2021-12-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mitt på dan ägde detta rum har jag fått höra av initierade källor. Det tar tid att ta sig dit också och förbereda. Så visst var det en udda tidpunkt för att träna fotboll mitt på blanka fredagen.

Hon hade tydligen inget jobb att sköta?
Du har i tio års tid, i tråd efter tråd efter tråd, rackat ner på kvinnor. Vare dig de varit mordoffer eller annat. Hur orkar du? BR är död och kan inte bemöta dig i tråden, eller CR i rätten CR får åtminstone tala för sig i en rättegång. Att du ens klarar att se dig i spegeln.

Initierade källor?
Citera
2021-12-23, 21:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Mitt på dan ägde detta rum har jag fått höra av initierade källor. Det tar tid att ta sig dit också och förbereda. Så visst var det en udda tidpunkt för att träna fotboll mitt på blanka fredagen.

Har du hört talats om semesterdagar eller kompledighet?
Citera
2021-12-23, 21:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag vet att det är OT men vill önska ALLA deltagare i tråden en riktigt God Jul. Vi som finns kvar här i jordelivet kan fira men en trogen mamma rycktes bryskt bort ifrån sina barn alldeles för tidigt. Inga klappar från mamma i år. Skänker dom en tanke med...

CR kan ,"fira" hur fan han vill. Hoppas han gillar julmaten i häktet
God Jul på dig med!
Ja, de arma, stackars barnen...allt inkråm knyter sig när jag tänker på dem. Hur ska de någonsin kunna se fram emot en jul?
Citera
2021-12-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka jobbtider har en städerska?

På det företaget där B arbetade är arbetstiderna på dagtid.

Jag tror att de vanligaste arbetstiderna är mellan kl 9-15.
Citera
2021-12-23, 22:04
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Må-fr eller ingår helgjobb tro? I så fall är det ju inte det minsta underligt att vara ledig en fredag, vilket man så klart kan vara om man jobbar må-fr också.
Citera
2021-12-23, 22:10
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
God Jul på dig med!
Ja, de arma, stackars barnen...allt inkråm knyter sig när jag tänker på dem. Hur ska de någonsin kunna se fram emot en jul?

Ja hoppas alla får en trevlig jul.

Förhoppningsvis har och får barnen omtänksamma människor omkring sig som ser till att det blir så bra som det kan.
Citera
2021-12-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Må-fr eller ingår helgjobb tro? I så fall är det ju inte det minsta underligt att vara ledig en fredag, vilket man så klart kan vara om man jobbar må-fr också.
Beror på! Vissa kontor städas kvällstid, andra tidiga morgnar, vardagar, helger. Det ser olika ut, beroende på beställarens önskemål och arbetsplatsens övriga verksamheter. Och även om det används bullriga maskiner vid städningen.
Citera
2021-12-24, 01:34
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Du har lyckats göra ett garnnystan till en trasselsudd. Han har erkänt att han orsakat hennes död, men vi vet inte om han tagit livet av någon människa
DU vet inte, men troligtvis ALLA ANDRA
Tror du verkligen att C gillar häktet så mycket att han väntar två månader med att erkänna att han orsakat att B miste livet om han inte tagit det?
Upprepa vad du själv skrivit - det fetade - måååånga gånger så kanske poletten trillar ner så småningom även hos dig.

Enda anledningen till att besöksförbud avslogs var att de delade lägenhet. Det är inte juridiskt möjligt att förvägra någon tillträde till sin bostad.

Citat:
Citat:
Citat:
Han har erkänt att han orsakat hennes död, men vi vet inte om han tagit livet av någon människa.

Att ofrivilligt orsaka någons död är väl inte samma sak som att ta livet av någon?

Tack för att du verkar ha kommit till insikt till slut. Det finns alltså hopp även för dig.

...
...
Mitt intryck av dig är att du inte är helt ointelligent, men när du gör ful-citeringar = plockar en liten del av andras inlägg (utan att markera det) för att göra en billig poäng är det riktigt lågt.
Jag infogade Sybels ursprungliga inlägg (oredigerat) i början för jämförelsens skull.
Nu kommer vi till min fråga. Uppfattade inte du att Sybel parafraserade dig? Så uppfattade jag det i alla fall.
SO: https://svenska.se/so/?sok=parafras&pz=4
Senast redigerad av Drooid 2021-12-24 kl. 01:53.
Citera
2021-12-24, 01:51
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Tror du verkligen att någon i tråden tror på uppgifterna från dina "initierade källor" ?
Varför sätta ett frågetecken efter ett påstående?
Citera
2021-12-24, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Och ändå så sparkade hon fotboll mitt på blanka dan?

Var hon sjukskriven?
Citera
2021-12-24, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Ratzman Polskt? Låter mer Tysk Judiskt?

Jag förstår inte riktigt varför etnicitet, nationalitet och/eller religion alltid ska vara relevant och "on topic" på fb. Ratzman är förmodligen ett polskt-judiskt namn (https://jri-poland.org/)
Så C har sannolikt haft förfäder med denna bakgrund. So what? Jag tror knappast att det faktum att han förorsakat sin (ex) frus död på ett eller annat sätt, beror på att han är polsk/katolik/jude. Dödligt våld i nära relationer är något som över hela världen främst drabbar kvinnor, oavsett etnicitet eller religion.
Citera
2021-12-24, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tankar kring julmaten? Den är bättre i häktet än i arresten. Han får nog en liten jultallrik med både en bit skinka och lite sill. Men ingen snaps. God Jul på dig också Gräset.

Tack men jag tänkte mer på hypotesen om en sorglig olycka i samband med gräl. Det går väl inte att utesluta att paret grälade otroligt mycket eftersom de verkar ha haft en väldigt destruktiv relation på sluttampen och under det allra sista grälet dom hade så urartade allt helt och hållet?

Teorin om en tragisk olyckshändelse är inte så avancerad, paret skriker och skäller på varandra och viftar med armarna och knuffas men sen råkar B falla bakåt med oönskad konsekvens och avlider när hon slår i bakhuvudet?

Vad som hände efter detta hypotetiska scenario går också att spekulera i men att C kan ha drabbats av panik när han insåg vad som hänt är väl ingen orimlig tanke? Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in