2021-12-24, 21:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Ja, god jul på er, här är den mest givna grejen för att fira julen:

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_nf8Y1ge-8byChloG3txVjyTrv7CKqxUoM

Börje Lundins Julafton borde komma ut på LP eller på CD.
en klassiker
Citera
2021-12-25, 13:33
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vresa är väl lite finare än EPA-Traktorn nu när du säger det på det sättet.
Så vi får nog kalla låten EPA-Traktorn som en av hans värsta låtar,
Dock verkar den vara väldigt populär bland fansen även om den blir lite uttjatad.
Men originalversionen är nog bättre än den upphottade

Originalversionen ÄR bättre, inte minst för gitarrsolona, lyssna på de tonerna en sen augustikväll när solen nästan är nere, du kommer att förstå exakt vad jag menar.
Citera
2021-12-25, 13:35
Medlem
Citat:
Börje Lundins Julafton borde komma ut på LP eller på CD.
en klassiker

Ja faktiskt, min absoluta favoritradioteater, den borde fler få ha i sina hyllor om nätet läggs ner.
Citera
2021-12-25, 19:16
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Originalversionen ÄR bättre, inte minst för gitarrsolona, lyssna på de tonerna en sen augustikväll när solen nästan är nere, du kommer att förstå exakt vad jag menar.

Kan hålla med dig där, solona är nog ett av de bästa.

Men dansbandsversionen kan man låta bli att lyssna på

Citat:
Ja faktiskt,
min absoluta favoritradioteater, den borde fler få ha i sina hyllor om nätet läggs ner.

Undrar om Börje Lundins Julafton skulle kunna göras idag som sagt.
Det hade nog blivit en del ramaskri pga icke PK
Citera
2021-12-25, 21:06
Medlem
Citat:
Kan hålla med dig där, solona är nog ett av de bästa.

Men dansbandsversionen kan man låta bli att lyssna på

Undrar om Börje Lundins Julafton skulle kunna göras idag som sagt.
Det hade nog blivit en del ramaskri pga icke PK

Dansbandsversion? Jag vet inte vad du pratar om.

Just det med PK är varför vi idag behöver Errol mer än någonsin, någon som är ett långfinger mot allt det dära.
Citera
2021-12-25, 21:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Dansbandsversion? Jag vet inte vad du pratar om.

Just det med PK är varför vi idag behöver Errol mer än någonsin, någon som är ett långfinger mot allt det dära.

Ironi pågår märker jag eller så har vi alla förträngt Matz Ztefanz Med Lailaz - EPA Traktorn
Tänker inte länka till Youtube mer än

Ang PK så har du rätt där. Även om vi alla kan vara det lite till mans är jag säker på

Vilken är för övrigt den mest icke PK sketchen eller låten med Eddie Meduza?
Om man får fråga om det
Citera
2021-12-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ironi pågår märker jag eller så har vi alla förträngt [b]Ang PK så har du rätt där. Även om vi alla kan vara det lite till mans är jag säker på

Vilken är för övrigt den mest icke PK sketchen eller låten med Eddie Meduza?
Om man får fråga om det

Spontant tänker jag på Hata Din Nästa från kassetten Kräftkalas -94, särskilt den från kassetten med slutet som de klippte bort när de hade med den i Fyllekalas-serien. Fruntimmer Ä' Sämre Än Kääära vill jag också lyfta fram, det är så uppenbart mycket humor så att även barn skall kunna fatta det, fast folkvalda politiker gör inte det och att de bestämmer gör mig mörkrädd.

Jag återkommer när jag kommer på fler.
Citera
2021-12-25, 23:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Spontant tänker jag på Hata Din Nästa från kassetten Kräftkalas -94, särskilt den från kassetten med slutet som de klippte bort när de hade med den i Fyllekalas-serien. Fruntimmer Ä' Sämre Än Kääära vill jag också lyfta fram, det är så uppenbart mycket humor så att även barn skall kunna fatta det, fast folkvalda politiker gör inte det och att de bestämmer gör mig mörkrädd.

Jag återkommer när jag kommer på fler.

Visste inte att sketchen Hata Din Nästa från kassetten Kräftkalas -94, särskilt den från kassetten med slutet som de klippte bort när de hade med den i Fyllekalas-serien var bortklippt eller så.

Vad var det som klippets bort om du vet det??

Frumtimmer är sämre än kärra är väl då de är sämre för att det alltid har varit så till å med en 5 åring ska förstå att Frumtimmer de är sämre än kärra för att det alltid var varit så
Citera
2021-12-26, 00:35
Medlem
Citat:
Visste inte att sketchen Hata Din Nästa från kassetten Kräftkalas -94, särskilt den från kassetten med slutet som de klippte bort när de hade med den i Fyllekalas-serien var bortklippt eller så.

Frumtimmer är sämre än kärra är väl då de är sämre för att det alltid har varit så till å med en 5 åring ska förstå att Frumtimmer de är sämre än kärra för att det alltid var varit så

https://youtu.be/rKGlku7FAek Det var detta man klippte bort.
Citera
2021-12-26, 00:42
Medlem
Citat:

Perversa sagostunderna kan vi nämna, Oberstürmfürher Waldmann, V.M. I Att Prata Skit I Uganda, den med Börje och Rosa då det retar djurrättsaktivister, eller när E. Hitler förklarar vad ordet neger kommer ifrån och vad det betyder (vilket man finner på kassetten Radio Ronka Nr. 1 på snacket innan låten Downtown Blues), så ja, där har vi fler exempel på sketcher som är särskilt roliga då de retar folk väldigt mycket idag.
Citera
2021-12-26, 02:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Undrar hur mycket material Bävern hade på den tiden. å hur de kom fram till att det skullespleas in i upphottade versioner, Godkännde Eddie dem tro.

Det här undrar jag också över. Visste han om skiva Dance Mix?
Citera
2021-12-26, 02:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo Vresa sjöng han live, både den och Fruntimmer....

Nu jämför vi, Vresa, en låt om att Börje som har jobbat hela dagen, kommer in och vill få värme men nekas av Rut och blir fly förbannad för det och väljer väl valda ord.
EPA-Traktorn, innehåller rattfylla som är grova saker, prostitution då Börje vill ha betalt för att töserna skall få åka med och göra saker så min röst läggs på EPA-Traktorn.

EPA-traktorn var den första snuskiga låt jag någonsin hörde, hade aldrig innan hört någon sjunga om könsord eller om att knulla. Den låten förändrade min syn på hur låttexter kunde skrivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in