2021-12-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är så konstigt att läsa vad ni skriver. Ni är säkra på att C är mördaren, men ni vet inte hur B dog eller när. Inte ens polisen känner till alla detaljer om hennes död.

Ni syftar alla på bilden som Beata skickade till sin familj. Men var finns bevisen för att det var C som slog henne. Inte ens hennes egen mamma visade dessa bilder eller klandrade C tills hon hittades död. Hon ville inte kasta en skugga på sin svärson, sa hon under en intervju.

När jag hänvisar till fotot som C visade mig förnekar de alla enhälligt informationens riktighet. Det föll aldrig en enda person in att fråga om något verkade konstigt för mig på bilden. Vissa människor ställer konstiga frågor om längden och vikten av C. Men det slog aldrig någon in om det fanns blodfläckar på hans vita skjorta. Om en person träffas i ansiktet och hans näsa blöder, så bör blodet troligen droppa på kläderna. Skjortan var helt ren. Det betyder att hon slog honom när de satt vid bordet och han lyckades böja sig över bordet och ta en servett för att stoppa blödningen. Blod smetades över läppen. Jag tror inte det var ketchup. Men eftersom jag inte var där kan jag inte med 100% säkerhet säga att hon slog honom. Jag kan bara säga vad jag såg på bilden. Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod.
Vad polisen vet har du ingen aning om. Det är sekretess på FU, som du borde veta vid det här laget. Du påstår dessutom att CR tvättat sitt byk offentligt inför en främling som du. Det enda motivet jag kan tänka mig, om det är så att du talar sanning, öär att CR ljög dig full.
Citera
2021-12-27, 19:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det där fotot har blivit en följetong. Vi kommer nog inte längre
Tror du inte? Nu tillkom att de satt vid bordet. Nästa vända kommer väl tillhygge upp. Lite i taget.
Citera
2021-12-27, 20:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka vedertagna fakta grundar du dina teorier på?

Tack men jag har bara gjort en liten analys av det material som finns tillgängligt just nu och då hamnar teorin om en sorglig olycka i anslutning till gräl överst på listan.

Om du har problem med att andra skribenter presenterar olika teorier och alternativa händelseförlopp så är kanske detta fel forum för dig?

Det finns väl inget i nuläget som motsäger teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med bråk och gräl?
Citera
2021-12-27, 20:46
Medlem
Citat:
Det är så konstigt att läsa vad ni skriver. Ni är säkra på att C är mördaren, men ni vet inte hur B dog eller när. Inte ens polisen känner till alla detaljer om hennes död.

Ni syftar alla på bilden som Beata skickade till sin familj. Men var finns bevisen för att det var C som slog henne. Inte ens hennes egen mamma visade dessa bilder eller klandrade C tills hon hittades död. Hon ville inte kasta en skugga på sin svärson, sa hon under en intervju.

När jag hänvisar till fotot som C visade mig förnekar de alla enhälligt informationens riktighet. Det föll aldrig en enda person in att fråga om något verkade konstigt för mig på bilden. Vissa människor ställer konstiga frågor om längden och vikten av C. Men det slog aldrig någon in om det fanns blodfläckar på hans vita skjorta. Om en person träffas i ansiktet och hans näsa blöder, så bör blodet troligen droppa på kläderna. Skjortan var helt ren. Det betyder att hon slog honom när de satt vid bordet och han lyckades böja sig över bordet och ta en servett för att stoppa blödningen. Blod smetades över läppen. Jag tror inte det var ketchup. Men eftersom jag inte var där kan jag inte med 100% säkerhet säga att hon slog honom. Jag kan bara säga vad jag såg på bilden. Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod.

Vem tror du själv är mördaren? Vilket motiv skulle denne mördare ha?

Du lägger ner en väldans massa tid på det där kortet med den blodiga näsan. Varför är det så viktigt för dig?
Citera
2021-12-27, 20:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tycker inte du att det är märkligt att visa ett helkroppsfoto om det är blod i ansiktet man vill visa?

Det är väl ännu mer märkligt att du hela tiden ska ifrågasätta att C kan ha blivit slagen?

Kan inte du förklara för oss andra varför det nu skulle vara så otroligt om han kan ha blivit misshandlad?

Relationsvåld mot män är vanligare än vad många tror.

https://www.dagenssamhalle.se/opinion/debatt/relationsvald-mot-man-ar-vanligare-an-du-tror/
Citera
2021-12-27, 21:14
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Vi är tämligen säkra på att han hade med hennes död att göra eftersom han har erkänt det. Han sitter fortfarande häktad på sannolika skäl, så vi kan misstänka att polisen vet viktiga saker vi bara spekulerar runt. Du har inte kunnat visa på ett trovärdigt alternativ. Din senaste teori var att hennes mysteriske älskare hade hämtat henne på golfbanan, styckat henne och spridit ut delarna från cykelkorgen. Är det fortfarande den hypotesen du utgår ifrån?

Citat:

B skickade minst två bilder till sin familj. Vi kan inte veta att det var sant som hon sa att C slagit henne, men med tanke på anmälningarna och att han nu har erkänt sig orsakat hennes död så kan vi misstänka att det var sant.

