2021-12-24, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Inte än, men sen Klart jag är glad för nu stiger altcoinsen. När BTC kraschat 80% så är ju bull market redan över och då även för altcoinsen. Vi är inte där än. Står fast vid att toppen för BTC redan är nådd. Det återstår att se om det är rätt eller fel.

BTC kommer inte att krascha 80%, men fortsätt gärna tro att historien alltid upprepar sig mekaniskt likadant. Jag tror, som flera andra här i tråden, att BTC lämnat fyraårs-cyklerna bakom sig och att BTC gått in i nästa fas.
Senast redigerad av SithMaster 2021-12-24 kl. 10:00.
Citera
2021-12-24, 09:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag tror vi ska upp till 52k, för att sedan ta en vända ner till 42k igen innan det bär iväg uppåt. Tror också att ju längre vi ligger och konsoliderar mellan 42 -52k, desto bättre är det för priset på längre sikt. Skulle bli glad om det inte blir ett break över 52k förrän i slutet av januari eller så.

Det ser väldigt likt ut vad som utspelades i somras mellan 30-40k.
Väldigt konstigt beteende i grafen att tangera förra högsta men ändå göra en lägre botten sedan?
Hur som helst är vi uppe på 52k nu. Ska teorin håll får den inte gå upp mer nu.

Personligen tror jag vi vänder upp vid 46-47 (om vi ens går ner innan 52k bryts) innan vi sedan bryter 52 till uppsidan.

Vi får se men jag tycker det ser bra ut.
Senast redigerad av Leaston 2021-12-24 kl. 09:19.
Citera
2021-12-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BTC kommer inte att krascha 80%, men fortsätt gärna tro att historien alltid upprepar sig mekaniskt likadant. Jag tror, som flera andra här i tråden, att BTC lämnat fyraårs-cyklerna bakom sig och att BTC gått in i nästa fas.
Ni får tro vad ni vill. Problemet är att du bara tror utan att ha något att backa din teori på. Att säga att "nu har stora banker gått in i BTC" räcker inte som argument. Varför har BTC fortfarande kraschat med 40% under denna bull market isf? Och att inte vara ödmjuk och redo för en 80% krasch när det hänt så många gånger tidigare är naivt tycker jag. Det är bra om det inte händer, men att inte vara redo för en kris är lite som att hantera COVID-pandemin som Anders Tegnell. Det gick sådär.
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-24 kl. 11:25.
Citera
2021-12-24, 18:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ni får tro vad ni vill. Problemet är att du bara tror utan att ha något att backa din teori på. Att säga att "nu har stora banker gått in i BTC" räcker inte som argument. Varför har BTC fortfarande kraschat med 40% under denna bull market isf? Och att inte vara ödmjuk och redo för en 80% krasch när det hänt så många gånger tidigare är naivt tycker jag. Det är bra om det inte händer, men att inte vara redo för en kris är lite som att hantera COVID-pandemin som Anders Tegnell. Det gick sådär.

Min uppfattning i frågan är att om vi får se ännu en tydligt parabolisk blow-off top som i tidigare marknadscykler så signalerar det att vi även kan få uppleva ytterligare en kraftig korrektion. Dock är det nog önsketänkande att hoppas på 80% ytterligare en gång om det skulle visa sig bli verklighet.
Om vi istället även fortsättningsvis får se månadslånga rundade toppar så tror jag att det är en indikation på en fortsatt "drunken walk" uppåt på makronivå. Det finns en hel del fundamenta som även pekar I den riktningen, inte minst halveringarnas minskande påverkan på mängden likvida coins som cirkulerar på marknaden.

Vill även passa på att önska alla bitcoiners god jul i tråden! 🎅
Senast redigerad av hazenectar 2021-12-24 kl. 18:11.
Citera
2021-12-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Min uppfattning i frågan är att om vi får se ännu en tydligt parabolisk blow-off top som i tidigare marknadscykler så signalerar det att vi även kan få uppleva ytterligare en kraftig korrektion. Dock är det nog önsketänkande att hoppas på 80% ytterligare en gång om det skulle visa sig bli verklighet.
Om vi istället även fortsättningsvis får se månadslånga rundade toppar så tror jag att det är en indikation på en fortsatt "drunken walk" uppåt på makronivå. Det finns en hel del fundamenta som även pekar I den riktningen, inte minst halveringarnas minskande påverkan på mängden likvida coins som cirkulerar på marknaden.

Vill även passa på att önska alla bitcoiners god jul i tråden! 🎅
Mitt önsketänkande ligger nog mer i att vi får en riktigt kraftig altcoin season som vi haft tidigare cycles. Det skulle indikera på att det blir en 80% korrektion efter det.

God jul till dig också!
Citera
2021-12-24, 20:15
Medlem
friskXORsjuks avatar
God pump & gott nytt ath
Citera
2021-12-24, 21:41
Medlem
Spännande att btc endast handlas på TA givet att man läser tråden.

Jag satt vid ett roulettebord på en Finlandsfärja en gång och då sa fyllona "nu ska man sätta på rött, svart har kommit så många gånger redan".

Ja, jag ligger ungefär 15 procent mot krypto.
Citera
2021-12-25, 04:52
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Spännande att btc endast handlas på TA givet att man läser tråden.

Jag satt vid ett roulettebord på en Finlandsfärja en gång och då sa fyllona "nu ska man sätta på rött, svart har kommit så många gånger redan".

Ja, jag ligger ungefär 15 procent mot krypto.
Om man ens kan kalla det de håller på med för TA. Snarare önsketänkande.

Min hemliga patenterade indikator som varnade för förra gången buttcorn tog ett dyk plingade just till igen.
Inom 2 veckor kommer ett dyk.
Citera
2021-12-25, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker

Min hemliga patenterade indikator som varnade för förra gången buttcorn tog ett dyk plingade just till igen.

Antar jag skriver åt ett troll här men..

Du menar den som sa vi skulle till 30k inom 2 veckor som vi fortfarande väntar på nu 3 månader senare?

Väntar fortfarande på att du ska visa din indikator som du lovade senast.
Citera
2021-12-25, 09:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Antar jag skriver åt ett troll här men...

”...patenterade indikator…”
Citera
2021-12-25, 13:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Det gick ju bra sist, Dragan…
Citera
2021-12-26, 00:18
Medlem
Citat:
Btcusd under 30k inom två veckor skulle jag tippa på.
Exakt samma indikator som visade sig förra gången börjar bli tydlig.

Vilken avslöjar jag om 2 veckor.

Lmaoo, dragan är tillbaka efter att ha gömt sig några månader
Vi är ju många som väntade sååå spänt på att få göra om din högst pålitliga indikator.
Du posta detta när vi va på 47k, sen gick vi ner till 40k några dagar för att sedan påbörja rallyt till 69k och nya ath.

Kan du inte äntligen berätta om den här extremt träffsäkra indikatorn. Säger den under 30k till dig nu med eller??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in