Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Jag tror att HDs krav för att återförenas med SD var att han bröt all kontakt med LW.
Det behöver du inte ens betvivla, ses i chatt med JG. Han måste sluta tänka på henne och livslångt kontaktförbud gällde.
Trots skilsmässa.
Henne själv gällde det inte, hon ljög medvetet och pippade hej vilt bskom ryggen på SD.
"Bara vänner"... bedyrar hon 14 dagar innan mordet.
Faktum är att syltryggen stod som en åsna mellan två hötappar efter HDs villkorade skilsmässa.
Hon ville inte ha honom tillbaka men släppte inte taget om varken honom - eller huset:
"När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat."
Citat:
Men SD visste att LW aldrig skulle acceptera det. Hon skulle göra allt hon kunde för att se till så att de aldrig återförenades. Hon hade massor av konversationer som hon kunde visa för HD t.ex.
Om kåtbocken velat lämna LW hade han gjort det för flera år sen.
Han gav sig inte ens när han blev tagen med fingrarna i syltburken mars 2017.
Istället fortsatte han i det fördolda och blev snarare mer sofistikerad att dölja deras sex med kontobyten och Rt.
Citat:
Alternativt så kanske HD krävde att SD skulle hålla ordning på sin älskarinna när hon gav sig på HD. HD ville inte ha något med henne att göra och tyckte kanske att det var SDs ansvar att skydda henne mot den stalkande älskarinnan. Det var ju hans fel. HD hade inte bett om något av det.
LW gick inte på HD ett dugg innan mordet.
Likt många andra tyckte hon det var pucko att HD flyttar 60 meter från hennes lgh.
För barnen skull.
Det är särskilt pucko att samtidigt förfasas sig över att hon är läskig och psykiskt instabil och kan ta sig till med vad som helst.
Med tanke på just barnen..
Loggbråket startar HD upp själv och förväntar sig reaktioner.
Förespeglar att hon inte är intresserad av de raderade loggarna men tar dem kort tid efter LW mördats.
Citat:
"Mot min vilja" kan tolkas som att han varnat/hotat LW många gånger om vad som skulle hända om hon gav sig på hans familj. Men hon vägrade lyssna. Vägrade backa. Utan bara trappade upp striden mer och mer. Tills SD inte såg någon annan utväg.
"Mot min vilja" kan mycket väl vara i paritet med att han de facto aldrig släppt LW sen deras affär startade.
Dealen var att hålla relationen dold till augusti som han säger i förhör.
Hon loggar hon inte Nordsjön och påtalar det på kvällen innan mord.
Nåt som även återspeglas i vad LW säger; att de tidigare pratat om faser/delsteg att påbörja en relation:
-" Kulmen var i våras, det var då vi började prata om Kilimanjaro.
-På skoj sökte han upp flygbiljetter till Dar es Salaam
-Det gick inte att söka längre fram än x antal månader, vet inte om det var tolv.
-så sökningen blev på februari 2017
(..)
-jag skrattade och skojade att jag inte trodde vi skulle åka så snart.
-Visste ju att det inte skule kunna bli så.
-Säg att han lämnat henne trots allt
-HAde ju behövt en jädra karantän."
(..)
-lång tid innan vi ens skulle kunna outa nåt förhållande.
- Och sedan ytterligare väntan innan vi skulle kunna åka.
-Men Kil blev liksom symbolen för det fria livet, när vi äntligen var vi, utan smygande, utan lögner, utan andra band. Bara han och jag."
(LW till FR 3 apr 2017, Ab 168)