2021-12-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Öh vad tror du ett myggbett kan överföra?
De som vaccineras upplever ofta symtom!
Kemisk lunginflammation är såklart både förgifting infektion och inflammation.

Infektion är medicinskt definierat. Vem som helst kan googla detta och jag behöver inte säga mer än vad jag sagt. Du verkar rätt ensam med din egna definition.
Citera
2021-12-19, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du sprider så mycket dynga. Dessa vaccin borde inte ens kallas vaccin för de har absolut inget med traditionella vaccin att göra.

Har sett dig spotta ur dynga konstant med samma copy/paste-förklaringar om hur vaccinet funkar. Du förstår absolut inte vad du pratar om.

Nu kan du komma med någon kvick replik och låtsas vilja diskutera men de funkar ju liksom inte med dig. Du stänger av och är nog den mest faktaresistenta här.

Bara för du avgudar "vaccinet" och tycker det är en gåva till mänskligheten ger det dig ingen rätt att fortsätta sprida din dynga.

Du kanske ska börja med att belysa problematiken med dessa "vaccin", vad som gör de så ineffektiva gentemot traditionella, riktiga vaccin och varför det är en dålig idé att sticka hela mänskligheten med smörjan.

Det var inte en enda copy/paste i det inlägget. Jag förstår vad jag pratar om och jag märker att du inte förstår vad jag pratar om, men det är inte mitt fel.

Ja vi kan jämföra med ett traditionellt vaccin som det årliga influensavaccinet till exempel. I förhållande till det så var mRNA vaccinen mycket effektiva mot de tidigare varianterna, betydligt effektivare än influensavaccinet. Hur det står sig mot omikronvarianten återstår att se.

Nej jag avgudar inte vaccinet, men att det är en bedrift, ja det är det.

Det är du som ser problematik och då får du ta upp det, jag kan ju inte ta upp den problematik som du ser, men jag förstår att det är omvänd bevisbörda som gäller för dig och dina påståenden.
Citera
2021-12-19, 23:07
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja D-vitamin kan spela en viktig roll.

Hur det kan bli för många spikproteiner kan jag inte svara på. Pfizers vaccin innehåller 30 mikrogram vaccin och Modernas 100 mikrogram, det går säkert att teoretiskt räkna ut hur mycket spikprotein som produceras, inte för att jag tror det spelar någon roll i sammanhanget. Vet ej heller varför immunförsvaret skulle bli sämre mot rs-virus?

Har man fått i sig mRNA som adresserar cellerna att ta fram specifik spikprotein mot Covid, har vi faktorn hur mycket kroppen kan tillverka per tim, kommer då ett RS farandes måste kroppen även ta fram spikprotein mot detta, har man då halvtaskiga d-nivåer tror jag inte att kroppen hinner hänga med.

Nu i höst med alla dubbelvaxxade har jag många i vår krets som blivit assjuka i RS virus som inte fått Covid, vlka i vanliga fall aldrig blivit sjuka under tidigare virus säsonger, så något känns väldigt fel och det är många andra här på fb som vittnat om samma problem.
Citera
2021-12-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Infektion är medicinskt definierat. Vem som helst kan googla detta och jag behöver inte säga mer än vad jag sagt. Du verkar rätt ensam med din egna definition.
Min egna definition? Du har ju tokfel om du tror att infektioner inte kan spridas via myggbett! Eller att det inte finns allergiska och kemiska infektioner. Googla så får du se..
Citera
2021-12-19, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Har man fått i sig mRNA som adresserar cellerna att ta fram specifik spikprotein mot Covid, har vi faktorn hur mycket kroppen kan tillverka per tim, kommer då ett RS farandes måste kroppen även ta fram spikprotein mot detta, har man då halvtaskiga d-nivåer tror jag inte att kroppen hinner hänga med.

Nu i höst med alla dubbelvaxxade har jag många i vår krets som blivit assjuka i RS virus som inte fått Covid, vlka i vanliga fall aldrig blivit sjuka under tidigare virus säsonger, så något känns väldigt fel och det är många andra här på fb som vittnat om samma problem.

RS-virus brukar ge sig på barn och gamlingar, vet inte vilken åldersgrupp du rör dig i? Har ni fått PCR-konstaterat att det är RS-virus?
Citera
2021-12-19, 23:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Gauteng rapporterar hälften så många fall idag jämfört med förra söndagen..

Se där, då är turismen till Sydafrika strax igång igen.. Ingen skada skedd.
Citera
2021-12-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Min egna definition? Du har ju tokfel om du tror att infektioner inte kan spridas via myggbett! Eller att det inte finns allergiska och kemiska infektioner. Googla så får du se..

Jag pratar inte om vektorburna infektioner när jag avser den lokala rodnad som uppstår vid myggbett. Infektion:

https://www.cancer.gov/publications/.../def/infection
Citera
2021-12-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag pratar inte om vektorburna infektioner när jag avser den lokala rodnad som uppstår vid myggbett. Infektion:

https://www.cancer.gov/publications/.../def/infection
OK nyss så påstod du att man inte kan få infektioner av myggbett! Men nu menar du alltså att man kan få det? Varför länkar du till en cancer-sida? Finns bättre sidor om infektioner.
Citera
2021-12-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ja vi kan jämföra med ett traditionellt vaccin som det årliga influensavaccinet till exempel. I förhållande till det så var mRNA vaccinen mycket effektiva mot de tidigare varianterna, betydligt effektivare än influensavaccinet. Hur det står sig mot omikronvarianten återstår att se.
Vadå effektiva? Du måste mena effektiva i ett halvår till nästa boosterspruta.
Citera
2021-12-19, 23:20
Medlem
room6527s avatar
Citat:
RS-virus brukar ge sig på barn och gamlingar, vet inte vilken åldersgrupp du rör dig i? Har ni fått PCR-konstaterat att det är RS-virus?

35-55 år , en del med barn, de flesta snackar om rs virus, borta 1-2 veckor, så barn och gamlingar stämmer inte här, och då kan man ju börja undra....
Likadant på frugans jobb, mixade åldersgrupper, samma problem.
En fastighetsskötare c:a 58-60 fick covid förra året, inne på sjukan i typ 5-6 veckor på IVA, konvalescent i 3-4 månader, kom tillbaka dubbelvaxxad , jobbade typ 5 månader, fick RS och åkte in på sjukan i 1 vecka.
Citera
2021-12-19, 23:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Vadå effektiva? Du måste mena effektiva i ett halvår till nästa boosterspruta.

Så kan man också beskriva det.
Citera
2021-12-19, 23:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
35-55 år , en del med barn, de flesta snackar om rs virus, borta 1-2 veckor, så barn och gamlingar stämmer inte här, och då kan man ju börja undra....
Likadant på frugans jobb, mixade åldersgrupper, samma problem.
En fastighetsskötare c:a 58-60 fick covid förra året, inne på sjukan i typ 5-6 veckor på IVA, konvalescent i 3-4 månader, kom tillbaka dubbelvaxxad , jobbade typ 5 månader, fick RS och åkte in på sjukan i 1 vecka.

RS-virus är mycket smittsamt och folk har ju inte varit utsatta för det på mer än ett år då det uteblev förra året så immuniteten kan ju ha minskat så pass mycket att även vuxna drabbas hårdare. Att det skulle ha med vaccinet att göra känns långsökt, men det kan ju vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in