2021-12-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ja, det är nåt som inte stämmer med vissa användare.

En användare känner jag definitivt att nåt är väldigt fel med. Och det är den jag fokuserat mig på.

Men det finns andra som man bör kolla upp. Sådana som repeterar samma sak om och om igen så man undrar om det ens är en tänkande varelse bakom. Och det är nog inte det i så fall, de är ryska troll, som sitter och pumpar ut samma budskap om och om igen.

Språket avslöjar dom om man läser noga, samt självklart vad de skriver. Om användare (plural) upprepar sig så är det också skäl att resa pestflaggan.

På något vis märker man det snabbt och tydligt. Exakt, jag tycker att det är lätt att kolla upp om de är troll är inte. Sen kan det vara ganska lätt att använda sig av demokratiska termer, de vet inte riktigt vad det är Man får lära dem, ganska hårt! men till slut slutar de svara ;D
Citera
2021-12-22, 23:28
Medlem
Kalliss avatar
Var på en Paolo Roberto föreläsning, innan händelsen...
Putin...
"Bring it on - Din djävla räka"
Citera
2021-12-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt deras delegation i Wien är sanningens ögonblick här om inte Nato går med på deras långtgående krav bl.a inget utvidgat Nato och inga militärbaser i forna sovjetstater flygförbud etc... Hur oroliga bör väst vara och hur agerar USA och Nato på dom nästan diktatoriska kraven?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-hotar-med-militara-atgarder-om-inte-nato-ger-sakerhetsgarantier

Ja det är verkligen diktatoriskt att motsätta sig NATO -utvidgning med militärbaser i forna Sovjet....

Vi bör vara oroliga när Hultqvist höjer tonen om att vi står upp för Ukraina.
Lite oklart om de specifikt retar sig på Krim där miljoner ryska medborgare bor och varit en rysk autonom stat sedan medeltiden (enligt nationalencyklopedin) men numer anses ockuperat av den galne diktatorn Putin.

Det är krigshets på g.
Sossarna brukar väl annars inte sära på svenskarnas plånböcker i just NATO -lojalitet offentligt i alla fall.
Men EU har kanske någon agenda.
Vi får bara hänga med och betala katastrofen.
Citera
2021-12-22, 23:37
Medlem
Kalliss avatar
Jag har svårt att tro att kineserna vill att Putins Ryssland skall skada det kinesiska handelsutbytet med väst, då i synnerhet EU och USA.

Putin skjuter lösskott i frågan om Ukraina och utvidgningen av NATO i Europa.
Citera
2021-12-22, 23:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jahapp, vissa användare verkar ha lämnat denna tråd ”helt plötsligt”.

Det är obehagligt men en tydlig verklighet är att ryska troll är här på flashback.

Jag önskar att varje användare är uppmärksam på varje försök att propagera för främmande nation, eller ett visst svenskt parti etc.

Kommer en sådan uppmaning från en riktig användare eller från ett troll från främmande makt?

Flashback ska stå för frihet. Inga organisationer, föreningar, partier, staten eller främmande stater ska någonsin få möjlighet att förstöra det.

Ursäkta att jag blev högtidlig och nästan gråtmild. Men flashback är nåt att kämpa för. Det sista ärliga mediet i Sverige.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-12-22 kl. 23:53.
Citera
2021-12-23, 00:07
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du menar samma trashanksarmé som piskade och jagade ut den store och starke ryssen ur Afghanistan efter Ivans desperata försök under mer eller mindre hela åttiotalet?

Ok, nu fanns ju inte talibanerna under Sovjets tid, men visst, mujahedinerna som krigade mot Sovjet var ju av ungefär samma skrot och korn (dvs. galna islamister).

Vad jag menade var att USA:s krigsmakt - trots att de är världens överlägset starkaste - har svaga punkter. De saknar (av politiska skäl) uthållighet och kan inte ta stora förluster. De är ju också bakbundna av humanitära skäl och kan inte bomba civila som under Vietnamkriget. Ett krig mot Ryssland lär inte vara särskilt populärt bland gemene amerikan. Det vet naturligtvis Putin, och han kommer att utnyttja dessa svagheter.

I ett konventionellt "all in"-krig vinner såklart USA mot Ryssland, men ett sådant är helt uteslutet. Vad som väntar är ett proxykrig med vapenskrammel, hemliga operationer och ryskt stöd av lokala miliser respektive amerikanskt stöd av Ukrainas armé. Gissar jag....
Citera
2021-12-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jahapp, vissa användare verkar ha lämnat denna tråd ”helt plötsligt”.

