2021-12-23, 14:41
Medlem
fittslems avatar
Triangeln (som jag nämde tidigare) bröts till uppsidan och Bitcoin med hela marknaden fick sig ett uppsving. Det ska dock upp mer innan man vågar säga att vi är riktigt bull igen.

Nu är det Jul och ledigheter, hur tror ni marknaden påverkas?
Citera
2021-12-23, 15:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

En nergång pga deklaration i usa kan vi nog glömma då den lär vara inprisad sedan länge vid det här laget iaf.
Citera
2021-12-23, 16:01
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Triangeln (som jag nämde tidigare) bröts till uppsidan och Bitcoin med hela marknaden fick sig ett uppsving. Det ska dock upp mer innan man vågar säga att vi är riktigt bull igen.

Kritiskt just nu för btc om vi ska gå högre. Vi behöver hålla den här zonen.
Jag är tveksam.

Dessa tider så beskrivs marknaden så som att alla "proffs" harr plockat sina bonusar och tagit sin profit för 2021. Och åkt på julfirande m.m och är tillbaka nästa år.
Det innebär för marknaden att det är låg volym och hög volaitet, mycket hopp och många likviditioner, det är nu som retailers har tid och trada.

Mitt råd är att kom tillbaks 2021 om du inte förstår situation.

Ha en bra jul 👍
Citera
2021-12-23, 20:35
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Det stiger nu sakta 50k är inget motstånd.
Vad var det jag sa...?
Citera
2021-12-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Botten kan lika bra vara på 20k.

Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Tror fortfarande på bulltrap.

DUMP IT

3hits to the high

HnS pattern

Variations on the theme, M formantion DROP IT

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det du inte verkar förstå är att botten kan vara på 40k, men den kan även va på 30k eller 25k.
I början av en stor nergång är många i förnekelsestadiet. Vi såg det i våras och vi såg samma sak för 1 månad seda.
62k- its just a dip
59k- its just a dip
56k - its just a dip
52k- its just a dip
47- its just a dip

Vid ett sådnat här tillfälle är ju risken att det bara fortsätter ner.
Har ännu inte sett något tecken på att priset går sidledes, det går fortfarande ner.

Jag sa att jag skulle återkomma om några veckor till era domedagsprofetior gubbs.
Hann bara gå någon dag. Ska Madzen stänga sin short, eller ge tillbaka alla profits på vägen upp?
Citera
2021-12-23, 21:04
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jag sa att jag skulle återkomma om några veckor till era domedagsprofetior gubbs.
Hann bara gå någon dag. Ska Madzen stänga sin short, eller ge tillbaka alla profits på vägen upp?

Jag håller den tills vi stänger över 50 ema på daily timeframe med conf.

Men att posta massa skit utan att ha confermation på grejorna är ju inte så bra Rickhard. Vi får se vad som händer det är inte klart ännu. MM har byggt gott med shorts över 49k range så du kan bli duktig biten i röven
Grinchen äger den här marknaden, inte tomten.

Sen förstår jag inte varför du alltid ska uttrycka dig efter saker och ting har hänt. Men you tell me?
Citera
2021-12-23, 21:14
Medlem
Citat:

Vi inser att vi kan ha fel, men på dig lät det som allt var så säkert att man inte ska behöva vänta 2-3 år om man råkar köpa toppen, som skett alla halveringar innan.

Investerar man långsiktigt på flera år behöver man inte bry sig mycket om priset men tänker man kortsiktigt, veckor eller månader, så måste man tänka på risk vs reward.

Sätter man in 50k och priset går ner ner ner i 3 månader har man itne så mycket val än att fortsätta hålla.
Citera
2021-12-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Jag håller den tills vi stänger över 50 ema på daily timeframe med conf.

Men att posta massa skit utan att ha confermation på grejorna är ju inte så bra Rickhard. Vi får se vad som händer det är inte klart ännu. MM har byggt gott med shorts över 49k range så du kan bli duktig biten i röven
Grinchen äger den här marknaden, inte tomten.

Sen förstår jag inte varför du alltid ska uttrycka dig efter saker och ting har hänt. Men you tell me?

Yäyä. Driver lite med er för jag tycker det är kul att ni postar mega bearish price predictions på botten, ordagrant.
Därför man ska va contrarian.

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vi inser att vi kan ha fel, men på dig lät det som allt var så säkert att man inte ska behöva vänta 2-3 år om man råkar köpa toppen, som skett alla halveringar innan.

Investerar man långsiktigt på flera år behöver man inte bry sig mycket om priset men tänker man kortsiktigt, veckor eller månader, så måste man tänka på risk vs reward.

Sätter man in 50k och priset går ner ner ner i 3 månader har man itne så mycket val än att fortsätta hålla.

Helt rätt. HODL is the way.
Citera
2021-12-23, 23:44
Medlem
Citat:
Yäyä. Driver lite med er för jag tycker det är kul att ni postar mega bearish price predictions på botten, ordagrant.
Därför man ska va contrarian.

Helt rätt. HODL is the way.
Äsh, vi behöver inte tjafsa om botten. Roligt att BTC tagit sig över 50k igen.

God jul på dig
Citera
2021-12-24, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Äsh, vi behöver inte tjafsa om botten. Roligt att BTC tagit sig över 50k igen.

God jul på dig

Tvärtemot dina piruetter här i tråden så har nu priset gått upp, och då är du glad fast du i flera veckor sagt att priset snart ska gå ner till under 10K, och att vi är i en begynnande björnmarknad. Ja man ska inte förvåna sig tydligen.
Citera
2021-12-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tvärtemot dina piruetter här i tråden så har nu priset gått upp, och då är du glad fast du i flera veckor sagt att priset snart ska gå ner till under 10K, och att vi är i en begynnande björnmarknad. Ja man ska inte förvåna sig tydligen.
Inte än, men sen Klart jag är glad för nu stiger altcoinsen. När BTC kraschat 80% så är ju bull market redan över och då även för altcoinsen. Vi är inte där än. Står fast vid att toppen för BTC redan är nådd. Det återstår att se om det är rätt eller fel.
Citera
2021-12-24, 01:05
Medlem
Jag tror vi ska upp till 52k, för att sedan ta en vända ner till 42k igen innan det bär iväg uppåt. Tror också att ju längre vi ligger och konsoliderar mellan 42 -52k, desto bättre är det för priset på längre sikt. Skulle bli glad om det inte blir ett break över 52k förrän i slutet av januari eller så.

Det ser väldigt likt ut vad som utspelades i somras mellan 30-40k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in