2021-12-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det vore intressant om man fick se kurvorna för andra luftvägsvirus i samma diagram. Det skulle ge lite perspektiv. Folk testar sig i första hand vid symptom, men det är bara en liten del av fallen som visar sig vara Sars-Cov2. Det måste betyda att de flesta med symptom har något annat luftvägsvirus.
Generellt hhar de främst redann dålig grundhälsa!
Det som är intressant är att i början av plandemin fanns det nästan inga tester alls! Sen kom det tester som bara testade corona! Nu finns det tester som tester för corona och andra virus och helt plötsligt så har vi rekordinfluensa! Fishy? Yessir!
Citera
2021-12-23, 23:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast nu visar ju worldometers sars-cov2 och inte andra virus. Det går säkert att hitta den informationen hos respektive lands hälsomyndigheter.
En annan möjlighet vore att skalan för diagrammen med sars-cov-2 inte angav antalet, utan andelen av befolkningen. Då skulle man se att det inte var så förskräckligt många ens när kurvan går "spikrakt uppåt".

Jämför man med en normal virussäsong (influensa, förkylning, vinterkräk) är det ju inte ovanligt att 1/10 eller mer av en skolklass är sjuk i något virus, men det verkar aldrig ha varit i närheten av 1/10 av befolkningen som insjuknat i covid samtidigt.
Citera
2021-12-23, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är ju ingen hemlighet att många i plandemin dött på grund av läkarvården de inte fick! Eller på grund av morfinet de fick för mycket av…Och på grund av dåligt kalibrerade respiratorer..
¨
Ah, då fattar jag. Nej det är helt riktigt. Hade själv en släkting som nekades allt utom morfin där i början av pandemin. Oklart om han hade covid, det var i mars 2020. De tog bort droppet och nekade honom IVA, när han inte dog ändå på en vecka utan någon som helst näring eller vätska så satte de in mängder av morfin. "De skiter i mig nu", kommer jag ihåg att han sa. Inget roligt slut direkt.
Citera
2021-12-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
¨
Ah, då fattar jag. Nej det är helt riktigt. Hade själv en släkting som nekades allt utom morfin där i början av pandemin. Oklart om han hade covid, det var i mars 2020. De tog bort droppet och nekade honom IVA, när han inte dog ändå på en vecka utan någon som helst näring eller vätska så satte de in mängder av morfin. .
Ja det läskiga är att många äldre som hade förkylning eller influensa antogs ha corona och då isolerades de och nekades vettig vård! Morfin ger andnöd. Undrar om inte väldigt många av de som visades i TV med svår andnöd i Italien fått lite för mycket Morfin? Det itslienska TV inslaget fick många i panik!
Citera
2021-12-24, 00:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
¨
Ah, då fattar jag. Nej det är helt riktigt. Hade själv en släkting som nekades allt utom morfin där i början av pandemin. Oklart om han hade covid, det var i mars 2020. De tog bort droppet och nekade honom IVA, när han inte dog ändå på en vecka utan någon som helst näring eller vätska så satte de in mängder av morfin. "De skiter i mig nu", kommer jag ihåg att han sa. Inget roligt slut direkt.

Fullständigt vidrigt!
Citera
2021-12-24, 00:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja det läskiga är att många äldre som hade förkylning eller influensa antogs ha corona och då isolerades de och nekades vettig vård! Morfin ger andnöd. Undrar om inte väldigt många av de som visades i TV med svår andnöd i Italien fått lite för mycket Morfin? Det itslienska TV inslaget fick många i panik!
Vad gör du här?
Du tror inte på covid
Inte på vaccinen
Inte på pandemin.

Så vad gör du här?

Svara nu ärligt.
Citera
2021-12-24, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
En annan möjlighet vore att skalan för diagrammen med sars-cov-2 inte angav antalet, utan andelen av befolkningen. Då skulle man se att det inte var så förskräckligt många ens när kurvan går "spikrakt uppåt".

Jämför man med en normal virussäsong (influensa, förkylning, vinterkräk) är det ju inte ovanligt att 1/10 eller mer av en skolklass är sjuk i något virus, men det verkar aldrig ha varit i närheten av 1/10 av befolkningen som insjuknat i covid samtidigt.

Be careful for what you wish for.
Citera
2021-12-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vad gör du här?

Så vad gör du här?
Vad gör du själv här?

Du tror på covid-trots att det mest är ett annat namn på lunginflammation!
Du tror på vaccinen - trots att de fungerar dåligt
Du tror på pandemin-trots att det inte är en pandemi i egentlig mening

Så vad gör du här?
Citera
2021-12-24, 00:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är just sådant här som gör att jag får ont i magen. Alla är fria att välja så länge de väljer rätt.

