2021-12-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Lägg ner, det finns en video där han freestylar i en bil med precis likadana kläder.
sluta smaska på hans kuk.

Ja Thrife skulle det faktiskt kunna vara om man jämför klippet från Sickans musikvideo med den freestyle-videon.
https://www.instagram.com/p/CXUCx-uILBP/
Lite rundare i ansiktet kanske än man är van att se honom men många lägger väl på sig lite på vintern...
(Absolut inte Barre)
Citera
2021-12-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutainte
Okej. Jag har lagt upp "bevis" för min tes. Lägg du upp dina bevis, i form av musikvideon då. Då kan vi enas.

Thrife är svart, Barre har ett utseende likt de från mellanöstern, vilket också stämmer med bilden.
Men han är ganska ljus och det är vinter. Sådant kan också variera mycket beroende på ljus, hur filmen är exponerad och efterbehandlad. Tycker inte bilden liknar Barrre. Lite mandelformade ögon har många.
Citera
2021-12-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Den som nämnts här i tråden som Nisses "sicario", någon Yusef Keey. Är det samma person som är manager till Kinesens nya artist Nabzy? Eller delar dem bara snarlika nick?
Ja de han men han e inte nisses sicario. Nisse skickade sina egna åt key. Men key e shooter han oxo

Edit; dubbelkollade de inte han, fyfan va ful han va
Senast redigerad av Abbetappe 2021-12-22 kl. 17:26.
Citera
2021-12-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Ja de han men han e inte nisses sicario. Nisse skickade sina egna åt key. Men key e shooter han oxo

Edit; dubbelkollade de inte han, fyfan va ful han va

Ja, skulle han va gangster, så hade han kanske haft en brantare uppförsbacke än Nisse. Skumt med två personer med samma "nick" ändå.

Lite som han i encro, han från Södertälje som nickade shobre och han i Vårby som nickade Slice. Smart om man vill förvilla, mindre smart att glida runt med annans rykte om alla insatta inte förstår.
Citera
2021-12-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Dom trodde allt var säkert och skrev hejvilt för det skulle ju ändå inte kunna användas emot dom i en rättegång. Men varför använda Encro telefoner till vardagliga saker?

Ja det med kompis/gola kan stämma men tänker bara om man hade pratat så om det var en kompis på riktigt?

En annan sak jag funderat på. Varför använder inte kriminella bara ”burners”? Gamla telefoner som slängs efter en gång? Visserligen fastnar det på masten men några resor kan polisen inte följa.

Ja, varför gör de inte det? Varför använder de olika krypteringstjänster efter Encro när hela nätverk åkte fast? Varför skickar de ens textmeddelanden? Svaret kan ju bara bli att de är så jävla stendumma så att en försteklassare hade räknats som Einstein i jämförelse.
Citera
2021-12-22, 18:29
Medlem
När jag nämnde att Staxx var legend var inte för hans gärningar på gatan utan musiken. Det finns inte en ända kriminell i det här landet som inte tyckte om Kartellen när det begav sig. När jag menar legend som menar jag endast musikaliskt för Kartellen, Labyrint och alla dom där grabbarna pumpades flitigt bland kriminella.

Vad jag vill komma fram till är att dom åsnor som skriver att det som skedde Einar är för att han var svensk har helt fel. Einar var precis som Sebbe gangsterrappare och även om Sebbe och dom säkert blev testade nån gång (Malmö) så blev han inte förnedrad. Grabbar blev inte avundsjuk på han eller börja hata han för att han var svensk.

Gatan är ologisk men den är samtidigt alltid logisk. Därför att när det händer grova saker som skjutningar eller kidnappningar så har det alltid en förklaring, en allvarlig förklaring och inte bara för etnicitet eller avundsjuka. Det finns fanboys som inte kan förstå att shunon spelade sina kort fel, därför fick han sin ort emot sig. Ingen blir utslängd från orten bara så där, tvärtom, man försvagas och blir en skalle mindre i gänget. Och speciellt nån som är känd, det här är pengar och status man går miste om. Men folk fattar inte och det är det som stör mig, det allra värsta är ändå att dom skriver och får för sig saker som inte går ihop med verkligheten.
Citera
2021-12-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Har du någon bild på therif?
Va spelar om han är med? Thrife sammarbetar med Vårby killarna ,Vårby/ dalen är tillsammanS. Thrife brukar dela Sickans låtar
Citera
2021-12-22, 18:59
Medlem
Hmm 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.

EDIT: samtidigt kanske man inte ska lägga för stor vikt vid att han eventuellt ska ha sagt förlåt då du i den situation troligtvis säger exakt vad som helst för att slippa få en kula i pannan
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Brottsoffret, den skjutne, var alltså enligt media och tråduppgifter en Sangar Karwan.

Karwan heter många irakiska kurder, var Sangar Karwan irakisk kurd?

