2021-12-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

Befinn dig inte utomlands, kom tillbaka till hela härligheten, du missar allt det fina!
Citera
2021-12-22, 19:57
Medlem
stone_sleepers avatar
– Vi vet också att [ordet invandrare] används slentrianmässigt för att beskriva problem, konstaterade han.

– Vad ska man säga i stället, undrade Soraya Lavasani.

– Människor som invandrat, föreslog Barakat Ghebrehawariat.

Hahaha
Citera
2021-12-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
https://www.youtube.com/watch?v=GeixtYS-P3s

Detta är dock mycket tänkvärt.

Folk gillar i regel inte att bli stämplade med en identitet.

Det är inte bara tänkvärt utan lösningen. Om man sedan lägger till att man ska ha samma krav och rättigheter för ALLA och inga kvoteringar och särregler har man kommit en bra väg framåt. Allt sådant är bara av ondo. Att omhulda vissa för att påstå att de är mer känsliga eller har större skyddsbehov än andra är det vidrigaste av allt.
Citera
2021-12-22, 20:00
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det här är bara trams från en aktivistisk forskare som använder sin position till att sprida sin dynga.
I utlänningslagen tex definieras det tydligt vem som anses vara utlänning, det är alltså ett gångbart juridiskt begrepp som är fullt tillåtet att använda vad än en mentalt förvirrad invandrare tycker om den saken.

Japp! Tyvärr finns det horder av sådana här på olika positioner. Allt från "kommunikatörer" till genusutbildningar och kränkthetsforskare och sedan dessa högre funktionärer som flyter som grädde på moset ovanför den övriga skiten.

Dessa borde deplattformeras genom att en ny regering stryper det statliga flödet av pengar till dessa institutioner och inför nya läroplaner på alla nivåer där genus och allt flyktingnyspråk genomgående raderas från vokabulären.
Citera
2021-12-22, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Fast det är väl bra att vi visar att rasism inte är accepterat.

Är du helt sjuk i huvudet?
Citera
2021-12-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Fan dig, du fick mig spotta ut mitt kaffe!
Utlandsfödda invandrare??? Vadå tror du det finns inhemskt födda "invandrare"?

Eller ja .. förstås. Som vi alla vet så säger inte främlingsfientliga människor "invandrare" för någon som 'invandrat'. Man kallar inte 'vita' invandrade norskar, finnar, danskar osv för "invandrare". Utan "invandrare" är - i vissa personers värld - en PK-eufemism för person med mörk hudfärg som rasistiskt inriktade personer hatar.
Men jag tvivlar på att ens detta kan vara en hint - för vissa - om varför ordet "invandrare" kan vara olämpligt att använda ibland.

Faktum är att det finns det. De kallas Samer. Det finns en hel del som fötts i Sverige men har norskt medborgarskap men som själva anser sig vara varken eller...
Citera
2021-12-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Invandrare låter ju faktiskt lite nedvärderande. Ungefär som att de vandrade hit genom en öken. Så brukar det inte gå till eftersom de flesta inte hade överlevt vandringar från Afrika till Sverige. Så varför vill du hålla fast vid det som är lite nedvärderande? Låt mig gissa: om du fick bestämma hade vi kallat dom negerslavar? Stå för vad du tycker i stället, ditt lilla nazistsvin.

Svenskan är ett exakt språk. På många andra språk har ett ord många olika betydelser beroende sammanhang och ordning i meningen. Invandrare är ett typiskt svensk ord. En ord som är tydligt och beskrivande och exakt. På andra språk kan det behövas en hel mening för att beskriva fenomenet. Det betyder bara att DU inte förstår språket. Inget annat.
Citera
2021-12-22, 20:11
Medlem
frank-costellos avatar
De sa ju själva de där orden i tv, invandrare svartskalle, vit, svart och n-ordet.
Citera
2021-12-22, 20:11
Medlem
Lakritstomten har rätt gällande "flykting" och "rasifierad".

"Flykting" bör ju givetvis inte användas om ekonomiska lyxmigranter, vilket den absolut största majoriteten av de samhällstärande invandrarelementen är. Endast en ytterst liten grupp är riktiga flyktingar. "Flykting" är en bedräglig försköning av verkligheten.

"Rasifierad" bör inte användas då det är det i särklass mest tramsiga ordet i världshistorien. Till och med värre än "hen".
Citera
2021-12-22, 20:12
Medlem
löls avatar
Men.......
Om jag frågar min pappa så säger han sig vara invandrare/utlänning.
Samtidigt tycker han att Sverige har alldeles för många invandrare/utlänningar.
Han använder sig av bägge ord.

Tråkigt när det är Svenskar som blir kränka åt någon annan.
Svenskars mentala immunförsvar existerar inte.
Svenskarna kommer att dö ut av sig själv.
Invandrarna/utlänningarna blir dom nya mästarna.

Svaga människor...............
Citera
2021-12-22, 20:13
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

Din Quisling ! Såna som dig kan stanna utomlands, jävla äckel!
Citera
2021-12-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Invandrare låter ju faktiskt lite nedvärderande. Ungefär som att de vandrade hit genom en öken. Så brukar det inte gå till eftersom de flesta inte hade överlevt vandringar från Afrika till Sverige. Så varför vill du hålla fast vid det som är lite nedvärderande? Låt mig gissa: om du fick bestämma hade vi kallat dom negerslavar? Stå för vad du tycker i stället, ditt lilla nazistsvin.

Är inflygare bättre? Ni flyger väl hit första klass direkt från Mogadishu nuförtiden, sponsrade av Adidas och George Soros?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in