Citat:
Det fetade, "Det kan väl inte vara ett TVÅNG för läkare att rekommendera något, som de inte tror är bäst för deras egen patient?"

Ytterst problematiskt om det är ett politiskt snarare än medicinskt beslut att läkare måste rekommendera vaccin till alla.

Jag är inte övertygad om att det är bättre ju fler som vaccinerar sig. I grupper med hög naturlig immunitet och låg risk för allvarlig sjukdom finns ingen anledning att ensidigt argumentera för vaccin. Det är som om regeringen tror att det är en tävling där landet med högst vaccinationsgrad vinner de internationella olympiska spelen i vaccintäckning. De jagar pinnar, de bryr sig inte om det medicinska. Riktigt skamligt tycker jag, nu när vi har en ny statsminister och allt som nog bara vill visa muskler och imponera. Och skryta. Då var det nog bättre med tidigare statsministerns mer lugna och ödmjuka hållning inför något han själv inte var expert på. Nuvarande är ekonom gift med en ekonom så naturvetenskap är inte hennes styrka heller, men trots det ska hon nu när det värsta verkar vara över ändå ta i med hårdhandskarna och ensidigt propagera för maximal vaccinationstäckning. Trots att hon fattar nada om sånt. Det maximala är knappast det optimala. Det borde handla om balans och sans och inte vaccinextremism. Hennes extremistiska dragning är oroväckande. Vi är inte längre individer vars individuella val respekteras utan förväntas fungera som marionetter.

Läkaren som avrådde från att vaccinera barnen var sannolikt mer balanserad och kunnig, men förnuftet röst ska tydligen tystas så läkaren stängdes av och får inte träffa studenter. Det låter oroväckande. Han har vad jag förstår handlat efter god medicinsk sed, men mot regeringens policy. Han tystas. Får mig bara känna mer och mer avsmak för vaccingalenskapen. För mycket och för lite skämmer allt. Regeringen kör oss raka vägen ner i förmycket-diket.

Jo, jag är ju absolut inte någon konspirationsteoretiker, men jag fick faktiskt också lite ont i magen av detta. En läkare måste ju få gå på sitt eget kunnande, och som jag skrev förut - han måste få välja det alternativ, som han enligt vetenskap och beprövad erfarenhet kommer fram till är bäst för JUST HANS PATIENT PERSONLIGEN. Annars måste han ju göra våld på sig själv. Låter inte klokt?

Dessutom GÖDER ju sådana här händelser alla de verkliga konspirationsteoretikerna! Det är som någonting ur en sådan där skräckfilm, där aliens har tagit över Pentagon, och alla människor ska förvandlas till zoombies. Om någon läkare - eller annan - försöker arbeta emot det, så blir han avstängd. Eller instängd i en dungeon. Eller likviderad! Jag kan tänka mig att just alla konspirationsteoretiker känner igen narrativet nu och blir ÄNNU MER anti-vaxx.

Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Det fetmarkerade gäller ALLA BARN, hur många barn tror du har dött i Sverige av Covid?
Hur många tror du ens har hamnat på IVA?

10 döda barn i Sverige av Covid under hela pandemin... så nu vaccinera alla?

Det gäller inte alla barn, en del sjukliga och handikappade barn har blivit sjuka och dött. Kommer ihåg en 14-årig handikappad pojke i början av pandemin, mamman gick ut i tidningarna. Pojken satt hopsjunken och inkrökt i sin rullstol, och får man en infektion i lungorna då så har man inga goda chanser. I sådana fall ska barnen naturligtvis ha vaccin, men det kan även finnas andra indikationer, som övervikt, dåligt immunförsvar, vissa kroniska sjukdomar (tänk CF).

Men den allmänna rekommendationen att vaccinera barn, den handlar om att minska smittspridningen i hela samhället, och skydda vården från kollaps. Inget annat.

Framför en allmän vaccination av barn, så hade jag sett att vi hade stängt skolorna och hållit efter barnen mer, så att de inte kunde bli smittade och smitta så mycket. Det hade varit mycket bättre än att spruta i dem ett nytt vaccin.

OM barnen ska vara i skolan, så behövs nog vaccinet, tyvärr... Men på en rak fråga från en förälder: "rekommenderar ni att min son vaccineras, om vi nu tänker på hans bästa?", så måste ju läkaren få svara nej.
Senast redigerad av Merwinna 2021-12-24 kl. 00:37.
Citera
2021-12-24, 00:47
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag är ju absolut inte någon konspirationsteoretiker, men jag fick faktiskt också lite ont i magen av detta. En läkare måste ju få gå på sitt eget kunnande, och som jag skrev förut - han måste få välja det alternativ, som han enligt vetenskap och beprövad erfarenhet kommer fram till är bäst för JUST HANS PATIENT PERSONLIGEN. Annars måste han ju göra våld på sig själv. Låter inte klokt?

