserat på vetenskap längre.
Dom som har som yrke att basera sina beslut på vetenskapliga underlag kommer att få svårt att behålla sina positioner när psykosen slutligen släpper.

Ja man hoppas ju verkligen att psykosen släpper! Ibland känns det dystert.
Citera
2021-12-28, 15:05
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi kan anta att det kommer från ett lab i dagsläget. Annars skulle Kina inte förstört 200k virusbehållare i WIV strax innan de släppte in några detektiver från WHO på sin guidade tur. Bevisbördan ligger på Kina.

Jag kan ingenting om detta och då får man lita på forskarna.
Jag tror inte på någon global masspsykos eller konspiration bland världens forskare och det finns tiotusentals som fortfarande tror att det kan ha uppstått naturligt.

Du kan vara säker på din teori men kom ihåg att det är väldigt lätt att skapa ett informationskrig. Det ligger i mångas intresse att få Kina att framstå som boven.
Ungefär som valfusk-historien med trump, pumpa ut tillräckligt med påhittad propaganda så börjar folk tro på det.

Jag håller med om att det är ett jävligt konstig sammanträffande att detta startade ett par kvarter från ett sådant labb OM det nu startade där.
Sen är jag inte mer rädd för det om det om det skulle vara "konstgjort"
Citera
2021-12-28, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tanken har alltid varit att så snabbt som möjligt stoppa det virus som amerikanarna har läckt ut. De vet hur viruset agerar och de vet vad de har gjort. Nu försöker de dra i nödbromsen på ett skenande tåg. Tur för dem är att deras lilla hjärtebarn har råkat modifiera sig själv med ett av de naturliga varianterna av Coronaviridae (HCov-229E) och lyckats på så vis att tämja sig själv. Den smittar mer, men den är väldigt lågpotent nu.

men tyvärr har vi ju en vaccinsamordnare som gör allt för att dra ut på eländet, han rekommenderar bara mer och mer vaccin

med en socialminister som lyssnar på vaccinsamordnaren och vill ta i med hårdhandskarna, och en statsminister som vill göra internationell karriär
Citera
2021-12-28, 15:07
Medlem
Sunimods avatar
Fler än 21.000 redovisades idag smittade.
Verkar som julledighet och stängda skolor enbart verkade som en katalysator för smittspridning.

21247 vara antalet.

https://c19.se/
Citera
2021-12-28, 15:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men vännen...
Den delegation som du syftat på var medlemmar från WHO-SAR, vilket är en expertgrupp för forskning på Coronaviridae. Expertgruppen är ledd av P. Daszak (EcoHealth Alliance, EHA), Dr. Zengli (direktör för WIV), Dr.Li och Dr. Barsec. Det är denna expertgrupp som godkänner nya studier inom ämnet och gör dessa "peer reviews".

Jag förstår det där, men det ändrar ingenting av det jag säger. WHO skickade dit en delegation för att utreda labhypotesen. Problemet var att de inte fick utreda ett jävla skit. De åkte runt på en guidad sightseeing, de fick inte göra det som de var ditskickade för att göra. Du kan inte skylla det på WHO eller Peter Daszak, du kan bara skylla det på Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in