2021-12-26, 02:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Börje Lundins Julafton borde komma ut på LP eller på CD.
en klassiker

Håller med. Men sketchdelarna finns utgivet på någon av Alla Tiders Fyllekalas skivorna, tror på nr 16.
Citera
2021-12-26, 02:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://youtu.be/rKGlku7FAek Det var detta man klippte bort.

Bäst!
Citera
2021-12-26, 03:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ironi pågår märker jag eller så har vi alla förträngt Matz Ztefanz Med Lailaz - EPA Traktorn

Ska jag vara ärlig så hörde jag Matz Ztefanz Med Lailaz långt innan jag ens visste vem Errol var. Morsan köpte skivan Matz Ztefanz Med Lailaz när den kom någon gång på 90-talet. Jag gillade låten Evert sjung med i den låten när den spelades på Svensktoppen.
Citera
2021-12-26, 18:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Perversa sagostunderna kan vi nämna, Oberstürmfürher Waldmann, V.M. I Att Prata Skit I Uganda, den med Börje och Rosa då det retar djurrättsaktivister, eller när E. Hitler förklarar vad ordet neger kommer ifrån och vad det betyder (vilket man finner på kassetten Radio Ronka Nr. 1 på snacket innan låten Downtown Blues), så ja, där har vi fler exempel på sketcher som är särskilt roliga då de retar folk väldigt mycket idag.

V.M. I Att Prata Skit I Uganda, den med Börje och Rosa då det retar djurrättsaktivister,

VM i att prata skit skulle kunna göras varje gång det är valår.

Finns det inte något också som liknar Hata din nästa fast det är folk från Ultima Thule när de slår ner folk
pga att de har stora näsor. Vill minnas att jag har hört det för ett tag sedan.
Eller har jag drömt ???
Citera
2021-12-26, 18:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ska jag vara ärlig så hörde jag Matz Ztefanz Med Lailaz långt innan jag ens visste vem Errol var. Morsan köpte skivan Matz Ztefanz Med Lailaz när den kom någon gång på 90-talet. Jag gillade låten Evert sjung med i den låten när den spelades på Svensktoppen.

Jag får beklaga eller gratulera
Citera
2021-12-26, 21:58
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
V.M. I Att Prata Skit I Uganda, den med Börje och Rosa då det retar djurrättsaktivister,

VM i att prata skit skulle kunna göras varje gång det är valår.

Finns det inte något också som liknar Hata din nästa fast det är folk från Ultima Thule när de slår ner folk
pga att de har stora näsor. Vill minnas att jag har hört det för ett tag sedan.
Eller har jag drömt ???

Den sketchen där Errol intervjuar UT finns på riktigt, den fanns på Youtube och försvann, jag får försöka få fått i han som la upp den, muta honom med öl och se till att dela den till folk jag har förtroende för.
Citera
2021-12-26, 22:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Den sketchen där Errol intervjuar UT finns på riktigt, den fanns på Youtube och försvann, jag får försöka få fått i han som la upp den, muta honom med öl och se till att dela den till folk jag har förtroende för.

Det var ju väldigt mycket ironi där tror jag i den sketchen. Undrar hur han fick till den å hur han tänkte när han spelade in den, Det måste vara det sista "E.Hitler" spelade in på UT - Records innan han kom tillbaka igen.

Samtidigt så tycker jag den inte är så grov eller icke- PK mot vad hans tidigare
sketcher brukar vara. Eller så är det ren ironi eller driver med media å UT s rykten om att de
är Nazister, Vem vet
Senast redigerad av Rebali179 2021-12-26 kl. 22:46.
Citera
2021-12-27, 00:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag får beklaga eller gratulera
Matz Ztefanz Med Lailaz introducerade mig inte till Errols musik, utan det var Mera Brännvin som min far spelade för mig några år senare. Lite småkul dock att jag hade hört Matz Ztefanz Med Lailaz version av EPA-traktorn innan jag fick höra originalversionen.
Citera
2021-12-27, 00:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är en av de bästa sketcherna. Så kul att Errol driver både med nazister och PK-fjantarna som tror att UT skulle vara ett nazistband.
Citera
2021-12-27, 00:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det var ju väldigt mycket ironi där tror jag i den sketchen. Undrar hur han fick till den å hur han tänkte när han spelade in den, Det måste vara det sista "E.Hitler" spelade in på UT - Records innan han kom tillbaka igen.
Ja, den är väl från 2001 tror jag, så det är väl det sista han spelade in hos dem.

Citat:
Samtidigt så tycker jag den inte är så grov eller icke- PK mot vad hans tidigare
sketcher brukar vara. Eller så är det ren ironi eller driver med media å UT s rykten om att de
är Nazister, Vem vet
Precis, han driver med de fjantarna som på riktigt trodde/tror att UT skulle vara ett nazistband.
Citera
2021-12-27, 10:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Matz Ztefanz Med Lailaz introducerade mig inte till Errols musik, utan det var Mera Brännvin som min far spelade för mig några år senare. Lite småkul dock att jag hade hört Matz Ztefanz Med Lailaz version av EPA-traktorn innan jag fick höra originalversionen.

Själv så var det Punkdjävlar som förde mig till Eddies musik.
Tur att de inte spelade in den låten i dansbandstappning

Citat:
Ja, den är väl från 2001 tror jag, så det är väl det sista han spelade in hos dem.

Tänkte väl att det måste vara det.

Precis, han driver med de fjantarna som på riktigt trodde/tror att UT skulle vara ett nazistband.

Riktigt bra humor på det sättet. Men konstigt att den försvann från Yotube
Citera
2021-12-28, 13:17
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet varför låten Min Ledsna Kuk https://youtu.be/zm3AugwN190
har så fantastiskt sång som emellanåt i låten, rör sig i basregistret.

Det finns väl några mera låtar eller tycker ni att jag är ute å cyklar.
Tänker då dessa låtar

På Bara Dig
Jag Älskar Dig
Smegma På Mitt Ollon
En Tango Med Dig

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in