2021-12-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Ja, det är ett klumpigt vapen och passar inte riktigt in på SE som bar plastrong och handledsväska. Han gör också mycket riktigt ett uttalande i Skydd & Säkerhet om att han skulle valt ett mindre vapen om han vore mördaren.

Valet av vapen passar ju bättre in på en kriminell person som kommer över ett sådant vapen via sitt kontaktnät av kriminella. Typ CP. Där passar ju vapnet in beydligt bättre och han hade väl struntat i vilken typ av vapen han fick tag på vid tillfället. Bara det funkar att döda med.

Så helt enkelt:
SE hade valt ett mindre smidigare vapen.
En yrkesmördare hade åtminstone haft ljuddämpare.
Återstår den korkade missbrukaren, typ.

Jo...Dock inte CP som faktiskt inte var korkad 😊
Citera
2021-12-23, 14:24
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo...Dock inte CP som faktiskt inte var korkad 😊

Heh, ok jag uttryckte mig kanske lite fel här.

Missbruk och bajonettmord kanske inte är något som samhällets smartaste ägnar sig åt, men jag förstår vad du menar. Han var inte menlöst korkad då
Citera
2021-12-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men om SE inte var där efter skotten, hur skall man då förklara samstämmigheten mellan SE:s och andra personers (som t.ex. Lisbeth Palmes och taxichauffören Hans J:s) vittnesmål om hur den förmodade gärningsmannen rörde sig in mot gränden/Tunnelgatan strax efter skotten:
(FB) Skandiamannen

Att GM flydde österut på tunnelgatan var ju allmänt känt redan från början. Menar du att det finns någon mer specifik samstämmighet än så?
Citera
2021-12-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Att GM flydde österut på tunnelgatan var ju allmänt känt redan från början. Menar du att det finns någon mer specifik samstämmighet än så?

Är han dessutom GM så vet han nog vart han sprang
Citera
2021-12-24, 04:18
Medlem
Citat:
Är han dessutom GM så vet han nog vart han sprang

Nej, exakt. Ocn som sagt så tyder hela hans uppträdande på han inte var kvar på platsen efer skotten. Vissa menar att han är den typen av människor som gillar att förhärliga sig själv och skrävla. Men varför pratar han inte med polisen på plats då? Och varför är han så fåordig i sitt första förhör? Han borde ju ha en hel del att säga om han var där 1 minut effter skotten, men det har han inte. Det enda han har att tillföra senare är rena nonsens.
Senast redigerad av BleakHouse 2021-12-24 kl. 04:23.
Citera
2021-12-24, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Nej, exakt. Ocn som sagt så tyder hela hans uppträdande på han inte var kvar på platsen efer skotten. Vissa menar att han är den typen av människor som gillar att förhärliga sig själv och skrävla. Men varför pratar han inte med polisen på plats då? Och varför är han så fåordig i sitt första förhör? Han borde ju ha en hel del att säga om han var där 1 minut effter skotten, men det har han inte. Det enda han har att tillföra senare är rena nonsens.

Håller med hans tidiga förhör är ren nonsens...

Hur han beskriver vägen från Skandia till brottsplatsen o att han tittar på sin jävla klocka när han hör knallskott...pinsamt..

Att han inte ens då tittar rakt fram o beskriver vad han ser på brottsplatsen på hela sin väg från Skandia till brottsplatsen är ren dynga från honom...

Hans språngmarsch i gränden är fan lika pinsam...Vad ville han med att springa i 30m....?

Man hör på andra vittne hur dom beskriver det o det låter självupplevt men när Engström beskriver det så känns det uppdiktat..
Citera
2021-12-24, 08:03
Medlem
Huruvida SE är mördaren eller inte lär vi nog aldrig få ett definitivt besked om. Passar på att önska alla, oavsett åsikt, en riktigt god jul!
Citera
2021-12-25, 16:02
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Oj, vad du låter frustrerad.

Som vanligt har du inte ens stöd här för det du skriver.
Jag hävdar fortfarande att SG var före Hage och där kom du inte likväl som Wall och Esposito att Palme lades i framstupa sidoläge.

Du kunde inte här tidigare svara på frågan om varför Ersson och Glantz minns att de faktiskt la Palme i framstupa sidoläge! Med stöd av Karin J.
Använd sökfunktionen!

Så frågan är vad som är värst?
Att du fortsatt vill påstå något du inte ens kan förklara och vidare kasta skit runt om kring dig utan argument. Eller att att man i podden redogjorde för uppgifterna och citerade vittnen!
Skärp dig!

Du försöker projicera dina egna och teorins tillkortakommande på tvekarna.
Bortförklaringar, fantasier, prestige, ilska och frustration luktar dina inlägg.

Inte nog med att du kommer med en massa oförskämda kommentar till folk, du fattar inte riktigt saker och ting. När du säger att SE kommer ut sent och att SG är före AH sätter du ju en indice på SE. Du vill alltså hävda att SG är först (vilket jag också tror för övrigt), så ligger OP på rygg och vänds till framstupa av t ex SG, AE och BI.

