2021-12-25, 16:25
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det blir ingen diskussion om vi ska haka upp oss på fakta.

Visst, men tråden handlar om verklig tragisk händelse där en ung kvinna mist livet. Det är inte ok enlig mig att göra det till en komedi.
Citera
2021-12-25, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Visst, men tråden handlar om verklig tragisk händelse där en ung kvinna mist livet. Det är inte ok enlig mig att göra det till en komedi.

Det stämmer. Det handlar inte om att göra det till en komedi. Utan att få fram hur tankegången går.

Smurfstorm uttryckte sig väl för ett par veckor sedan ”Visst är det så, men för att kunna få till en vettig frågeställning till gräsis så måste man kliva över några av sannolikhetsbarriärerna, förutsätta att han har rätt i några led och ta diskussionen därifrån”
Citera
2021-12-25, 16:52
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Det stämmer. Det handlar inte om att göra det till en komedi. Utan att få fram hur tankegången går.

Smurfstorm uttryckte sig väl för ett par veckor sedan ”Visst är det så, men för att kunna få till en vettig frågeställning till gräsis så måste man kliva över några av sannolikhetsbarriärerna, förutsätta att han har rätt i några led och ta diskussionen därifrån”

Tråden handlar inte om gräslige fantasifoster så att gå in och utveckla och diskutera det är OT.
Citera
2021-12-25, 18:10
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Du har helt rätt, men vi är på Flashback, dessutom ABoK - alla trådar här har en tragisk bakgrund. Här kommer obekväma uppgifter diskuteras och troll att trolla oavsett om anhöriga tar illa vid sig. Jag hoppas att anhöriga och berörda ser att det är många i tråden som försöker hålla en hög nivå och belysa när debatten blir skev.
Citera
2021-12-25, 20:57
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Det blir ingen diskussion när det gäller gräset han svarar inte på andras frågor, däremot vill gräset gärna ha svar på sina egna uttjaaaaaatade frågor.

Undrar hur många tusen gånger gräset har använt orden "tragisk olycka" i vartannat inlägg och alla möjliga sjuka teorier ang. det...🙄
Citera
2021-12-25, 21:57
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det blir ingen diskussion när det gäller gräset han svarar inte på andras frågor, däremot vill gräset gärna ha svar på sina egna uttjaaaaaatade frågor.

Undrar hur många tusen gånger gräset har använt orden "tragisk olycka" i vartannat inlägg och alla möjliga sjuka teorier ang. det...🙄

Instämmer! Jag är inte här för att ”få till vettiga frågeställningar besvarade” av en som inte besvarar eller i övrigt tillför mer än motfrågor och upprepningar av teorier/hypoteser/spekulationer…

Samt nu det senaste att det kan ha varit en golfboll som träffat B, som gör att C erkänner att han orsakat hennes död?..
Ska jag nu avsluta med ”vad tror ni om den teorin”?
Nej jag tror inte på den.
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-25 kl. 22:38.
Citera
2021-12-25, 22:10
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Instämmer! Jag är inte här för att ”få till vettiga frågeställningar besvarade” med en som inte besvarar eller i övrigt tillför mer än motfrågor och upprepningar av teorier/hypnoser/spekulationer…

Samt nu det senaste att det kan varit en golfboll som träffat B, som gör att C erkänner att han orsakat hennes död?..
Ska jag nu avsluta med ”vad tror ni om den teorin”? Nej jag tror inte på den.

Exakt.
Den med golfbollen var bara för mycket.. 😏
Citera
2021-12-26, 05:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men C har väl knappast inte suttit i korsförhör utan endast berättat om sin besvärliga situation för en bekant?

Varför skulle Barby ens börja ställa motfrågor? När C berättade om B så var hon dessutom inte försvunnen.

Det är nog troligt att Barby inte ställde kritiska motfrågor när C beklagade sig?
Det kommer förhoppningsvis komma fler svar i den kommande FUP:en? C har nog fått många frågor och motfrågor av förhörsledaren?
Risken finns i och för sig att han fortfarande befinner sig i 'affekt' eller 'chock' och bara har svarat att han inte minns eller inte har några kommentarer?
Oavsett kommer det bli intressant att läsa? Vi kan jämföra alla spekulationer och teorier i tråden med vad polisen har kommit fram till? Eller hur?
Citera
2021-12-26, 08:36
Medlem
när kommer fup??
Citera
2021-12-26, 08:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
när kommer fup??
Innan åtal
Skulle tippa på januari nån gång
Citera
2021-12-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men C har väl knappast inte suttit i korsförhör utan endast berättat om sin besvärliga situation för en bekant?

Varför skulle Barby ens börja ställa motfrågor? När C berättade om B så var hon dessutom inte försvunnen.

Vem har nämnt "korsförhör"? Inte jag iaf.

Pratar man med någon i princip okänd, som snackar så mycket skit om sin fru, borde man dra öronen åt sig och ifrågasätta lite.
Om hen inte gjorde det vid just de tillfällena, utan bara stod och bockade/neg/svalde allt, så kanske nu i efterhand när vi har lite facit på bordet.
En befogad fråga hen borde ställa sig själv: Kan C ha ljugit mig rakt i ansiktet? Om allt eller bara en del? Och varför i så fall?

Det är lite märkligt då trådskivaren nu ställer en massa frågor i tråden (likt dig), varför skulle hen inte ha gjort det till C? Dessutom saknar jag svar på många frågor som jag ställt till vederbörande.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-12-26 kl. 09:09.
Citera
2021-12-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Innan åtal
Skulle tippa på januari nån gång
Slutdelgivning i slutet av januari trodde åklagaren. Kan tippa kring den 20 jan. Då borde det bli åtal en vecka, eller två, senare. Och då får vi fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in