2021-12-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Börjar luta åt det vår den kroniske och även jag med andra tillviss del trodde i början av tråden.. Vårby/dalen.
Har även börjat fundera på om verkligen D sålde Nisse.
Får man väl äta upp troligtvis men innan bevis finns så är ju ingenting omöjligt.
Det de däremot bidragit till är ju att ca 99% av alla tagit han som goare så blickarna har ju inte riktats åt nåt annat håll direkt.. Kanske skjutningen mot studion bara ytligare var en sak för att stärka misstankarna till D 🤷🏻‍♂️

Ni kommer få se när allt börjar knyta ihop sig att det är som jag sa, vårby/dalen och HH inblandade på olika sätt, i olika roller med Dumle som goare. Däremot är det stenklart att skyttarna är från Västerort.

Kommer dock inte tjafsa med folk härinne om det mer. Tiden visar alltid sin rätt hahaha.
Citera
2021-12-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det jag syftar på. Juridiskt var det nog redan kört innan ens rättegången startade. Advokaterna största förhoppning var ju att få Encro bevisen icke godkända så det inte gick att använda i rätten men när det föll var det väl mer eller mindre fritt fall för de åtalade.

Kan inte säga att jag har följt och läst allt men är det inte så att polisen har kopplat både Encro telefonen och vanliga telefonen till en plats vid samma tidpunkt. Inte många ursäkter som fungerar då.

Och dessa hårdkokta kriminella som är så emot gola men gola på en påhittad människa kan man göra. Hade man knappast gjort om människan fanns på riktigt. Men nu är det okej att gola för det är en påhittad människa.

Ja precis, telefonuppkopplingar som matchar men också mycket från innehållet i chattarna - de trodde ju encro var säker! Man fotar selfies, barn, hem och husdjur. Socialt snack "Pappa fyller år imorgon", nyfött barn - "Grattis, vad gullig!" "Jag ska träna" (inpassering med gymkort). "Jag handlar med min dotter i Skärholmen..." (kortköp på leksaksaffär) osv osv. Nämner namn och smeknamn på varandra, tex omnämner de sin kamrat (Lehtisalo) som "fittan Slice".

Detta med att inte gola används som förevändning att inte identifiera låtsaskompisen.

För att återknyta till topic - Einar:
Vilken/vilka chattverktyg har varit populära under den senaste tiden? Slutade folk använda Ghost och Sky?

Polisen hade ju fått tillgång till massa nya data från Sky. Frågan är om där kan finnas några färska grejer, tex rörande detta fall, eller om det gäller något år tillbaks i tiden?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 15:54.
Citera
2021-12-22, 15:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja precis, telefonuppkopplingar som matchar men också mycket från innehållet i chattarna - de trodde ju encro var säker! Man fotar selfies, barn, hem och husdjur. Socialt snack "Pappa fyller år imorgon", nyfött barn - "Grattis, vad gullig!" "Jag ska träna" (inpassering med gymkort). "Jag handlar med min dotter i Skärholmen..." (kortköp på leksaksaffär) osv osv. Nämner namn och smeknamn på varandra, tex omnämner de sin kamrat som "fittan Slice".

Detta med att inte gola använs som förevändning att inte identifiera låtsaskompisen.

Vilken/vilka chattverktyg har varit populära under den senaste tiden? Slutade folk använda Ghost och Sky?

Polisen hade ju fått tillgång till massa nya data från Sky. Frågan är om där kan finnas några färska grejer, tex rörande detta fall, eller är det gäller något år tillbaks i tiden?
Att SKy ECC knäcktes skedde innan Nisses mord. Dock kanske en planering av mordet finns där?
Ghost däremot och att polisen fått upp Ghost lurar var efter mordet.
Citera
2021-12-22, 15:58
Medlem
Dom trodde allt var säkert och skrev hejvilt för det skulle ju ändå inte kunna användas emot dom i en rättegång. Men varför använda Encro telefoner till vardagliga saker?

Ja det med kompis/gola kan stämma men tänker bara om man hade pratat så om det var en kompis på riktigt?

Till Einar fallet:
Sky och de kända Encro telefonerna hade väl redan åkt fast vid den här tidpunkten så dumt att använda det isf i det här fallet. Vill fråga om det finns krypterade telefoner på marknaden idag men hade det pratats lika öppet om det?

Fram till allt detta hade jag ingen aning om att det fanns dessa telefoner. Inget jag funderade kring iaf. Om det fanns en idag, hade det kunnat hållas hemligt?

En annan sak jag funderat på. Varför använder inte kriminella bara ”burners”? Gamla telefoner som slängs efter en gång? Visserligen fastnar det på masten men några resor kan polisen inte följa.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja precis, telefonuppkopplingar som matchar men också mycket från innehållet i chattarna - de trodde ju encro var säker! Man fotar selfies, barn, hem och husdjur. Socialt snack "Pappa fyller år imorgon", nyfött barn - "Grattis, vad gullig!" "Jag ska träna" (inpassering med gymkort). "Jag handlar med min dotter i Skärholmen..." (kortköp på leksaksaffär) osv osv. Nämner namn och smeknamn på varandra, tex omnämner de sin kamrat som "fittan Slice".

Detta med att inte gola använs som förevändning att inte identifiera låtsaskompisen.