Sen kommer AH och KJ fram och då ligger OP i framstupa enligt ovan. SE kommer fram efter AH enligt egna utsagor. Då ligger OP på rygg enligt SE. Då måste alltså AH vänt OP på rygg för att SE ska kunna hjälpa till med, eller ens se framstupa sidoläge. Sen vänder AH OP på rygg igen.

Alltså enligt dig har OP legat i framstupa 3 gånger och på rygg tre gånger. Jag vill att du förklarar detta för oss i tråden. Ta hjälp av materialet och de andra förnekarna i tråden. Du kan ta hjälp av Wall, Esposito och Lampers också för den delen.

Jag har redogjort för alla mina argument i alla frågor klart och tydligt med stöd av materialet och källhänvisningar. Det är slut med all nonsens, hopp utanför materialet och oförskämdheter från din sida nu. Du räcker inte till att göra analyser helt enkelt. Du borde be om ursäkt för dina oförskämdheter mot folk dessutom tycker jag. Du måste väl begripa att din trovärdighet är noll.

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen
Citera
2021-12-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Inte nog med att du kommer med en massa oförskämda kommentar till folk, du fattar inte riktigt saker och ting. När du säger att SE kommer ut sent och att SG är före AH sätter du ju en indice på SE. Du vill alltså hävda att SG är först (vilket jag också tror för övrigt), så ligger OP på rygg och vänds till framstupa av t ex SG, AE och BI.

Sen kommer AH och KJ fram och då ligger OP i framstupa enligt ovan. SE kommer fram efter AH enligt egna utsagor. Då ligger OP på rygg enligt SE. Då måste alltså AH vänt OP på rygg för att SE ska kunna hjälpa till med, eller ens se framstupa sidoläge. Sen vänder AH OP på rygg igen.

Alltså enligt dig har OP legat i framstupa 3 gånger och på rygg tre gånger. Jag vill att du förklarar detta för oss i tråden. Ta hjälp av materialet och de andra förnekarna i tråden. Du kan ta hjälp av Wall, Esposito och Lampers också för den delen.

Jag har redogjort för alla mina argument i alla frågor klart och tydligt med stöd av materialet och källhänvisningar. Det är slut med all nonsens, hopp utanför materialet och oförskämdheter från din sida nu. Du räcker inte till att göra analyser helt enkelt. Du borde be om ursäkt för dina oförskämdheter mot folk dessutom tycker jag. Du måste väl begripa att din trovärdighet är noll.

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen

Har också funderat på hur folk kan påstå att Engström är sen till brottsplatsen o ändå är med o vänder på Olof. .

Hade alla i tråden åtminstone insett att Engström snackar ren dynga så hade det varit klädsamt
Citera
2021-12-25, 18:04
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Har också funderat på hur folk kan påstå att Engström är sen till brottsplatsen o ändå är med o vänder på Olof. .

Hade alla i tråden åtminstone insett att Engström snackar ren dynga så hade det varit klädsamt

Endera så är analyserna ofullständiga och bristfälliga, eller så försöker man ljuga. Förmodligen en kombination. Oavsett så tappar man ju i trovärdighet.

Ja verkligen så snackar SE dynga. Sen om det har någon betydelse är en annan sak.
Citera
2021-12-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Endera så är analyserna ofullständiga och bristfälliga, eller så försöker man ljuga. Förmodligen en kombination. Oavsett så tappar man ju i trovärdighet.

Ja verkligen så snackar SE dynga. Sen om det har någon betydelse är en annan sak.

Om vi analyserar att Engström snackar dynga men vill bara ha uppmärksamhet som ett vittne som knappt sett någonting....

Hade han verkligen vågat göra det i ett sådant allvarligt brott som ett mord på en statsminister ??

Är han GM så känner han isåfall sig mer tvungen att prata dynga enligt mig pga att han inte har så mkt att förlora om han känner att snaran om sin hals är tight !
Citera
2021-12-25, 20:56
Medlem
quggels avatar
Citat:
Om vi analyserar att Engström snackar dynga men vill bara ha uppmärksamhet som ett vittne som knappt sett någonting....

Hade han verkligen vågat göra det i ett sådant allvarligt brott som ett mord på en statsminister ??

Är han GM så känner han isåfall sig mer tvungen att prata dynga enligt mig pga att han inte har så mkt att förlora om han känner att snaran om sin hals är tight !

Det kan man undra, men många är beredda att gå väldigt långt för att bli kända. Vad kan då folk tänkas hitta på för att bli historiska? En hel del förmodligen.

CP erkände dådet flera gånger för flera olika personer, inklusive för den kvinna han var tillsammans med.

Lisbeth pekade ut CP flera gånger vid olika tillfällen, som mördaren.

CP har sagt att något gick fel med revolvern vid det andra skottet, vilket förklarar missen med skott två.

Flyktvägen är identisk med bajonettmordet.

Mordet på Palme liknar bajonettmordet på så sätt att det sker på väldigt nära håll.

Hemma hos CP hittade man en högerextrem tidskrift med Palmehat.

Det finns så mycket mer bevisning för CP än för SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in