2021-12-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Men det är väl oftast män som sitter i beslutspositioner?

Jag skulle inte vilja kalla männen i världen första feministiska regering för just män. Möjligen med attributet feminiserade män.

Färre och färre män vill jobba politiskt. Det tolkar ni som att äntligen är makten vår, och inser inte allvaret i detta. Få män idag vill jobba som poliser (iofs kvinnor också, men kvinnor flummar hellre omkring i den offentliga sektorn hängandes fast med ngn akademisk examen).
Dvs män inser att landet blivit skit. Och ger upp striden för det. Män vill inte heller städa upp efter den feministiska regeringen.

Synd att inte alla kvinnor och invandrare inte är som dig.
Citera
2021-12-27, 10:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men tur att alla män inte är som du typ.

Jävligt många män är som jag. Vi blir fler varje dag. Vi har tröttnat på de svenska kvinnor som kallar sig "starka", men som egentligen är lika oberoende som blöjbebisar.
Citera
2021-12-27, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jävligt många män är som jag. Vi blir fler varje dag. Vi har tröttnat på de svenska kvinnor som kallar sig "starka", men som egentligen är lika oberoende som blöjbebisar.

Svenska kvinnor 'lajvar' vuxna de flesta. Med stöd av skattemedel som transfereras av de riktiga vuxna som skapar värde så lever de mer eller mindre i en lajvar bubbla. Fråga vilken svensk kvinna som helst om ekonomi eller politik som är av lite större och komplex natur och du får bara floskler tillbaks. Garanterat. Det är ingen rolig upplevelelse för en normal begåvad man (eller ytterst få kvinnor) att diskutera politik med 'den svenska kvinnan'.

Den svenska kvinnan (och många andra länder i väst) är ren och skär röstboskap som antingen röstar på en kandidat för att hon har samma kön, skrämts upp av hittepåmonster eller som sina närmaste lajvkompisar. Noll analys och framförallt en negativ förmåga till konsekvensanalys.
Citera
2021-12-27, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Jag skulle inte vilja kalla männen i världen första feministiska regering för just män. Möjligen med attributet feminiserade män.

Färre och färre män vill jobba politiskt. Det tolkar ni som att äntligen är makten vår, och inser inte allvaret i detta. Få män idag vill jobba som poliser (iofs kvinnor också, men kvinnor flummar hellre omkring i den offentliga sektorn hängandes fast med ngn akademisk examen).
Dvs män inser att landet blivit skit. Och ger upp striden för det. Män vill inte heller städa upp efter den feministiska regeringen.

Synd att inte alla kvinnor och invandrare inte är som dig.

Så är det. Vi riktiga män som skulle kunna göra något har släppt greppet. Jag släppte det helt när det för några år sedan basunerades ut i statsmedia av kvinnorgrupper; #InteEraKvinnor! när män hade åsikter om det ökande sexuella våldet mot kvinnor som ett resultat av invandringspolitiken och framförallt beröringsskräcken av detsamma.

#InteEraKvinnor! tillsammans med #MeToo cementerade helt mitt totala avhopp från att känna ansvar för den svenska kvinnan. Ligg som ni bäddat säger jag bara.

Som sagt, den Svenska kvinnar lajvar vuxen, är röstboskap, gör som sina lajvarkompisar och saknar helt konsekvensanalys av vad de gör och skriker. Än idag har jag inte sett en offentlig avbön från de s.k. normala kvinnorna och vad de tillät Feminsmen™ lura dem till att skrika ut till sina män.

Starka kvinnor, my ass.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-12-27 kl. 11:10.
Citera
2021-12-27, 12:01
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Det ironiska är att ibland kallas man för skällsord som stark kvinna om man uttrycker sig väl och argumenterar rätt duktigt i sak. Personligen har jag inget behov av att vara starkare än männen. Tycker att man kan mötas på en individnivå, typ att en del individer kan uppfattas som starka men det hänger liksom inte på könsorganet. Snarare att man försöker att påtvinga män och kvinnor att bete sig på ett socialt förväntat manligt/kvinnligt sätt och alla som avviker ur normen blir kategoriserade som något ..typ stark.

Men sen finns det jävla trasiga kärringar som har nån typ av mål att ses som starka, på olika konstiga vis.

Mvh en som straxt är klar med sin "flumutbildning"
Citera
2021-12-27, 12:03
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så är det. Vi riktiga män som skulle kunna göra något har släppt greppet. Jag släppte det helt när det för några år sedan basunerades ut i statsmedia av kvinnorgrupper; #InteEraKvinnor! när män hade åsikter om det ökande sexuella våldet mot kvinnor som ett resultat av invandringspolitiken och framförallt beröringsskräcken av detsamma.

