Vi vet att Lena brutalt berövades livet, men det är fortfarande oklart om hur hennes mördare dog. Det finns trådläsare som fått veta hur det gick till och vem som hittade honom avliden. Eftersom det fanns en misstanke om att SD kunde ha bragts om livet är det olyckligt att det inte offentliggjorts hur han tog sitt liv. Jag och kanske flera funderar nog på om SD blev tvingad att ta självmord och fick lite hjälp.
Tydligt för de som har följt tragiken är att HD, SOA och JG skyddade SD. Kanske det t o m finns bevis i den nedlagda förundersökningen gällande HD:s eventuella medverkan och stora slasken. Jag hoppas verkligen att det pågår en undersökning om hela utredningen i det tysta.
Imorgon är det julafton - en högtid då Lena sannolikt skulle ha varit sprudlande och tillverkat kreativa julinriktade GC-gåtor, bakat, skrattat och stressat runt för att hinna slå in julklappar till sina älskade barn som för fjärde gången får fira jul utan sin mamma. Det finns även två andra barn som genomgå sin första jul utan sin pappa. Tänker på dem alla.
Jag hoppas Lenas barn inte bryr sig om HD:s empatilösa beteende då hon åter fuskloggade Lenas cacher efter hennes död och för att hon valde att flytta tillbaka till huset där färgen Soft har målats på väggarna av SD.
Vi vet att Lena brutalt berövades livet, men det är fortfarande oklart om hur hennes mördare dog. Det finns trådläsare som fått veta hur det gick till och vem som hittade honom avliden. Eftersom det fanns en misstanke om att SD kunde ha bragts om livet är det olyckligt att det inte offentliggjorts hur han tog sitt liv. Jag och kanske flera funderar nog på om SD blev tvingad att ta självmord och fick lite hjälp.
Tydligt för de som har följt tragiken är att HD, SOA och JG skyddade SD. Kanske det t o m finns bevis i den nedlagda förundersökningen gällande HD:s eventuella medverkan och stora slasken. Jag hoppas verkligen att det pågår en undersökning om hela utredningen i det tysta.
Imorgon är det julafton - en högtid då Lena sannolikt skulle ha varit sprudlande och tillverkat kreativa julinriktade GC-gåtor, bakat, skrattat och stressat runt för att hinna slå in julklappar till sina älskade barn som för fjärde gången får fira jul utan sin mamma. Det finns även två andra barn som genomgå sin första jul utan sin pappa. Tänker på dem alla.
Jag hoppas Lenas barn inte bryr sig om HD:s empatilösa beteende då hon åter fuskloggade Lenas cacher efter hennes död och för att hon valde att flytta tillbaka till huset där färgen Soft har målats på väggarna av SD.
Det är så mycket som bara sopats bort.
Varför detta hysch hysch?
Jag tror som sagt att Stefan inte frivilligt tog sitt liv. Det mest vettiga och naturliga gade varit att familjen gått ut och öppnat upp, för att det inte ska bli märkliga antaganden.
Tystnaden bär också ett svar.
Det hade väl varit naturligt om (med största sannolikhet) soa, gått ut och berättat om vad som hände, att han själv blev misstänkt för att ha dödat Stefan, mitt i det hemska att hans älskade Svärson dömts. Hade myndigheterna gjort rätt, plockat in hlnom i häktet, skulle han levt idag och barnen fått ha sin pappa kvar.
Jag kan inte förstå allt hemlighetsmakeri, särskilt inte med tanke på allt som framkommit under förundersökningen, Stefans skeva humor, att balansera mellan sanningar och lögner
Ingen annan utväg än mord? Om det nu var som du påstår så kunde paret D lagt alla korten på bordet inför varandra och de kunde ha polisanmält Lena. Krävt en samtalskonfrontation hos polisen. Då skulle det också framkomma vem som stalkade vem... Men paret D var så måna om sin fasad så jag tror knappast att de hade sett det som ett alternativ.
Med SDs sätt att hantera situationen och sitt privatliv blev de i stället hela Sveriges egendom inpå bara kroppen. För att inte tala om att bli hela Flashbacks favoritidioter.
Om de hade polisanmält henne så hade hon polisanmält hotet mot henne och sonen. Det visste SD mycket väl eftersom hot om det var ett av sätten hon tvingade till sig ungänge på det sista året.
Jag tror som sagt att Stefan inte frivilligt tog sitt liv. Det mest vettiga och naturliga gade varit att familjen gått ut och öppnat upp, för att det inte ska bli märkliga antaganden.
