2021-12-21, 10:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Dom kan självfallet inte tillåtas fortsätta med samma publika statistik när det finns en risk för stora skador på foster genom obeprövade vaccin. Detta är en ny situation vilket kräver ny statistik.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det var med gravida i de olika stadierna när vaccinet togs fram.
Varför byter du fot Kalmar?

Det är sådant här ointresse som påvisar agendor.
Citera
2021-12-21, 10:42
Medlem
Citat:
Tror du det?

Det pratades ju om att det skulle bli en kraftig influensa-period men jag har inte sett något om det.

Det som kom var RS-viruset.

Jag skulle gissa på att influensan är det som kommer belasta sjukvården om det kommer bli något, om vi endast ställer COVID-19 och influensan mot varandra.

En bekant som arbetar som läkare på ett sjukhus i en stad med cirka 100 000 invånare berättade för mig igår att personerna som kommer in på sjukhuset med covidliknande symtom har dragit på sig en influensa i de allra flesta fallen, covidfallen är försvinnande liten. Det säger ju däremot inget om hur det ser ut i andra städer runtom i landet.
Citera
2021-12-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Senaste siffran för influensan är inte snäll kan jag säga.
Kolla grafen en bit ner.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/
Är det inte lika bra att dem lägger in det i vaccinpassen när dem ändå är på gång? (ironisk)
Citera
2021-12-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Vad tror vi, kliver vi in i steg 2?

Gissar det, möjligen i kombination med vaccinpass i vissa verksamheter. Kanske t o m inslag av steg 3 om de är oroliga. Vi får se.
Citera
2021-12-21, 10:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Kolla grafen en bit ner.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/

Är ju bara för att man analyserar covidprover för influensa.... Står ju också att man inte kan jämföra årets siffror med andra år pga detta.
Citera
2021-12-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför byter du fot Kalmar?

Det är sådant här ointresse som påvisar agendor.

Jag svarade på varför forskningsdata inte lämnades ut till en fd youtube-kanal.

Jag är övertygad om att det forskas löpande om eventuella risker med gravida och vaccinet.
Citera
2021-12-21, 10:48
Medlem
Citat:
Restriktioner börjar ju oftast inte gälla direkt så OM det blir nya hårda restriktioner så blir det efter jul (och kanske efter nyår).

Jag tror och hoppas på det också. Lite olyckligt om restriktioner införs omgående 3 dagar före julafton så det är nog inte aktuellt. Oavsett så blir det intressant att se vad de hittar på i och med att länder i Europa har ganska vitt skilda restriktioner inför jul/nyår.
Citera
2021-12-21, 10:51
Medlem
Citat:
Kolla grafen en bit ner.

Många fler fall MEN hur mycket mer testar vi? Ser ut som vi analyserar 20000 prover i veckan jämfört med 1500-2000 tester föregående år.

Kollar man på andelen positiva svar så ser man ju ingen skillnad.
Citera
2021-12-21, 10:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag svarade på varför forskningsdata inte lämnades ut till en fd youtube-kanal.

Jag är övertygad om att det forskas löpande om eventuella risker med gravida och vaccinet.
Men ingen aktuell statistik kring graviditetsutfall.

Likaså ingen statistik över allmän hälsa sorterat efter ovaccinerad/ vaccinerad.
Citera
2021-12-21, 10:57
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/folkhalsomyndigheten-vaccinbevis-racker-inte/

FHM är inte helt nöjda med pass.
Så nu har vi som med vaccin snart en hybridvariant, där bara ena delen är verksam men det får man inte säga.

Regeringen lär strunta i detta och köra vidare på pass.
Det kommer dom bedöma är bättre grund för nästa val.
Så är iaf min gissning.
Citera
2021-12-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror att jullovet kommer dämpa, precis som förra året. Sedan ska folk börja träffas igen och viruset behöver gotta in sig. Feb / mars kan nog bli jobbiga. Eller så fullkomligt exploderar det under julhelgen, men jag tror inte det.
Hahahahaha, enligt dig så kommer det alltså antingen tvärstanna pga att vi tar till det kraftigaste vapnet vi har mot C19 och drar i nödbromsen och stänger skolan... Eller så "fullkomligt exploderar det under julhelgen"... Det var ytterligare en episk konklusion av dig, fantastiskt komiskt .
Citera
2021-12-21, 10:58
Medlem
FHM rekommenderar vaccinering av barn mellan 5 - 11 år som är extra känsliga för övre luftvägsinfektioner.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/december/barn-inom-sarskilda-grupper-511-ar-rekommenderas-vaccin-mot-covid-19/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in