Citat:

Du måste lära dig hur du visar i text att du spekulerar. Om du inte var där kan du inte veta varför han inte hade blod på tröjan eller varför näsan blödde. Du vet inte om han blivit slagen av någon eller slagit sig på något och du vet inte heller vem den någon är. Han kan lika gärna ha varit full, snubblat och slagit näsan i bordet, eller börjat bråka med någon på eller i anslutning till festen. Att det inte är blod på tröjan får mig inte i första hand att tänka att han lutat sig över ett bord/servett, utan att det blödde så lite att det inte droppade på tröjan. Många i min familj har blött näsblod av olika anledningar, inklusive yttre våld, men det har nog aldrig lett till blod på tröjan. Att B ska ha lyckats luta sig över bordet, nita honom på näsan med sådan kraft att han börjar blöda näsblod och inte en människa har hört talas om henne som våldsam låter precis som dina andra teorier, väldigt långsökta.

Sen är det lite tröttsamt att du anklagar oss andra att ställa fel frågor. Det har ställts massvis med frågor till dig som du vägrat svara på, flera har ställt frågor om just bilden. Jag väntar fortfarande på den ytterligare informationen du ville ge mig på pm om när B bytte lås.

Jag tror inte på att du bara träffade C veckan innan B dog. Man försvarar inte en misstänkt mördare med sådan passion om man inte känner dom och bara lyssnat på deras monolog vid ett fåtal tillfällen. Du har känt C mycket längre och kan inte acceptera att han ljugit för dig, du är fortfarande övertygad om att han inte ljugit för dig. Du har nog hört hans ältande om hur frustrerad han är på sin fru många gånger. Då skulle man kunna tro på det man blivit matad med, inte när en okänd misstänkt mördare raljerar över sitt potentiella offer.
Citera
2021-12-27, 21:19
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl ännu mer märkligt att du hela tiden ska ifrågasätta att C kan ha blivit slagen?

Kan inte du förklara för oss andra varför det nu skulle vara så otroligt om han kan ha blivit misshandlad?

https://www.dagenssamhalle.se/opinion/debatt/relationsvald-mot-man-ar-vanligare-an-du-tror/

Du missförstår. Vi påstår inte att det är omöjligt att B slagit C. Vi påstår att den enda så kallade bevisning som finns, ett underligt taget foto som MGM visat en "främling" under tiden han förklarade i detalj hur besvärlig hans snart döda fru var, är lite klent för att dra slutsatsen att HON var aggressiv. Inte omöjligt, bara... klent.
Citera
2021-12-27, 21:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Visste du förresten att det är 300-400% vanligare att kvinnor dödas till följd av våld i nära relationer än män? (Källa: BRÅ)
Citera
2021-12-27, 21:26
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är sant. Snart alla vi är döda...av skratt.

Jag själv tror snarare att han blev full och ramlade med ansikte i "barszcz" alltså rödbetsoppa som polacker äter vid stora helgen. Det påstods här att det kunde vara Jul för han var "festligt" klädd.

Ännu ett tänkbart scenario. Äter rödbetssoppa, någon säger något roligt, skrattar så det sprutar ut genom näsan.

Alltid intressant med språk. Barszcz, borsjtj.
Citera
2021-12-27, 21:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack men jag har bara gjort en liten analys av det material som finns tillgängligt just nu och då hamnar teorin om en sorglig olycka i anslutning till gräl överst på listan.

Om du har problem med att andra skribenter presenterar olika teorier och alternativa händelseförlopp så är kanske detta fel forum för dig?

Det finns väl inget i nuläget som motsäger teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med bråk och gräl?
Du har gjort analys av materiel, medan de flesta av oss andra gjort analys av framkommen fakta. Jag vill nog påstå att sannolikheten att du är längst ifrån sanningen med ditt materiel är ganska stor.
Citera
2021-12-27, 21:48
Medlem
sybels avatar
Citat:

Jag tvivlar inte på att C kan ha fått på nöten, men jag tror inte att B är den skyldiga. Om hon varit det tror jag C hade begärt skillsmässa. Han förefaller inte vara någon toffel.
Citera
2021-12-27, 22:19
Medlem
Ja, jag tror fortfarande att C inte dödade sin fru. Att han anser sig vara skyldig till hennes död betyder inte att han dödade henne.

Det finns så många konstigheter den här sista dagen den 24 september. Ett vittne säger att han såg Beata i skogen under dagen. Ett annat vittne hävdar att han såg henne sätta sig i sin mans bil inte långt från hennes bostad. Hennes fotbollsvänner säger att hennes man tog ut henne från fotbollen. Är det någon som vet vilket alternativ som är mest sanningsenligt?

C trodde att hon hade en annan man. Tror ni att han skulle kunna följa henne och ta reda på var hennes älskare bor ungefär? En av deltagarna i diskussionen säger mycket självsäkert att bilen hittades inte långt från platsen där Beata hittades död. Tidningarna hävdade att det var hennes man som berättade var man skulle leta efter bilen, i skogen nära Svedala. Bilen hittades bara ett par dagar efter att Beata försvunnit. Polisen ska ha sökt igenom allt runt omkring men hittat ingen kropp där. Det betyder att hon levde och hölls fast mot sin vilja någonstans eller av egen fri vilja. C var redan häktad av polisen och kunde därför inte påverka vidare händelser på något sätt.

Han dödade inte sin fru. Beata blev lurad av sin älskare och hon bodde hos honom ett tag tills han dödade henne. Ange gärna dina åsikter för och emot min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in