Det hade väl varit naturligt om (med största sannolikhet) soa, gått ut och berättat om vad som hände, att han själv blev misstänkt för att ha dödat Stefan, mitt i det hemska att hans älskade Svärson dömts. Hade myndigheterna gjort rätt, plockat in hlnom i häktet, skulle han levt idag och barnen fått ha sin pappa kvar.
Jag kan inte förstå allt hemlighetsmakeri, särskilt inte med tanke på allt som framkommit under förundersökningen, Stefans skeva humor, att balansera mellan sanningar och lögner
Det tror inte jag. Jag tror inte att han klarat av att sitta 18 år i fängelse. Det visste han. Även om han varit häktad så hade han hittat ett sätt att avsluta sitt liv.
Jag har alltid tolkat mordet på Lena som en sorts kärleksförklaring från Stefan till Hanna, Ett slags offer.
Typ, se vad jag har gjort för dej Hanna och kärleken våran, Men samtidigt var Stefan en konstigt ihopskruvad person så mordets motiv kan egentligen vara precis vad som helst, men att han var expert på att tolka in saker fel hela tiden råder det inget som helst tvivel från min sida.
Ganska klart är det så tongångarna gick. Så skruvad som SD var så körde han sitt race på det sätt han tyckte skulle fungera. Han hade ju pratat tidigare flera gånger där han tyckte att död var ett sätt att göra sig av med problem.
Även gällande sin egen familj. Var det bara prat, eller var det så SD tänkte gällande problemlösning? Jag tror på det senare. Han var mycket farlig i pressat läge och tiden runt 11e Maj och 14e Maj var han bevisligen sammanbiten och stirrig. Det har vittnen berättat. Söndagen den 13e Maj ansvarade han för en gatuloppis och det undgick ingen att han var stirrig och sammanbiten då.
Någonstans läste jag ett meddelade från HD till JS efter att Lena försvann, som lyder ungefär så här: "Vad har han NU gjort?"...och syftade alltså på SD.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-23 kl. 17:15.
Kanske var det såhär den 28e Maj kl 11.00 när domen föll?
"Du har försatt oss i familjen i stora svårigheter och levererat lögner i 20 år. Vi som såg dig som den son vi aldrig fick. Vi trodde på dig, att du var oskyldig till mordet på Lena! Vi VILLE tro det men vi hade fel. Här: Ta detta (snara /gevär). Gå ut i skogen och gör det enda rätta = gör slut på dig!"
Tiilägg: Samma dag som självmordet skedde så skrev en person här på Flashback att SD hade skurit halsen av sig, vilket jag betvivlar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-23 kl. 17:12.
Hon ombesörjer att huset är kvar, SD snickrar ett nytt däck åt hennes Jacuzzi.
Nu bor hon där och slipper ett päron till farsa firar jul.
.. "och för att hon valde att flytta tillbaka till huset där färgen Soft har målats på väggarna av SD."
HD kanske gjorde en copy cat även där?
Dvs målade över väggfärgen i förväg med SD kvar i huset.
Likt han gjorde en gång i tiden.
På vårkanten 2019 vill hon att åtal ska väckas så hon slipper honom.
Två månader senare till SD: "Saknar dig.
- Vill bli omhållen av dig. Känna din värme."
Det är rena farsen.
Citat:
11 juni 2019
HD: Blir matlagning nu istället. Målning senare.
-Kommer snart
-Sätt på två koppar kaffe.
12 juni 2019
HD: Är hos dig och tänker måla.
(..)
- Vad gör du? Saknar dig.
- Vill bli omhållen av dig. Känna din värme.
(Ab 165)
Verkar som att precis all info tvärstoppas när ett fall slutar med självmord och sk utökat självmord - eller rent av blir ett mord på hela familjen. Som i Bjärredfallet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-23 kl. 17:22.
Verkar som att precis all info tvärstoppas när ett fall slutar med självmord - eller rent av blir ett mord på hela familjen. Som i Bjärredfallet.
Ja, parallellerna är många, tack och lov tog han inte familjen med sig.
Med tanke på hans stress i hovrätten och våndan inför domkraftskaftsavslöjandet, så är det konstigt att han inte bevakades. Trodde hans polispolare så hårt på att han skulle klara sig undan i hovrätten?
"Vi får inte övervaka någon oskyldig hur som helst, det är kränkande"
Hur kränkande är det inte för LWs ex och barnen att HD nu återtagit sitt fort..att Steffe fick leka ute i det fria, trots allt som förbisågs av B. LIN*EN, som valde att fria SD. På grund av soas kontakter, det är min övertygelse. Med en annan domare hade han suttit på livstid, så även HD, SOA & BA
Ganska klart är det så tongångarna gick. Så skruvad som SD var så körde han sitt race på det sätt han tyckte skulle fungera. Han hade ju pratat tidigare flera gånger där han tyckte att död var ett sätt att göra sig av med problem.
