2021-12-22, 21:57
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
De kan ju inte fortsätta den här farsen i evighet, eller?
Börjar mer och mer tro det.

Snart dyker väl någon ny variant upp, en fjärde spruta måste in i "svenska folkets armar" (för att citera Magdalena Andersson), nya restriktioner, mer rädsla och splittring hos folket.

Sen börjar det om. En ändlös loop.

Det låter som en dålig film, men jag börjar fan undra ändå... Vi får se helt enkelt.
Citera
Medlem
En graf på vaccineffektivitet:

https://ibb.co/x1mMRcv

Från en stor svensk studie:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3949410

Lägg märke till vad som händer efter 8 månader.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror att FoHM förespråkar både vaccinpass och avståndsregler. I deras remissvar angående just vaccinpassen så ställer de sig (med vissa undantag) positiva till vaccinpass men anser att det därutöver även behövs restriktioner. Så jag tror de vill ha både och så länge som situationen med Omicrom är osäker. Detta är dock min egen spekulation.

Nja, det är säkert så SF har tolkat det, men de skriver i sin remiss att;

"Även om barn undantas från krav på vaccinationsbevis så kan användandet av
vaccinationsbevis medföra konsekvenser för barn. Det är viktigt, särskilt för barn,
att få möjlighet att kunna ta del av kultur- och fritidsaktiviteter. Som regeringen
lyfter kan barn som är i behov av stöd från ovaccinerade vuxna riskera att inte
kunna delta i dessa verksamheter."

Något som de sedan pratade om på presskonferensen med regeringen i förrgår.
Citera
2021-12-22, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vet du vad!

Jag kommer vara helt för detta när ovaxxade inte längre belastar vården hårdare än vaxade.

Då menar jag inte i absoluta tal..

Även om pandemin fortfarande pågår?

För det är ju ganska liten skillnad mellan ovaccinerade och vaccinerade på IVA och de som belastar vården mest, hittills, är ju de gamla och sköra som eventuellt skulle vara på sjukhuset av andra anledningar som vinterkräksjukan och säsongsinfluensan om de inte hade covid.
Senast redigerad av Lokatten66 2021-12-22 kl. 22:12.
Citera
2021-12-22, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Börjar mer och mer tro det.

Snart dyker väl någon ny variant upp, en fjärde spruta måste in i "svenska folkets armar" (för att citera Magdalena Andersson), nya restriktioner, mer rädsla och splittring hos folket.

Sen börjar det om. En ändlös loop.

Det låter som en dålig film, men jag börjar fan undra ändå... Vi får se helt enkelt.

Ja tyvärr är jag benägen att hålla med dig. Regeringen kommer att konstatera att vi måste fortsätta vaccinera oss för säkerhets skull, för de gamla och sköra kommer ju alltid att riskera något vid kontakt med människor.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Kurvorna för Belgien har rasat dramatiskt trots att Omikron som är supersmittsam härjar . Kan Belgien fått en så stor dos av Delta att inte ens omikron rår på dom nu? Belgien hade ju skyhöga kurvor för 2 veckor sen och inget tyder på att det ska gå uppåt igen.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =new_cases_smoothed_per_million&Metric=Confirmed+c ases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~BEL
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt det. Fullständigt onödigt. Vi hade kunnat släppa hela den här grejen nu, faktiskt. Det är dags att återgå till det normala och leva som innan pandemin. Makthavarna och många "vanliga" människor tycks dock vilja fortsätta med detta i all evig tid. Tråkigt.

Omikron är ett hårt slag mot "big pharma". Hur ska de nu tjäna storkovan på alla sina nya mediciner?

Nä, de försöker tafatt att få oss att tro att omikron är elakt när den är vår väg ur pandemin.
Citera
2021-12-22, 22:02
Medlem
harryguccis avatar
AUSTRALIEN TOTALVÄNDER I SIN CORONA-STRATEGI!!!!!!!!!!!

Det finns hopp trots allt gott folk!
Citera
2021-12-22, 22:03
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci

Källa?
Citera
2021-12-22, 22:04
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Källa?

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/australia-rules-out-lockdowns-despite-omicron-surge-2021-12-21/
Citera
2021-12-22, 22:07
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Källa?

Vänta nu, länkande EV fel. Återkommer sec.
Citera
2021-12-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci

Dom ska försöka få så många som möjlig på IVA nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in