2021-12-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och ändå så sparkade hon fotboll mitt på blanka dan?

Var hon sjukskriven?
Kan du utveckla mitt på blanka dan?
Vet du inget klockslag?
Och vad menas med udda tidpunkt som du hävdade tidigare? Utveckla gärna
Citera
2021-12-24, 02:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
God Jul på dig med!
Ja, de arma, stackars barnen...allt inkråm knyter sig när jag tänker på dem. Hur ska de någonsin kunna se fram emot en jul?

Vi kan nog kanske utgå från att exmaken Piotr åtminstone försöker ta hand om de fyra äldsta barnen? Är inte det rätt märkligt förresten att du som säger dig värna om barn ignorerar de inlägg som användaren Barby postat där barn verkar ha kommit i kläm?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Vad tror du om Barbys inlägg? Kan C verkligen ha sagt allt detta? Tror du att det är sant?
Citera
2021-12-24, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Må-fr eller ingår helgjobb tro? I så fall är det ju inte det minsta underligt att vara ledig en fredag, vilket man så klart kan vara om man jobbar må-fr också.

Jag tror att på det företaget är det måndag till fredag som gäller.
Citera
2021-12-24, 03:28
Medlem
Citat:
Och ändå så sparkade hon fotboll mitt på blanka dan?

Var hon sjukskriven?

Sparkade hon fotboll den dagen B träffade C eller vilken dag menar du?
Citera
2021-12-24, 03:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sparkade hon fotboll den dagen B träffade C eller vilken dag menar du?

Den 24 september.
Citera
2021-12-24, 03:40
Medlem
Citat:
Den 24 september.

Fredagen den 24 september alltså.

Vilken tid på dagen?

Var i Oxie?

Vilket lag?
Senast redigerad av Braskamin58 2021-12-24 kl. 03:58.
Citera
2021-12-24, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Må-fr eller ingår helgjobb tro? I så fall är det ju inte det minsta underligt att vara ledig en fredag, vilket man så klart kan vara om man jobbar må-fr också.

Flexibla arbetstider måndag-fredag mellan klockan 8-17 som gäller.
Citera
2021-12-24, 07:42
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Mitt på dan ägde detta rum har jag fått höra av initierade källor. Det tar tid att ta sig dit också och förbereda. Så visst var det en udda tidpunkt för att träna fotboll mitt på blanka fredagen.

Hon hade tydligen inget jobb att sköta?
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har i tio års tid, i tråd efter tråd efter tråd, rackat ner på kvinnor. Vare dig de varit mordoffer eller annat. Hur orkar du? BR är död och kan inte bemöta dig i tråden, eller CR i rätten CR får åtminstone tala för sig i en rättegång. Att du ens klarar att se dig i spegeln.

Initierade källor?
Ditt inlägg (Picasso2) speglar sanningen till 100% såsom vi som följer flashback o ABoK dagligen upplever den beskrivna situationen.

Jag räknar med att rättsprocessen i vanlig ordning tar en del tid för analyser via NFC samt utredningsåtgärder efter uppgifter insamlat under FU.

Min förhoppning är att CR efter åtal och i lagakraft fastställd dom kommer att ges en straffmätning som, efter svenska mått mätt, känns någorlunda rättvisande.

Obeskrivligt tragiskt när barn utsätts för att en far dödar deras mor, och det livslånga trauma som de då helt oförskyllt hamnar i. Att med hjälp utifrån försöka bearbeta detta är en process som de flesta av oss bara kan ana svårigheten i.
Citera
2021-12-24, 08:30
Medlem
Citat:
Att ofrivilligt orsaka någons död är väl inte samma sak som att ta livet av någon?

Tack för att du verkar ha kommit till insikt till slut. Det finns alltså hopp även för dig.

Det går inte att utesluta att han kan ha hamnat i en omöjlig situation pga hustruns ovilja att lösa parets äktenskapliga problem? Det är samtidigt ingen orimlig teori att han och frun kan ha grälat men att bråket sen kan ha lett till att hon råkade skada sig?

Du har kanske hört talas om helt andra fall som det här tex där sorgliga olyckor i samband med gräl faktiskt inträffar ibland?

En bidragande anledning var nog att C var tidigare ostraffad för brott i nära relationer?

Samtidigt har det bubblat upp uppgifter i tråden som säger att C var tvungen att sova utanför dörren till bostaden och i sin bil trots att de delade lägenhet?

Du skriver (det fetade) att det är inte juridiskt möjligt att förvägra någon tillträde till sin bostad? Hur går det ihop med att han var tvungen att sova utanför dörren och i bilen?

Om inte C snackat så mycket skit om sin fru, till en för honom en nästan okänd person, kanske polisen tagit det här med olycka som mer troligt.

Hoppas hen passat på att berätta detta (som framkommit i tråden) vid polisförhören (som hen säger sig varit på).

Om inte, så brukar polisen vara inne och läsa i trådar... (språkgeniet har inte gjort saken bättre för C).

Vad gäller "tidigare ostraffad för brott i nära relationer" så är B's anmälningar gentemot honom inte avgjort ännu... det ligger i potten till vad han är misstänkt för nu efter att ha erkänt sig inblandad i B´s död. Om han är misstänkt/dömd för något i Polen vet vi inte...
Det enda vi vet är att han övergav sina barn och flyttade till Sverige (likt B som du tjatat om non stop).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-12-24 kl. 08:47.
Citera
2021-12-24, 08:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vi kan nog kanske utgå från att exmaken Piotr åtminstone försöker ta hand om de fyra äldsta barnen? Är inte det rätt märkligt förresten att du som säger dig värna om barn ignorerar de inlägg som användaren Barby postat där barn verkar ha kommit i kläm?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Vad tror du om Barbys inlägg? Kan C verkligen ha sagt allt detta? Tror du att det är sant?
Är det inte rätt märkligt att du fortsätter
tugga om samma frågor om Piotr och Barby trots att du vet min inställning till deras berättelser? Du rapar upp, vänder runt och tuggar om, på ett mindre klädsamt sätt.
Citera
2021-12-24, 09:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Är du verkligen intresserad av att veta om C blev slagen eller vill du förminska relationsvåld mot män i allmänhet?

Eftersom det är ohyggligt vanligt med våld från båda parter i destruktiva relationer så kan väl det knappast komma som en överraskning om även C blev slagen?

https://www.gp.se/debatt/kvinnors-v%C3%A5ld-mot-m%C3%A4n-m%C3%A5ste-ocks%C3%A5-bek%C3%A4mpas-1.3949851

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det var en rak och ärlig fråga. Varför ifrågasätter du min fråga? Den är väl adekvat?

Citat:
Jag bumpar min fråga

Citat:
Det var alltså en helkroppsbild där man såg blod i ansiktet? Har jag uppfattat det rätt om jag säger så?
Bumpelibump

Varför var min fråga inte ok? Jag vill bara veta om det var en helkroppbild.
Senast redigerad av BoISaren 2021-12-24 kl. 09:13.
Citera
2021-12-24, 11:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Bumpelibump

Varför var min fråga inte ok? Jag vill bara veta om det var en helkroppbild.
Intressant fråga! Om man vill dokumentera en ansiktsskada vore det mer adekvat att ta en porträttbild.
Det går kanske att zooma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in