Det är obehagligt men en tydlig verklighet är att ryska troll är här på flashback.
Spesielt på "Politik: utrikes" er det godt med både "ryska troll" og "kina troll"
Noen av de er sikkert betalte troll.
Citera
2021-12-23, 00:18
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ok, nu fanns ju inte talibanerna under Sovjets tid, men visst, mujahedinerna som krigade mot Sovjet var ju av ungefär samma skrot och korn (dvs. galna islamister).

Vad jag menade var att USA:s krigsmakt - trots att de är världens överlägset starkaste - har svaga punkter. De saknar (av politiska skäl) uthållighet och kan inte ta stora förluster. De är ju också bakbundna av humanitära skäl och kan inte bomba civila som under Vietnamkriget. Ett krig mot Ryssland lär inte vara särskilt populärt bland gemene amerikan. Det vet naturligtvis Putin, och han kommer att utnyttja dessa svagheter.

I ett konventionellt "all in"-krig vinner såklart USA mot Ryssland, men ett sådant är helt uteslutet. Vad som väntar är ett proxykrig med vapenskrammel, hemliga operationer och ryskt stöd av lokala miliser respektive amerikanskt stöd av Ukrainas armé. Gissar jag....

Fortfarande. Varför kan inte du och din polare PukniZoro bara svara på min fråga - om nu Rysslands armé är så överlägsen och så mycket bättre än västs - varför klarade de då inte att ta Afghanistan? Ryssen bryr sig ju inte om humanitära skäl eller att bomba civila, det vet vi ju sedan länge.
Men ändå - hur gick det för ryssen i Afghanistan trots nästan ett decenniums krigande?
Citera
2021-12-23, 00:25
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Fortfarande. Varför kan inte du och din polare PukniZoro bara svara på min fråga - om nu Rysslands armé är så överlägsen och så mycket bättre än västs - varför klarade de då inte att ta Afghanistan? Ryssen bryr sig ju inte om humanitära skäl eller att bomba civila, det vet vi ju sedan länge.
Men ändå - hur gick det för ryssen i Afghanistan trots nästan ett decenniums krigande?

Det gick åt helvete för Sovjet i Afghanistan, det vet vi ju alla. Liksom för USA. Vart vill du komma?
Citera
2021-12-23, 00:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det gick åt helvete för Sovjet i Afghanistan, det vet vi ju alla. Liksom för USA. Vart vill du komma?
Att resonemanget var att USA lyckades minsann inte med trashanksarmén i Afghanistan. Nehej - hur gick det för Sovjet under sin absoluta storhetstid när de försökte sig på just samma Afghanistan?

Det är en ganska halt jämförelse om man skall säga att A är underlägsna eftersom de inte klarar X - men samtidigt så klarar inte B heller av X - så vad säger det om vem av A eller B som är bäst?
Citera
2021-12-23, 00:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Spesielt på "Politik: utrikes" er det godt med både "ryska troll" og "kina troll"
Noen av de er sikkert betalte troll.
Jag är ny i denna del av flashback, så för mig var det en helt ny upplevelse att få läsa och prata med ryska troll.

För er kanske det är vardag, men jag blev väldigt upprörd när jag insåg att detta inte var en vanlig användare utan utlänning, antagligen en ryss med tanke på sammanhanget, som sitter med google tanslate (eller antagligen nåt mer finslipat) och diskuterar med mig.

Riktigt obehagligt. Jag kommer att syna varenda rysstroll jag misstänker. Jag kommer inte låta dem publicera propaganda om och om igen utan ifrågasättande. Eftersom de inte blir avstängda på grund av forumregler är det lönlöst att försöka komma åt dem så. Då återstår att ifrågasätta dem. Eftersom de inte kan svenska (eller norska) kommer de snart bli tysta när man ifrågasätter dem. Svarar de inte men fortsätter med inlägg så vet man: de är rysstroll.
Citera
2021-12-23, 00:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Att resonemanget var att USA lyckades minsann inte med trashanksarmén i Afghanistan. Nehej - hur gick det för Sovjet under sin absoluta storhetstid när de försökte sig på just samma Afghanistan?

Det är en ganska halt jämförelse om man skall säga att A är underlägsna eftersom de inte klarar X - men samtidigt så klarar inte B heller av X - så vad säger det om vem av A eller B som är bäst?

Finns ingen vettig människa som inbillar sig att Rysslands krigsmakt kan mäta sig med USA:s. Men USA har svagheter, och de kommer Putin att utnyttja. Det var det jag menade, inget annat.

Irriterar mig på att man kallas Putin-troll när man ifrågasätter USA:s och NATO:s livsfarliga och hycklande fulspel i Ukraina. Men ok, de flesta har ju köpt propagandan vi översköljs av i alla mediakanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in