Varför är en irakisk kurd (nu mördad) gängledare i Stockholm, Sverige?

Vilka fiender kan en gängledare som är irakisk kurd i Stockholm ha haft?

Är någon särskild person på "motståndarsidan" nu i fara för hämnd från Karwans kompisar? Vad kommer ske? När?

När kom brottsoffret till Sverige? Vilket år?
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Kurder är splittrade som Somalierna. tror inte andra kurder bryr sig om Havals lillebror. Tex var Husby Kurderna och Västerås Kurderna tighta med Einar. Även Kurderna i Märsta verkade inte ha något problem med Einar.
Dom enda Kurderna som kan ha haft något emot Einar är väl Östberga Kurderna som har krig mot Bandidos och Manolo som Einar promotade. Men det är lång sökt. Tror mer på att Haval betalat Rissne/FLG/Vårby eller Dalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det var någon tidigt i tråden i varje fall som nämnde hur en erkänd familj har haft för mycket tålamod kring Nisses skymfande och till slut fick de nog. Han nämnde också att Nisse umgicks med någon släkting till dessa och verkade rätt trovärdig i sitt inlägg. Kan så klart vara bluff men kändes rätt äkta.
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
PS: Av artikeln att döma så riktades hotet i leis blod mot Z.e. Därför han inte syns.
Vad är Leis kopplingar till östberga nätverket ? De är kurder och har länge legat i konflikt med bredäng (manolo) Efter splittringen i husby är det väl troligt att kurderna från Husby uppehåller sig hos sina kurdpolare i Östberga som skulle nog ställa upp på ett mord på en av bredäng friendsen. Adel är tight med östberga. Musikvideo med deras artis mm.
Vad vet vi mer, börja skriv sånt som är relevant istället för att skriva om olofs pungkulor och annat skit.
Citera
2021-12-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Alltså, jag är ingen rap-analys expert men...
Det är säkert massa referenser - är låten en Einar-diss? Sen återkommer ju samma teman och ord i de flesta låtar så kan vara tillfälligheter. Men några paralleller i a f.

Adel - "Min broder"
Hela låten
Thrife - Glock
Jag dör för en bror, jag bli hög med en bror,
du kan säga jag e thug för jag kör för en bror
Einar x Adaam- "Dansa":
Ey, jag svär på min mamma, kolla vart jag hamna
Klockan som är på mig kostar mer än allt du handlat
Bror, de hära drängarna, de vandrar där vi vandrat
Säg till dem, ADAAM, vi är inte samma, ey (Yei Gonzalez
Jag och Nisse, vi inte samma som dem, ey, ey
Jag svär, nu vi blivit gamla för dem, ey, ey (Haha)
Reccar hits här i Am'dam och sånt, ey, ey (Förstår du?)
Hon slänger blickar, kan du dansa? Då kom, baby
Einar x Vc Barre - "Fast här i trakten"
Vi är i en droptop, jag tar ett Cîroc shot
Horan tror jag är deli, men jag vet att hon är från opp block
Bror, jag skickar ut tolv skott, många här som har gått bort
Bror, du måste va vaksam om du bor här ute i Stockholm, pow, pow, pow
Thrife - "Glock":
Du är bara sur för att din brud hade en thang for us
Om jag åkish till min opp block då glocken den går bang with us
Mannen jag är g, snurra bilen röker angel ?
Med grabbarna vi styr, vi har aldrig någon dräng med oss
Tabben alltid nära, backar upp en broder, om din vän spelar ball
Då vi skickar han från jorden,
Jag har på mig en metall när jag kickar på en scooter,

Brosan har en glock (baam) Nigga amma bang it up
Jag brukar pressa rocks gå mot oss och då jag flame it up
Du är inte lika län, du är inte same as us
Du är bara sur för att din brud hade en thang for us (en thang for us)
Thrife hade ingen beef med varandra ,dem respekterade varandra, dem är uppväxta med varandra. De bara att thrife är med Einars fiendern därför dem sluta hänga annars de lugnt
Citera
2021-12-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Hmm 🤔

Mordet på Karwan var Herman, 100%. Har inte med detta att göra.
Citera
2021-12-22, 19:08
Medlem
De har de säkert, men utesluter de att den avlidne kan ha haft någon "administrativ" roll i detta mordet?

Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Mordet på Karwan var Herman, 100%. Har inte med detta att göra.
Citera
2021-12-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Thrife hade ingen beef med varandra ,dem respekterade varandra, dem är uppväxta med varandra. De bara att thrife är med Einars fiendern därför dem sluta hänga annars de lugnt

Jag vet ju inte men ibland, OM det skär sig kan det bli värre mellan sådana som tidigare varit vänner. Man blir mer sårad när fd vänner vänder sig mot en än dem som varit fiender hela tiden. Men som sagt, vad vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in