Polisen hade ju fått tillgång till massa nya data från Sky. Frågan är om där kan finnas några färska grejer, tex rörande detta fall, eller är det gäller något år tillbaks i tiden?
Citera
2021-12-22, 16:01
Medlem
När knäcktes Sky?

Så Ghost var den senaste telefonen som fanns när Einar mördades? Ställde en fråga i annat inlägg.

Om det fanns en krypterad telefon på marknaden idag. Hade man kunnat hålla det hemligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Att SKy ECC knäcktes skedde innan Nisses mord. Dock kanske en planering av mordet finns där?
Citera
2021-12-22, 16:08
Medlem
Man kan tycka vad man vill om Dumlee men min teori är att han inte har något med mordet på Einar att göra.

Som artist vill man inget annat än att få spelningar för det är så man blir stor idag. Med Einar och Adel vid sin sida hade Dumlee fått mycket mer spelningar än vad han får och tro det eller ej så finns det pengar att hämta där med miljoner spelningar.

Hade Adel och Einar (videon) varit med på hans låt Burj Khalifa hade den med säkerhet fått flera hundratusen spelningar om inte miljoner. Idag har den knappt 50 tusen.

Det är bara att se när de två är med i mindre rappares låtar hur mycket spelningar det blir från vanliga fall.
Citera
2021-12-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Tack Pandan för svar!
Hoppas att det blir rättegång och att man får loggar! Kan tänka mig att folk pratar mer försiktigt än de gjorde på Encro. Men man vet aldrig. Det finns mycket som man vet att man borde göra men ändå slarvar med, sådan är människan.
Citat:
Dom trodde allt var säkert och skrev hejvilt för det skulle ju ändå inte kunna användas emot dom i en rättegång. Men varför använda Encro telefoner till vardagliga saker?
Ja det med kompis/gola kan stämma men tänker bara om man hade pratat så om det var en kompis på riktigt?
De är heltidskriminella och att skriva på encro är deras dagliga arbetsverktyg. Detta är deras vardag, de är både kollegor och kompisar. Av samma anledning som att andra skriver vissa privata grejer till kollegor man känner på jobbmelj/jobbchatten, och pratar om om sina barn på fikapausen. Människan är social och bekväm.

Citat:

Till Einar fallet:
Sky och de kända Encro telefonerna hade väl redan åkt fast vid den här tidpunkten så dumt att använda det isf i det här fallet. Vill fråga om det finns krypterade telefoner på marknaden idag men hade det pratats lika öppet om det?

Fram till allt detta hade jag ingen aning om att det fanns dessa telefoner. Inget jag funderade kring iaf. Om det fanns en idag, hade det kunnat hållas hemligt?

En annan sak jag funderat på. Varför använder inte kriminella bara ”burners”? Gamla telefoner som slängs efter en gång? Visserligen fastnar det på masten men några resor kan polisen inte följa.
De har ju kontakter och affärer på gång hela tiden. Blir väl krångligt att hålla reda på massa nya nummer hela tiden? Så när de trodde Encro var säkert så var det förstås en stor bekvämlighet.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 16:52.
Citera
2021-12-22, 16:30
Medlem
Citat:
Man kan tycka vad man vill om Dumlee men min teori är att han inte har något med mordet på Einar att göra.

Som artist vill man inget annat än att få spelningar för det är så man blir stor idag. Med Einar och Adel vid sin sida hade Dumlee fått mycket mer spelningar än vad han får och tro det eller ej så finns det pengar att hämta där med miljoner spelningar.

Hade Adel och Einar (videon) varit med på hans låt Burj Khalifa hade den med säkerhet fått flera hundratusen spelningar om inte miljoner. Idag har den knappt 50 tusen.

Det är bara att se när de två är med i mindre rappares låtar hur mycket spelningar det blir från vanliga fall.
Einar är med i burj kalifa videon
Citera
2021-12-22, 16:33
Medlem
Ja men det blev klar efter hans död. Tog lång tid för honom att släppa den efter mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Einar är med i burj kalifa videon
Citera
2021-12-22, 16:40
Medlem
Eftersom polisen och alla har så jävla dåliga teorier så kastar jag fram en del indicier här.

Ni kan ju kolla igenom bilden själv och fylla i uppgifter för att lägga ihop pusslet. (Den tas bort per automatik om 1 månad). Polisen, hallå vakna?

https://ibb.co/YPgzPQP
Citera
2021-12-22, 16:43
Medlem
Citat:
...

...
Haha, nej givetvis inte. Och det känns rätt orealistiskt med dessa kompisar som umgåtts i samma kretsar och helt flugit under radarn på de lokala konstaplarna. Han hade kanske varit åtalad i samma mål om han fanns. (ang. Vårbygängets låtsaskompisar Mr K, Suleiman osv,)
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 16:48.
Citera
2021-12-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutainte
Eftersom polisen och alla har så jävla dåliga teorier så kastar jag fram en del indicier här.

Ni kan ju kolla igenom bilden själv och fylla i uppgifter för att lägga ihop pusslet. (Den tas bort per automatik om 1 månad). Polisen, hallå vakna?

https://ibb.co/YPgzPQP

Först ville folk ha det till att Thrife var med i Sickans video och nu Barre. Bara för att alla äger en likadan mössa innebär det inte att det är samma person. Det är varken Barre eller Thrife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in