2022-02-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Undra på du, men sitt inte och sprid skit.
Du får bita i det sura äpplet, Lydia är skyldig. Dömd till 18 år för mord. Acceptera

Det var ingen större undran från min sida.
Jag sprider inte skit. Lyssna istället på inspelningen, man hör hur Emil klart och tydligt säger att Lydia slaget honom med allt hon har. Men enligt obduktionen så här han inga skador. Alltså, Emil ljög!
Hur många gånger ljög han, varför? Och varför provocerade han henne?
2022-02-01, 16:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Han satte ena mobilen på laddning om du funderar över de två olika inspelningar som omnämns?

Menar du nu att dessa två "filmer" är inspelade med två olika mobiler? Så tolkar jag ditt svar.
2022-02-01, 16:24
Medlem
Skönt i alla fall att detta inte togs upp i HD som vi trodde.
Nu blir Lydia inlåst i flera år som hon sig bör när hon avrättat en annan människa efter många år med kaos runt sig.

Jag tycker att det är smaklöst tex skriva vad Emils ex gjort. Hon har inte med detta och göra! Och nu när Lydia är dömd och klar är det bara elakt att sitta och sprida skit om offer och anhöriga. Det skadar ju inte den ni verkar vilja skada (Emil)
Det skadar bara barn och anhöriga nu.
Är det inte dags och sätta punkt nu?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-02-01 kl. 16:27.
2022-02-01, 16:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Skönt i alla fall att detta inte togs upp i HD som vi trodde.
Nu blir Lydia inlåst i flera år som hon sig bör när hon avrättat en annan människa efter många år med kaos runt sig.

Jag tycker att det är smaklöst tex skriva vad Emils ex gjort. Hon har inte med detta och göra! Och nu när Lydia är dömd och klar är det bara elakt att sitta och sprida skit om offer och anhöriga. Det skadar ju inte den ni verkar vilja skada (Emil)
Det skadar bara barn och anhöriga nu.

Ge dig nu med ditt tramssnack. Finns ju inte en käft här som tycker Lydia gjorde rätt.

Men du har sen dag ett försökt tysta allt. Allt negativt som kan skada hans namn ska ej nämnas.

Men ha en sak jävligt klart för dig, att berätta sanningen är att även tala för Emil. Förstår du?

Och du tycker det är osmakligt då de ej har med detta att göra men all hörsägen du spridit går utmärkt. Hycklare!
Senast redigerad av Captainspiced 2022-02-01 kl. 16:32.
2022-02-01, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Menar du nu att dessa två "filmer" är inspelade med två olika mobiler? Så tolkar jag ditt svar.
Vet ej, men han hade 2 telefoner
2022-02-01, 16:33
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Vet ej, men han hade 2 telefoner

Jo, det har jag förstått. Men har du hört att det var så, att det är två olika mobiler ?
2022-02-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ge dig nu med ditt tramssnack. Finns ju inte en käft här som tycker Lydia gjorde rätt.

Men du har sen dag ett försökt tysta allt. Allt negativt som kan skada hans namn ska ej nämnas.

Men ha en sak jävligt klart för dig, att berätta sanningen är att även tala för Emil. Förstår du?
Jag tycker bara att ni kan ge er....
Om nån av er ihuvuttaget hade nämnt NÅT positivt om Emil hade jag köpt vad du skriver!!!
Men hans sk. "älskade" har beskyllt honom för ALLT hon kan!!
Lydia har nii bara tagit i försvar från dag 1!!
Om ni vill veta sanningen så måste man också acceptera sanningen.!!
Ni försöker bara hitta ett försvar till att den galna Lydia brutalt avrättade en annan människa!!!! Jag anser att ni inte är ett dugg intresserade av sanningen!!
2022-02-01, 16:55
Medlem
Citat:
Om nån av er ihuvuttaget hade nämnt NÅT positivt om Emil hade jag köpt vad du skriver!!!
Ni försöker bara hitta ett försvar till att den galna Lydia brutalt avrättade en annan människa!!!! Jag anser att ni inte är ett dugg intresserade av sanningen!!

Vilka menar du har tagit Lydia i försvar, vi har enbart varit intresserad av vad som föranledde skjutningen, ingenting annat. Jag har inte sett att någon har skrivit att Lydia inte förtjänar sitt straff. På den punkten har väl alla varit enig.
2022-02-01, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vilka menar du har tagit Lydia i försvar, vi har enbart varit intresserad av vad som föranledde skjutningen, ingenting annat. Jag har inte sett att någon har skrivit att Lydia inte förtjänar sitt straff. På den punkten har väl alla varit enig.
Det är många som ansett att 18 år är ett för stort straff, vad är då inte livstid, som Emils barn fått?
2022-02-01, 17:11
Medlem
Citat:
Det är många som ansett att 18 år är ett för stort straff, vad är då inte livstid, som Emils barn fått?

Det får stå för dom, Själv har jag inga som helst problem med att hon fick 18 år.
2022-02-01, 17:21
Medlem
Mercedes avatar
vart i ljudfilen menar de att det låter som pistol laddas? säg gärna vilken minut,sekund så jag kan lyssna just där.
Låter som han bland annat går på toaletten (spolar) etc och som Mari-A skriver typ flipflop "hasande"

Emil låter helt uppgiven, trött.
Lydia låter väldigt känslokall, entonig som att hon bara maler på i samma tonläge, spydig typ.

Om det skulle varit så att han väljer att spela in (stoppa/starta) lite som han vill för att styra, borde inte proffs som kollar sånt kunna se det då?
Jag tycker det låter kontinuerligt om man lyssnar på bakgrundsljud etc, känns inte som "hoppigt" så att säga.

Ja ska bli intressant nu att få höra exet uttala sig och kanske få lite "facit i hand"

edit: och tack för filen!
2022-02-01, 17:39
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Du förtjänar inga svar med dina grova anklagelser. Du kan inte skilja på äpplen och päron helt uppenbart.

Vad ska vi säga för positivt om Emil när folk ej känner honom? Fin bil han hade? ! Vill du höra mer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in