Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Tror du ödslar din tid och logik på någon som endast är ute efter att trolla och kasta skit på Arsenal tyvärr. Som Man Utd fan håller jag med dig, detta Norwich ska ju bara sluta sist i ligan i år och 'vi' lyckades med nöd o näppe vinna med uddamålet medans Arsenal går på kross och vinner 5-0. Sen är ju Arteta längre in i sin process med Arsenal än vad Rangnick är med Man Utd såklart, men när det finns användare som sitter och kastar stenar i glashus mot ett lag som precis vunnit med 5-0 så undrar man ju om alla indianerna är i kanoten så att säga.
Angående Man Utd dock så hoppas jag på något av ett styrkebesked idag mot Newcastle - som också är under all kritik i år och på väg mot Championship. Visst, jag kan ta en 1-0 seger igen om spelet går åt rätt håll men det vore verkligen skönt att trycka dit dem med 2-0 eller 3-0 och få lite mer vind i seglen. Sedan väntar Burnley hemma som också ska vara 3 poäng men efter det kommer några lite knepigare matcher mot motstånd som kan bjuda upp till match - Wolves, Aston Villa och West Ham. Ska man sluta 4a så bör ju dessa lag besegras, men jag tror spelet bör höjas fram tills dess och om vi inte kan få hyfsat säkra vinster mot Newcastle och Burnley så känns det ändå som lite frågetecken.
Spurs har ju också börjat komma igång under Conte så tror racet om 4e platsen blir intressant. Jag tycker dock inte man ska underskatta vikten av att ha spelat mer matcher vilket Arsenal just nu har. Det blir psykiskt tungt att jaga ett lag som ligger före även med mindre matcher för du ska ju trots allt vinna de matcherna också, samtidigt som spelschemat kommer bli tight när du måste klämma in alla matcherna du ligger efter.
Jo, vet att jag med största sannolikhet inte kommer få något vettigt svar på det från användaren i fråga (eller ens ett svar övht). Men tyckte ändå som United-fan att lite sunt förnuft kunde ges då möjligheten fanns i o m att "vi" mötte samma lag hyfsat nära i tiden.
Hoppas på samma som du men det känns lite som att Howe börjar vända skutan lite, de har haft många väldigt knepiga domslut mot sig (och Shelveys julklapp till polarna lär han inte göra om) och det har sänkt dem i ett par matcher. De känns ju starkare än när Bruce ledde dem åtminstone och det är på St James's vilket alltid på förhand känns som ett helvete att åka till.
Helt enig, många verkar tycka att det bara är att spela av matcherna och räkna in poängen. Spurs kommer väl iofs få spela något i Europa ändå men Arsenal har ju en stor fördel att ha klarat av de sämre lagen hyfsat enkelt under julhelgen vilket innebär inte fullt tempo i 90 minuter match efter match och sedan då INTE ha Europaspel samtidigt som alla konkurrenter kommer få uppskjutna matcher att klämma in. Och lagen som jagar och krigar om fjärdeplatsen är ju inte direkt lag som kryllar av personligheter som är vana vinnare tillsammans.
Om det nu inte hade varit en massa Covid som säkerligen har förhindrat lagträningar så hade jag kunnat se något positivt med en hel del uppskjutna nu för det hade gett R.R en chans att få till träningar med laget och börja gnugga in sitt system. Det länns ju inte direkt som något som har hänt men skall bli kul att följa och se om man kan hitta andra saker som förändrats ikväll.