Dessutom GÖDER ju sådana här händelser alla de verkliga konspirationsteoretikerna! Det är som någonting ur en sådan där skräckfilm, där aliens har tagit över Pentagon, och alla människor ska förvandlas till zoombies. Om någon läkare - eller annan - försöker arbeta emot det, så blir han avstängd. Eller instängd i en dungeon. Eller likviderad! Jag kan tänka mig att just alla konspirationsteoretiker känner igen narrativet nu och blir ÄNNU MER anti-vaxx.

Det gäller inte alla barn, en del sjukliga och handikappade barn har blivit sjuka och dött. Kommer ihåg en 14-årig handikappad pojke i början av pandemin, mamman gick ut i tidningarna. Pojken satt hopsjunken och inkrökt i sin rullstol, och får man en infektion i lungorna då så har man inga goda chanser. I sådana fall ska barnen naturligtvis ha vaccin, men det kan även finnas andra indikationer, som övervikt, dåligt immunförsvar, vissa kroniska sjukdomar (tänk CF).

Men den allmänna rekommendationen att vaccinera barn, den handlar om att minska smittspridningen i hela samhället, och skydda vården från kollaps. Inget annat.

Framför en allmän vaccination av barn, så hade jag sett att vi hade stängt skolorna och hållit efter barnen mer, så att de inte kunde bli smittade och smitta så mycket. Det hade varit mycket bättre än att spruta i dem ett nytt vaccin.

OM barnen ska vara i skolan, så behövs nog vaccinet, tyvärr... Men på en rak fråga från en förälder: "rekommenderar ni att min son vaccineras, om vi nu tänker på hans bästa?", så måste ju läkaren få svara nej.

Det här ihopkoket som dom kallar vaccin stoppar ju inte smittspridningen alls, vaccinerade har sjukt höga virus-halter som kan smittas även om personen inte blir sjuk.
Vaccinet stoppar INTE smittspridning!
btw
Citat:
Vi har så langt ikke sett eksempler på smittespredning fra uvaksinerte i Bodø

Vaccinet medför sig en massa risker, vaccinet sänker endast risken att bli allvarligt sjuk.
Barn blir inte allvarligt sjuka ju så dom behöver ju verkligen inte det skyddet.

Trycket på vården har gått ner det var 400 på IVA i våras igår var det 88.
Senast redigerad av FashionMonster 2021-12-24 kl. 00:54.
Citera
2021-12-24, 00:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Det här ihopkoket som dom kallar vaccin stoppar ju inte smittspridningen alls, vaccinerade har sjukt höga virus-halter som kan smittas även om personen inte blir sjuk.
https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/KzaGp4/pandemien-er-som-en-brann-det-gjelder-aa-slukke-smaa-utbrudd-saa-tidlig

Vaccinet medför sig en massa risker, vaccinet sänker endast risken att bli allvarligt sjuk.
Barn blir inte allvarligt sjuka ju så dom behöver ju verkligen inte det skyddet.

Trycket på vården har gått ner det var 400 på IVA i våras igår var det 88.

Länken funkar inte.

Som sagt, jag tror på vaccinet i största allmänhet om vi ska få slut på pandemin någon gång, MEN så som med den här läkaren, får det inte gå till. Det är ju då även den förnuftigaste personen, kan börja fundera över dolda, ondskefulla agendor...
Citera
2021-12-24, 01:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Hur ska man nu kunna lita på någon läkare om de som vågar säga vad de tycker stängs av? Kvar blir då bara fega medlöpare.

Vad gäller grogrund för konspirationer bör man veta att Facebooks grundare med fru några år innan pandemin deklarerade som sitt mål att åtgärda alla sjukdomar innan århundradets slut. Det låter väl inte som hybris? Covid är bara början.
Facebook's founder Mark Zuckerberg and his wife Priscilla Chan have pledged $3bn (£2.3bn) to fund medical research over the next decade.

At a press conference in San Francisco, they said their ultimate goal was to "cure, prevent or manage all diseases by the end of the century".

The funds will be distributed by the Chan Zuckerberg Initiative, which they created in December 2015.
https://www.bbc.co.uk/news/technology-37435425

Citat:

Om barn har lätt att smittas i skolmiljö borde de flesta ha hunnit vara smittade vid det här laget och ha naturlig immunitet som dämpar spridningen. Då har nog inte vaccinet så stor effekt. Dessutom borde man ta sig en ordentlig funderare över det etiska i att vaccinera barn för andras skull. Inte undra på om läkare reagerar och avråder.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-24 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in