2021-12-23, 12:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här gick det för en läkare som inte ville följa råden:

My career of treating patients has ended
/.../I stepped outside, went to the wife, and identified myself. I told her that I was sorry, that we had done everything we could, but her husband had passed a few minutes earlier. I did not manage to get the words of the sentence fully out of my mouth when I felt the fist strike my face and heard the screamed words "You murderer!" I fell backwards, tripped, and plopped onto the pavement, the back off my head striking asphalt. I vaguely heard the words being screamed about ivermectin and hydroxychloroquine and god knows what else. I heard "you could have saved him if you listened!" I tasted blood from the top of my lip. It took a moment to know it was seeping from my nose, which she had broken. My mask was getting wet, and thus useless. Security grabbed her. They were getting ready to call the police, but I knew if they did, I would become the next national target for the Q maniacs. I told them to just put her in her car. I wasn't going to press charges. I went back to the hospital.

I started looking for a new job the next day. I will never treat a patient again.

Thank God.
https://www.reddit.com/r/QAnonCasualties/comments/rakxun/my_career_of_treating_patients_has_ended/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Och vad har det med saken att göra? Helt irrelevant historia som bara går ut på att förlöjliga......

Att det sker en polarisering där vetenskap sätts i bakgrunden och ekonomiska intressen prioriteras får dessa effekter.
Citera
2021-12-23, 12:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Fan, är du helt efterbliven, du har fakta från SA,men istället går du på hittepå siffror som säger att Norge kan ha 300 000 fall om dagen, vi har ju facit hur dessa prognoser bruka stämma men med en dåres envishet fortsätter du hävda att hittepå siffrorna är korrekta.
Men snälla du, var har du fått 300.000 ifrån?

Och varför ska man inte lyssna på experterna i SA?
/.../A second analysis from the same research team, this time controlling for vaccination status, found that once admitted to hospital, Omicron and Delta cases from recent weeks both had the same likelihood of progressing to a serious condition. The analyses included more than 10,000 Omicron cases and more than 200 hospital admissions.
https://archive.ph/Mq7Xk

Eller, var någonstans ser man en inbromsning som man gör i SA?
Citera
2021-12-23, 12:51
Medlem
Vänder mig till expertisen, hoppas någon kan hjälpa mig.

Har en del konstiga symtom, började natten till igår, vid 2-tiden började magen härja och mola, var på muggen och det var ytterst lite och löst jag lyckades få ut, kunde iaf. inte sova nåt mer den natten.

Ont i magen fortsatte under hela dagen igår, fick springa på muggen ett flertal gånger, när jag väl kom hem från jobbet så la jag mig i soffan och tänkte jag skulle kunna sova en stund, frös som en hund och släppte en smygare, dessvärre var det även material, mindre trevligt.

La mig i ett skållhett bad ifall det var att jag blivit kall om magen igen som brukar ställa till det, middagen som skulle kunna vara boven tror jag inte på då den bestod av gröt och knäckebröd.
Efter en timme i det väldigt varma vattnet så frös jag fortfarande, började nu även få huvudvärk och gissningsvis hade jag feber.

La mig under täcke och värmefilt och skakade hela natten, ingen sömn, var upp på muggen 5-6 ggr och hoppades det skulle komma ut nåt mer men icke.

När jag till slut gav upp vid 5-tiden imorse hade jag nog feber, huvudvärk och yrsel utöver fortsatt ont i magen, smygarna ger fortfarande material.

Första jag tänker på när jag inte har halsont eller hosta är ju vinterkräksjuka, men inga känningar av att det skulle vilja komma upp någonting.

Och om det är Delta eller Omikron så borde väl känningar i bröstet vara bland det första man märker ?

Någon som har en ide, ska jag testa mig för covid, ska jag vänta och se om fler symtom dyker upp först, eller kan jag utesluta coviden ?
Citera
2021-12-23, 12:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det finns nog redan personal på plats. Det är din onödiga tredje dos som borde skickas vidare till de som faktiskt anses behöva den. Så får den svenska vaccinpersonalen sitta hemma i stugvärmen och dricka glögg istället för att stressa till jobbet och passa upp gnällspikar som du.

Det riskerar slå tillbaka på dig själv om du inte ger dem din dos:
Dr Maria Van Kerkhove said: "Getting vaccines to those who need them most must be a priority for every single government - not just some.

"If we don't, we will continue to see the virus change and threaten us in ways that will bring us closer to the beginning rather than closer to the end."
https://www.bbc.co.uk/news/health-59761537.amp

Det fungerar inte så. Finns noll motsatsförhållande att vaccinera i Sverige och i Afrika samtidigt. Det råder ingen brist på vaccin. Det råder brist på vaccinationskapacitet och folk som är villiga att ta dem. Det senare främst i utvecklingsländer.
Citera
2021-12-23, 12:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Och vad har det med saken att göra? Helt irrelevant historia som bara går ut på att förlöjliga......

