Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Många obegripliga förslag i tråden som mest säger en del om de som skrivit inläggen. Björn Borg är en av världens största tennisspelare någonsin. Ingmar Bergman är en av världens största filmskapare någonsin. Zlatan är den största svenska fotbollsspelaren någonsin. Wahlgrens passar inte in i TS, finns ingen som överskattar dem, de är underhållning likt Hubbabubba tuggummi. Hasse och Tage är lite överdrivet vänster-humanistiska men har gjort några av de roligaste sakerna någonsin i Sverige t.ex Picassos äventyr. Utan Tage var Hasse Alfredson ingenting, det var Tage som var drivkraften och dominanten i duon.
Schyffert och Gardell, då börjar vi komma någonstans. De har sina anhängare men är uppenbart lågbegåvade.
Olof Palme älskades av många men det finns inte en enda sak ha gjorde för Sverige och svenskarna, tvärtom förskräcker spåren med löntagarfonder, världens högsta skatter, avundsjuka m.m.
Mitt eget anspråkslösa förslag är Kvinnor inom politiken och som chefer. I princip vem jag än nämner är urusel, och gjorde man en tråd om kvinnor som misslyckats så platsade säkert 90% av alla kvinnor som fått chansen som chefer eller höga politiker i den tråden. Och trots detta facit så skallar ständigt ropen Det måste bli en kvinna. Dvs de uppfyller med råge ordet överskattade.
Bra inlägg. Såna här trådar spårar ur direkt nuförtiden.
Gardell känner jag som överskattad.
Och bland kvinnor är Mona Sahlin fortfarande med i massa sammanhang, jag tror hon ses som nån slags "slipad rakryggad feminist som tvingades bort av patriarkatet" om mediabilden får bestämma.
Nu ska jag kolla den fantastiska Fanny och Alexander av Bergman som nån idiot hade uppe som förslag