Citat:
Ursprungligen postat av
Solmonstar
Där har du läst fel, en stor majoritet har kvar antikroppar långt efter "ett par månader". När man tillexempel testade för antikroppar 12 månader efter genomgången covid, i den svenska COMMUNITY studien, hade en bred majoritet kvar antikroppar.
Det är inte "några månader" tycker jag.
Det vore väldigt märkligt om du läst annat, det är ju felaktiga uppgifter i så fall.
Sedan som du skriver finns ju T-cellerna också.
Har du några bevis för att inte genomgången covid skulle skydda bra mot allvarlig sjukdom?
Jag är intresserad av statistik kring detta.
Tyvärr så saknar, även jag, sådan information. Intuitivt så känns det rimligt, men det är inte alltid fallet att intuitionen har rätt.
Sedan kan det hända att jag påverkats av inlägg i denna tråd där debattörer hävdat att den ",naturliga" immuniteten är underskattad i Sverige därför att inga antikroppar kunnat påvisas, efter några månader, hos dem som genomgått en SARS-COV2 infektion. Dessutom verkar den rapporterade immunitet hos befolkningen gällande antikroppsnivåer, ifrån Folkhälsomyndighetens sida, svänga en hel del. Vilket kan tyda på att de, för de flesta med genomgången SARS-COV2 infektion, sjunker till omätbara nivåer efter några månader.