Att det sker en polarisering där vetenskap sätts i bakgrunden och ekonomiska intressen prioriteras får dessa effekter.
Nej, det får betydligt värre effekter. Folk dör i onödan för att man följer (betalda) råd från kvacksalvare.

Har inga problem med att förlöjliga sådana.
Citera
2021-12-23, 12:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname

Har en del konstiga symtom, började natten till igår, vid 2-tiden började magen härja och mola, var på muggen och det var ytterst lite och löst jag lyckades få ut, kunde iaf. inte sova nåt mer den natten.

Ont i magen fortsatte under hela dagen igår, fick springa på muggen ett flertal gånger, när jag väl kom hem från jobbet så la jag mig i soffan och tänkte jag skulle kunna sova en stund, frös som en hund och släppte en smygare, dessvärre var det även material, mindre trevligt.

La mig i ett skållhett bad ifall det var att jag blivit kall om magen igen som brukar ställa till det, middagen som skulle kunna vara boven tror jag inte på då den bestod av gröt och knäckebröd.
Efter en timme i det väldigt varma vattnet så frös jag fortfarande, började nu även få huvudvärk och gissningsvis hade jag feber.

La mig under täcke och värmefilt och skakade hela natten, ingen sömn, var upp på muggen 5-6 ggr och hoppades det skulle komma ut nåt mer men icke.

När jag till slut gav upp vid 5-tiden imorse hade jag nog feber, huvudvärk och yrsel utöver fortsatt ont i magen, smygarna ger fortfarande material.

Första jag tänker på när jag inte har halsont eller hosta är ju vinterkräksjuka, men inga känningar av att det skulle vilja komma upp någonting.

Och om det är Delta eller Omikron så borde väl känningar i bröstet vara bland det första man märker ?

Någon som har en ide, ska jag testa mig för covid, ska jag vänta och se om fler symtom dyker upp först, eller kan jag utesluta coviden ?
Ta febern. Det är nog en bra indikator. Men det sägs att det är svårt att få testa sig på vissa håll.
Citera
2021-12-23, 13:00
Medlem
Citat:
Men snälla du, var har du fått 300.000 ifrån?

Och varför ska man inte lyssna på experterna i SA?
/.../A second analysis from the same research team, this time controlling for vaccination status, found that once admitted to hospital, Omicron and Delta cases from recent weeks both had the same likelihood of progressing to a serious condition. The analyses included more than 10,000 Omicron cases and more than 200 hospital admissions.
https://archive.ph/Mq7Xk

Eller, var någonstans ser man en inbromsning som man gör i SA?
https://www.hbl.fi/artikel/danmark-fick-ny-smittopp-norge-tror-att-upp-till-300000-kan-smittas/

Det var ju du som sa att man inte skulle dra några slutsatser från SA ,eller använder du ord som du inte behärskar, dement kanske!?
Citera
2021-12-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ta febern. Det är nog en bra indikator. Men det sägs att det är svårt att få testa sig på vissa håll.

36,8 visade den, dock tog jag en ipren för 1 timme sedan, främst för huvudvärken, jag får nog avvakta och se om det går över under helgen eller blir värre, tycker det är lite konstiga symtom.
Citera
2021-12-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tillfälligt sänkt immunförsvar? Vad är det för dynga du påstår?
Det var lite av en fråga därav frågetecken.
Hur som så tror jag det har tagits upp.
Du tror inte immunförsvar kan påverkas negativt en eller ett par dagar efter vaccinering?
Citera
2021-12-23, 13:03
Medlem
Aftonbladets DÖDSRUBRIK: "JUST NU: Antalet smittade ökar kraftigt i regionen"

Jaha, och? Influensa och förkylningar ökar alltid kraftigt under vinterhalvåret i en befolkning på 10 miljoner. Antal smittade betyder inte ett skit. Vi kan ha 10 miljoner smittade och det betyder ingenting om inte dödligheten är exceptionellt hög. Suck. Den här skräckpropagandan och klickbaitskiten som håller idioterna fångna i sin hypokondri...
Citera
2021-12-23, 13:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname

Magsjuka ger inte alltid kräkningar.

Det kan vara allt möjligt du åkt på och det låter inte som typisk Covid. Omikron ska ger mer hosta och snuva än Delta. Men visst kan det även vara Covid, liksom egentligen vilken infektion som helst.

Hur hög feber har du? Har du druckit ordentligt (tänker på huvudvärken)?
Citera
2021-12-23, 13:06
Medlem
Citat:
Nej, det får betydligt värre effekter. Folk dör i onödan för att man följer (betalda) råd från kvacksalvare.

Har inga problem med att förlöjliga sådana.
Men patienten dog utan att fått advekat behandling med t.ex Ivermektin, givetvis borde läkaren sitta inne för mord, han kom lindrigt undan med en käftsmäll bara.
Senast redigerad av overthehead 2021-12-23 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in