#InteEraKvinnor! tillsammans med #MeToo cementerade helt mitt totala avhopp från att känna ansvar för den svenska kvinnan. Ligg som ni bäddat säger jag bara.

Som sagt, den Svenska kvinnar lajvar vuxen, är röstboskap, gör som sina lajvarkompisar och saknar helt konsekvensanalys av vad de gör och skriker. Än idag har jag inte sett en offentlig avbön från de s.k. normala kvinnorna och vad de tillät Feminsmen™ lura dem till att skrika ut till sina män.

Starka kvinnor, my ass.

Men en del av saker du nämner är ju hemskt mot männen...inte era kvinnor.. det kanske är lesbianer som hatar kuk som säger så. Män kan ju vara otroligt varma och beskyddande, förstår inte hur en reguljär kvinna inte skulle önska sig det.
Citera
2021-12-27, 17:00
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Men det är väl oftast män som sitter i beslutspositioner?
Ingenting hindrar kvinnor från att starta företag, men det är rätt jobbigt.
Då är det enklare att sätta sig vid dukat bord och kräva att få dela allt de andra tar med sig dit.
Förr kunde man åtmionstone be dem suga av en för besväret, men inte ens det är okej längre...
Så de får äta sin egen matsäck på golvet i hörnet.
Eller bygga sig ett eget bord och stolar.
Citera
2021-12-27, 17:19
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Då är det enklare att sätta sig vid dukat bord och kräva att få dela allt de andra tar med sig dit.
Förr kunde man åtmionstone be dem suga av en för besväret, men inte ens det är okej längre...

Det finns ju sådana som gör det förstås, men att starta ett företag kan väl rimligtvis inte vara enda sättet att bidra med cash va?
Citera
2021-12-27, 19:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

Nämen vafaen!! Får man inte be dem suga av en längre!! Nä fyfaen va jobbigt för dig, det har banne mig gått för långt! Asså vad säger du?! Säger du verkligen att man inte får be random kvinna att suga av en längre??!!

Detta var det absolut lägsta asså!! Vart är landet Sverige på väg??! Lord Wanker får inte be random kvinna suga av honom längre!! Herregud ska han låtsas ha respekt för kvinnor nu också, att det ska behövas i detta jävla landet asså.......

Asså man blir ju rosenrasande. Först startar de svenska kvinnorna stora jävla folkvandringar från Mellanöstern, Marocko, Afghanistan osv.... Invaderar Irak, fortsätter sen strula runt i Syrien och Irak..... Knullar alla jävla araber de får syn på. Sen får Lord Wanker inte be dem suga av honom!!!!!!!!!!!!!
Citera
2021-12-27, 23:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Det behöver inte vara kända (och snygga) kvinnor.

Föreställ dig någon av dina kvinnliga klasskompisar som presterar och/eller presterade bättre än dig (och eventuellt även har ett välbetalt högstatusyrke till följd av det):
Snarare än att hon upplever dig som en loser som inte går att ha ett förhållande med, så brukar det vanliga narrativet vara att det är du som är "rädd" för henne och därför inte ser henne som ett lämpligt val av partner.

^ det är med andra ord mannen som får skulden för att vara dömande, även när motsatsförhållande är det rådande.

Vara rädd för kvinnor är inte min grej. Kanske lite för rabiata extremister, men annars är jag inte rädd för en framgångsrik kvinna.
Citera
2021-12-27, 23:55
Medlem
Ollonbos avatar
Tacka fan för det:
http://1.bp.blogspot.com/_JDF20fmuhLY/TKJ1oy5Zm2I/AAAAAAAABnY/FlH2MUqGh2k/s400/power-of-pussy.jpg
Citera
2021-12-28, 00:02
Bannlyst
Absolut inte. Jag är rädd för kvinnor som sitter på makt och hela tiden tar felbeslut. Barnlösa kvinnor som styrs av sina känslor och är illojala. Jag är också en känslomänniska men mina beslut är objektiva som bara män klarar av.

Svenska kvinnor är duktiga på sitt sätt, bättre än mig i vissa sammanhang. Men dom klarar inte av att styra Sverige. Vi borde göra det. Jag vill göra det.

Då kanske Sverige kan bli bra igen, jag blir gärna bevisad fel av Maggan, men jag tvivlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in