Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-14, 17:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sekretess A betyder att vissa uppgifter om den med sekretess 1 är sekretessbelagda för att inte den misstänkte ska få reda på dessa uppgifter.
Aha! Så det är en och samma person det gäller. Då förstår jag också varför Sekretess 1 är struken och ersatt med 2. Räknas B som målsägare trots att hon är avliden?
Senast redigerad av sybel 2021-12-14 kl. 17:26. Anledning: fel
Citera
2021-12-14, 17:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan ställa sig den högst relevanta frågan hur pass bra minnesbilder du och din make egentligen har? Du har påstått en massa saker i dina inlägg, ge oss ett enda sakligt skäl till varför vi ska köpa dina olika påståenden?

Du läste kanske min tidigare länk?

Om inte, här är en repris 😎

"Varje gång du drar dig till minnes en händelse, kan din hjärna förändra minnesbilden. Så när du minns händelsen långt senare kan minnet av den innehålla information som egentligen inte har något med händelsen att göra"

https://amp.svt.se/nyheter/vetenskap...-som-viskleken

Då kan inte Piotr minnas mycket då eftersom du ifrågasätter folks minnen som är bara ett par år gamla.
Citera
2021-12-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Aha! Så det är en och samma person det gäller. Då förstår jag också varför Sekretess 1 är struken och ersatt med 2. Då bör väl den felande vara Bs mamma?
Helt rätt, nu borde det vara alla barn och troligtvis B:s mamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du tvivlar på att det finns en make men kräver dennes bekräftelse på kvinnans uppgifter. En för dig fiktiv mans ord väger alltså tyngre än en uppgiftslämnare i tråden. Wow, du behöver verkligen professionell hjälp.

Vad trodde du om Barbys hypotes om den cyklande styckmördarälskaren nu då? Väntar med spänning på din ovärderliga input i den teorin, så Barby kan hjälpa polisen of course.

Det är såna här små ljusglimtar i en annars tragisk tråd och fall som man måste få lov att skratta åt. Tack Smurf, Barby och inte minst Gräsis! Varav två helt ovetande om sina bidrag till komiken.
Citera
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Sekretess A betyder att vissa uppgifter om den med sekretess 1 är sekretessbelagda för att inte den misstänkte ska få reda på dessa uppgifter.

Så A/1 avser samma person?
Citera
2021-12-14, 17:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Helt rätt, nu borde det vara alla barn och troligtvis B:s mamma.
Jag funderade, efter jag postat, om B också har målsägarbiträde trots hon är avliden.
Citera
2021-12-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Så A/1 avser samma person?
Ja
Citera
2021-12-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag funderade, efter jag postat, om B också har målsägarbiträde trots hon är avliden.
Vet ej, men det senaste ser man att sekretess 1 är överstruken och ersatt med sekretess 2
Citera
2021-12-14, 17:37
Medlem
Ny artikel från fakt.pl https://www.fakt.pl/wydarzenia/polsk...topnia/7gd9bej

Tidningen verkar ha kontaktat polisen för information. Dock är inte google translate helt tillförlitlig, så vore bra om dom polsktalande läsarna kan berätta.

Utdrag
– Obduktionen pågår fortfarande, så vi kan inte säga något. Varken om orsakerna till Beata Ratzmans död eller när kroppen ska överlämnas till familjen, säger Nils Norling, presstalesman vid Malmöpolisen, till Fakt. – Cezary R:s man är häktad. Han är misstänkt för det allvarligaste mordet med direkt uppsåt, för vilket han i Sverige bestraffas med högsta straff, det vill säga livstids fängelse – tillägger han
Senast redigerad av Heretic77 2021-12-14 kl. 17:43.
Citera
2021-12-14, 17:38
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Vet ej, men det senaste ser man att sekretess 1 är överstruken och ersatt med sekretess 2

Troligtvis felskrivet därför struket
Citera
2021-12-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan ställa sig den högst relevanta frågan hur pass bra minnesbilder du och din make egentligen har? Du har påstått en massa saker i dina inlägg, ge oss ett enda sakligt skäl till varför vi ska köpa dina olika påståenden?

Du läste kanske min tidigare länk?

Om inte, här är en repris 😎

"Varje gång du drar dig till minnes en händelse, kan din hjärna förändra minnesbilden. Så när du minns händelsen långt senare kan minnet av den innehålla information som egentligen inte har något med händelsen att göra"

https://amp.svt.se/nyheter/vetenskap...-som-viskleken

Varför mitt minne dåligt men Barby bra?
Citera
2021-12-14, 17:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag har googlat lite 😀. Det verkar vara åklagaren som för den avlidnes talan, så nej, inget målsägarbiträde. En dylik ska hjälpa den brottsutsatte och det blir ju lite svårt i det här fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in