2021-12-27, 15:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vad är din hypotes om varför dom hittade axelremmen samtidigt som B, trots att väskan hittades flera mil därifrån?

Vem har hittat remmen och var exakt i förhållande till kroppsfyndet?
Citera
2021-12-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det går nog inte att utesluta att C kanske var en alldeles utmärkt pappa trots att han och frun verkar ha haft en väldigt destruktiv relation där båda var delaktiga i allt dåligt som inträffade?

Att han sen kan ha blivit provocerad och handlat i affekt pga sin hustrus märkliga krav om ensam vårdnad är väl ingen orimlig hypotes?

Om vi leker med tanken att du har rätt i att han blev så provocerad av att hon ville ha ensam vårdnad, och att han agerade i affekt.

Vilket straff anser du vara lämpligt?
Citera
2021-12-27, 16:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om man snöker om ensam vårdnad då måste man motivera det på nåt säät att maken är olämplig som föärlder. Vi har hört från olika håll att båda var kärlekfulla föräldrar och älskade sina barn.

Det var kanske därför B krävde ensam vårdnad eftersom hon visste att det var C:s svaga punkt?

Det är här teorin om ett sista hastigt uppblossande gräl om barnets vårdnad kommer in i bilden.

Hypotesen om en tragisk olyckshändelse i samband med detta gräl känns dessutom rimlig eftersom C erkänt att han orsakat kvinnans död?
Citera
2021-12-27, 16:23
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Vem har hittat remmen och var exakt i förhållande till kroppsfyndet?

Jag har varken namn, tjänstegrad eller gps-koordinater. Om du googlar kan du säkert få fram exakt vem som berättade det och vid vilket tillfälle, men du får nog inte svar på resten av dina frågor. Behöver du det för att kunna ha tankar om ämnet?
Citera
2021-12-27, 16:39
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack men det går nog inte att utesluta att C kanske var en alldeles utmärkt pappa trots att han och frun verkar ha haft en väldigt destruktiv relation där båda var delaktiga i allt dåligt som inträffade?

Att han sen kan ha blivit provocerad och handlat i affekt pga sin hustrus märkliga krav om ensam vårdnad är väl ingen orimlig hypotes?

Om du för en sekund kan tillåta dig själv att öppna dörren på glänt till tanken att skadorna på bilden, där B har sår i ansiktet och ett märke av en rem på halsen, skulle kunna vara orsakad av hennes man, är det då fortfarande ett märkligt krav att vilja ha ensam vårdnad?

Är du så färgad av din egen uppslitande skilsmässa att det inte finns ett enda scenario kvar i din värld där en kvinna kan vara berättigad att ha ensam vårdnad?
Citera
2021-12-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför ska en nedlagd misshandelsanmälan rubba vårdnaden?
Den var inte nedlagd på något sätt. Den ingår nu som en punkt i den stämningsansökan som man planerar lämna in om en månad. Varifrån har du fått att den var nedlagd?
Citera
2021-12-27, 17:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Sakta i backarna nu.

Det är en TEORI och inget annat.

Eftersom C tydligen medgett att han har orsakat hennes död så är det väl inte det minsta konstigt om det poppar upp teorier om en tragisk olycka i samband med gräl?

Citat:
Hur vet du att han ströp henne? Var du på plats och såg händelseförloppet?

Det är dessutom ingen osannolik teori att C kan ha blivit starkt provocerad och handlat i affekt? Det kan kanske vara tillräckliga skäl för en rejält minskad straffpåföljd?

Men om det istället handlar om en sorglig olycka i samband med ett vildsint gräl så hamnar det hela väl i ett nytt läge?

Men nu vet inte vi hur kvinnan avled. Du vill dock tro det värsta hela tiden. Det känns inte sunt.
Vilka vedertagna fakta grundar du dina teorier på?
Citera
2021-12-27, 18:43
Medlem
Det är så konstigt att läsa vad ni skriver. Ni är säkra på att C är mördaren, men ni vet inte hur B dog eller när. Inte ens polisen känner till alla detaljer om hennes död.

Ni syftar alla på bilden som Beata skickade till sin familj. Men var finns bevisen för att det var C som slog henne. Inte ens hennes egen mamma visade dessa bilder eller klandrade C tills hon hittades död. Hon ville inte kasta en skugga på sin svärson, sa hon under en intervju.

När jag hänvisar till fotot som C visade mig förnekar de alla enhälligt informationens riktighet. Det föll aldrig en enda person in att fråga om något verkade konstigt för mig på bilden. Vissa människor ställer konstiga frågor om längden och vikten av C. Men det slog aldrig någon in om det fanns blodfläckar på hans vita skjorta. Om en person träffas i ansiktet och hans näsa blöder, så bör blodet troligen droppa på kläderna. Skjortan var helt ren. Det betyder att hon slog honom när de satt vid bordet och han lyckades böja sig över bordet och ta en servett för att stoppa blödningen. Blod smetades över läppen. Jag tror inte det var ketchup. Men eftersom jag inte var där kan jag inte med 100% säkerhet säga att hon slog honom. Jag kan bara säga vad jag såg på bilden. Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod.
Citera
2021-12-27, 19:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är så konstigt att läsa vad ni skriver. Ni är säkra på att C är mördaren, men ni vet inte hur B dog eller när. Inte ens polisen känner till alla detaljer om hennes död.

Ni syftar alla på bilden som Beata skickade till sin familj. Men var finns bevisen för att det var C som slog henne. Inte ens hennes egen mamma visade dessa bilder eller klandrade C tills hon hittades död. Hon ville inte kasta en skugga på sin svärson, sa hon under en intervju.

När jag hänvisar till fotot som C visade mig förnekar de alla enhälligt informationens riktighet. Det föll aldrig en enda person in att fråga om något verkade konstigt för mig på bilden. Vissa människor ställer konstiga frågor om längden och vikten av C. Men det slog aldrig någon in om det fanns blodfläckar på hans vita skjorta. Om en person träffas i ansiktet och hans näsa blöder, så bör blodet troligen droppa på kläderna. Skjortan var helt ren. Det betyder att hon slog honom när de satt vid bordet och han lyckades böja sig över bordet och ta en servett för att stoppa blödningen. Blod smetades över läppen. Jag tror inte det var ketchup. Men eftersom jag inte var där kan jag inte med 100% säkerhet säga att hon slog honom. Jag kan bara säga vad jag såg på bilden. Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod.
Tycker inte du att det är märkligt att visa ett helkroppsfoto om det är blod i ansiktet man vill visa?
Citera
2021-12-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby

Ett tillägg: B:s mamma visade bilderna till media innan hon hittades avliden!!
Citera
2021-12-27, 19:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tycker inte du att det är märkligt att visa ett helkroppsfoto om det är blod i ansiktet man vill visa?
Det där fotot har blivit en följetong. Vi kommer nog inte längre
Citera
2021-12-27, 19:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det där fotot har blivit en följetong. Vi kommer nog inte längre

Det är sant. Snart alla vi är döda...av skratt.

Jag själv tror snarare att han blev full och ramlade med ansikte i "barszcz" alltså rödbetsoppa som polacker äter vid stora helgen. Det påstods här att det kunde vara Jul för han var "festligt" klädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in