Även gällande sin egen familj. Var det bara prat, eller var det så SD tänkte gällande problemlösning? Jag tror på det senare. Han var mycket farlig i pressat läge och tiden runt 11e Maj och 14e Maj var han bevisligen sammanbiten och stirrig. Det har vittnen berättat. Söndagen den 13e Maj ansvarade han för en gatuloppis och det undgick ingen att han var stirrig och sammanbiten då.
Någonstans läste jag ett meddelade från HD till JS efter att Lena försvann, som lyder ungefär så här: "Vad har han NU gjort?"...och syftade alltså på SD.
Citat:
"Vad har han gjort" är citatet och återges av JS i förhör.
Finner det intressant ihop med "hoppas hon är död".
1. Jag tror helgen innan var öronmärkt för mord och USA-resan är deadline. Hon reser bort och har alibi.
Men SD ballar ur och därför skickar han och önskar HD trevlig resa direkt efter på natten.
2. Jag tror att HD är i sitt det-hoppar-grodor-ur-munnen-tillstånd när hon säger "Vad har han gjort". Att hon tänker högt.
För att jag tror att HD är informerad av SD redan på natten, men att hon inte vet detaljer och SD var kanske inte ens på det klara om hon var död.
Därav säger hon även "hoppas hon är död" på morgonen.
HD är omtumlad, ter sig smått euforisk när hon far genom känslor och funderar på vad det ska innebära för henne.
Förstummad, förvånad?
Hur drivande än über-tjatiga anstiftarinnan T var så var hon förvånad när det väl skedde.
"(..) även om hon sagt att det är det enda sättet, hon har märkt på mej att jag verkligen på ett sätt liksom, inte har velat göra det, men att det inte funnits någon annan utväg, så tror jag fortfarande inte riktig att hon trodde att jag skulle göra det.
Så när jag sa det så blev hon nog rätt så förstummad, eller hur jag ska uttrycka mig, att hon frågade om det verkligen var sant, frågade om jag visste om hon verkligen var död.
Och då sa jag att jag inte var helt säker på det, men hoppades på det.
Och då sa hon att... men om hon inte är det då kommer ju allt skita sej.
Men så sa hon att.. Men vi har varandra nu iallafall sa hon då.
"Vad har han gjort" är citatet och återges av JS i förhör.
Finner det intressant ihop med "hoppas hon är död".
1. Jag tror helgen innan var öronmärkt för mord och USA-resan är deadline. Hon reser bort och har alibi.
Men SD ballar ur och därför skickar han och önskar HD trevlig resa direkt efter på natten.
2. Jag tror att HD är i sitt det-hoppar-grodor-ur-munnen-tillstånd när hon säger "Vad har han gjort". Att hon tänker högt.
För att jag tror att HD är informerad av SD redan på natten, men att hon inte vet detaljer och SD var kanske inte ens på det klara om hon var död.
Därav säger hon även "hoppas hon är död" på morgonen.
HD är omtumlad, ter sig smått euforisk när hon far genom känslor och funderar på vad det ska innebära för henne.
Förstummad, förvånad?
Hur drivande än über-tjatiga anstiftarinnan T var så var hon förvånad när det väl skedde.
"(..) även om hon sagt att det är det enda sättet, hon har märkt på mej att jag verkligen på ett sätt liksom, inte har velat göra det, men att det inte funnits någon annan utväg, så tror jag fortfarande inte riktig att hon trodde att jag skulle göra det.
Så när jag sa det så blev hon nog rätt så förstummad, eller hur jag ska uttrycka mig, att hon frågade om det verkligen var sant, frågade om jag visste om hon verkligen var död.
Och då sa jag att jag inte var helt säker på det, men hoppades på det.
Och då sa hon att... men om hon inte är det då kommer ju allt skita sej.
Men så sa hon att.. Men vi har varandra nu iallafall sa hon då.
Myndighetsförfall och Laxbralla-Hanna i höjden och eftermäle..
Jag tror det är hon som "mmm" i sängen när hon är ledsen.. pinsam fyraåring (Hanna Davidsson).
Man får exakt vad man förtjänar - Hanna som är rik som en trollvårta (Jag vet varifrån den kommer).
"Prince of the Dawn-joda" - Stefan Davidsson, vad hade världen varit utan ett gott skratt.