Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Det jag syftar på. Juridiskt var det nog redan kört innan ens rättegången startade. Advokaterna största förhoppning var ju att få Encro bevisen icke godkända så det inte gick att använda i rätten men när det föll var det väl mer eller mindre fritt fall för de åtalade.
Kan inte säga att jag har följt och läst allt men är det inte så att polisen har kopplat både Encro telefonen och vanliga telefonen till en plats vid samma tidpunkt. Inte många ursäkter som fungerar då.
Och dessa hårdkokta kriminella som är så emot gola men gola på en påhittad människa kan man göra. Hade man knappast gjort om människan fanns på riktigt. Men nu är det okej att gola för det är en påhittad människa.
Ja precis, telefonuppkopplingar som matchar men också mycket från innehållet i chattarna - de trodde ju encro var säker! Man fotar selfies, barn, hem och husdjur. Socialt snack "Pappa fyller år imorgon", nyfött barn - "Grattis, vad gullig!" "Jag ska träna" (inpassering med gymkort). "Jag handlar med min dotter i Skärholmen..." (kortköp på leksaksaffär) osv osv. Nämner namn och smeknamn på varandra, tex omnämner de sin kamrat (Lehtisalo) som "fittan Slice".
Detta med att inte gola används som förevändning att inte identifiera låtsaskompisen.
För att återknyta till
topic - Einar:
Vilken/vilka chattverktyg har varit populära under den senaste tiden? Slutade folk använda Ghost och Sky?
Polisen hade ju fått
tillgång till massa nya data från Sky. Frågan är om där kan finnas några färska grejer, tex rörande detta fall, eller om det gäller något år tillbaks i tiden?