Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Jag följer inte bara honom. Problemet med såna som Leaston är att man tror på ett helt annat scenario utan uppbackning av tidigare händelser. Börsen har alltid betett sig liknande som förut. Alla marknader har någon form av cykler. Det finns bear market på börsen också. Så länge krypto är lika volatil så har inget förändrats egentligen. Vi får fortfarande 30-40% korrektioner i en bull market precis som vi fått under tidigare bull markets. Det är inte samma blow off tops, men mycket är fortfarande liknande. FOMO överallt. Man borde vara försiktig med att vara för optimistisk. Plocka hem lite vinster så man har pengar vid sidan när allt dippar igen, för det kommer det göra. Det är bara en fråga om när.
Om du vill följa en framgångsrik trader som är helt opartisk och bara går efter det han ser på graferna så sök på "Cameron Fous" på YT. Han har bevisat att han har väldigt bra koll på när det är dags att ta hem lite vinst. Han är varken bear eller bull. Han kan köpa allt från BTC till XRP utan att bli känslomässigt involverad. Han är väldigt hård i mun vilket jag gillar. Gillar inte fanboys av någon krypto för dom går bara efter sina känslor.
https://www.youtube.com/user/cascfo
Jo helt klart måste man ta med tidigare händelser i beräkningarna. Nog har vi cykler, och som du säger kommer vi ju dippa rejält någon gång i framtiden. Frågan är när samt om det är från 50k ner till 30k eller om det är från 100k ner till 60k. Det jag tror är att crypto, från och med denna cykel blivit lite frånkopplad från tidigare cykler då halveringarna var något som styrde. Nu är det nog mer likt börsen där världsekonomi, presidentval och annat påverkar kursen.
Är väldigt försiktigt optimistisk just nu. Tror personligen inte vi har sett slutet på den här nedgående trenden. Har tagit lite vinst i några alts idag. Kommer inte börja köpa in mig i varken BTC eller alts nu då det känns allt för osäkert. Har satt upp ett veckospar inför 2022 långsiktigt som jag ska hålla mig till.
Tack! Har sett lite med honom tidigare och tycker han är underhållande och känns ha bra koll.